Kuukautiset vain kerran synnytyksen jälkeen,miten muilla?
Sain vauvan huhtikuussa -06. Kuuksutiseni alkoivat synnytyksen jälkeen ensimmäisen kerran 6.8. tämän jälkeen niitä ei ole kuitenkaan enään kuulunut...Onko muilla tullut kuukautiset vain kerran ja jääneet sitten taas uudestaan pois pidemmäksi aikaa?
Kommentit (5)
Mulla tuli parit kuukautiset synnytyksen jälkeen ja sitten ei oo näkynytkään pitkään aikaan. Poika syntyi huhtikuun alussa ja ekat kuukautiset toukokuussa ja sitten yhdet kesäkuussa. Sen jälkeen olen tehnyt parikin raskaustestiä ja en ainakaan raskaana ole, mutta kuukautiset näyttäis pysyvän poissa. Täysimetän edelleen kohta puolivuotiasta poikaani, joten uskon sen olevan syynä tähän. Mua ei kyllä haittaa, vaikka ei menkkoja olekaan ja ehkäisystä huolehditaan, joten tuskin tarvii sitä raskauttakaan sitten pelätä.
t. cadavera
Poitsu on syntynyt helmikuussa 06. Mulla ei kuukautisia vielä ole ollut. Imettäminen on edelleen todellakin säännöllistä, myös yöllä :(, max neljän viiden tunnin väli... siitä siis oletan johtuvaksi. Noin kuukausi sitten laitettiin kuparikierukka, laittaessaan sitä lääkäri sano että limakalvoista näkee, ettei hormonitoiminta ole vielä normaalia. Suositteli paikallisesti hormonihoitoa, emätinpuikkojen muodossa.
Niin tyttö on syntynyt 10/04. Lasten välillä mulla oli yhdet kuukautiset... joten eivät ole pahemmin vaivanneet viime vuosina.
Onpas mukavaa tietää ettei tää oo mitenkään " harvinaista" ettei kuukautisia välttämättä kuulukkaan enään, vaikka kerran ilmaantuivatkin...Enpäs mä nyt ihan vielä niitä kaipailekkaan säännöllisesti alkaviks:)Kiitoksia kokemustenne jakamisesta!
Minä synnytin toukokuun alussa ja vaan yhdet menkat on olleet. Enkä enää imetä kuin öisin, että ei pitäisi senkään vaikuttaa. Tosin syön cerazette pillereitä, siinä oli, että voi olla jatkuvaa tiputtelua tai sitten kuukautiset voivat jäädä kokonaan tulematta.
Tiedän monta äitiä, joilla menkat on kunnolla alkaneet vasta usean kuukauden jälkeen. Siis ei mitään syytä huoleen, se on täysin normaalia. Kivahan se vaan on kun niitä ei ole :)
ei siis tietenkään mitkään" kuuksuttimet" vaan KUUKAUTISET:)