Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähtisit toteuttamaan ei-monogamista elämää?

Vierailija
20.01.2022 |

Jos olisit tullut siihen tulokseen, että yksi muita ihmissuhteita ratkaisevasti syvempi tunne- ja seksisuhde ei sinulle riitä? Jotain haluaisit lisää ja tuntuisi, ettei se kumppania vaihtamalla ratkea.
Ketju niille, joilla tämä voisi olla vaihtoehto, joten vastausvaihtoehtoa: "Ei ikimaailmassa tuollaiset sairaat kuviot kiinnosta" ei nyt tullut mukaan.

Oikeasti tämä kiinnostaa, miten ihmiset näitä asioita arvottavat. Voit myös pohtia kysymystä siitä näkökulmasta mitä toivoisit lapsesi vaikka tekevän, jos joku noista olisi hänen valintansa elämässä.

Miten lähtisit toteuttamaan ei-monogamista elämää?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin polyamoria, mutta se kyllä muistuttaisi paljon avointa suhdetta. Äänestin polyamoriaa koska seksisuhteetkaan eivät olisi minulle täysin merkityksettömiä enkä usko, että voisin olla välittämättä ihmisestä, jonka kanssa minulla olisi seksisuhde (eli ihmisestä jonka kanssa haluaisin seksisuhteen. En halua seksiä jos ei ole mitään muuta yhteyttä). Kerrallaan minulla olisi toivottavasti kuitenkin yksi merkityksellisin suhde, toivottavasti elinikäinen ja olen valmis sitoutumaan sillä tavalla, mieheen jonka kanssa lapset ja jaettu elämä. Mieheni siis näin ajatuksissani. Tällaista poly/avoin suhdetta voisin harkita lähinnä jos vaikka jokin sairaus estäisi toista harrastamasta seksiä tai olisi muuten seksuaalisen läheisyydenpuutetta. Tietysti se voisi olla miehenikin, jolle seksisuhteet sallisin, mutta ei kyllä varmasti sellaiseen nyt suostuisi eikä välttämättä minkään sairaudenkaan vuoksi. Koko kuvio tietenkin siten harkittu osapuolia kunnioittaen, ettei välinpitämättömyydellä tai manipuloinnilla loukattaisi. Pidän melko epätodennäköisenä skenaarion toteutumista omassa elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pettäminen" taitaa olla se tavallisin. Siihen suhtaudutaan pääosin "no sellaista sattuu" pohjalta ympäristön puolesta. Muut vaihtoehdot saattaisivat aiheuttaa enemmän kulmien kohottelua, vaikka ovat rehellisempiä kumppaneita kohtaan.

Vierailija
4/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita ja kattamattomia vaihtoehtoja. Onko tämä tarkoitettu vain naisille?

Luonnollisesti vastaus miehenä on polygynia. Naiset uskollisia vain minulle.

Vierailija
6/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeita ja kattamattomia vaihtoehtoja. Onko tämä tarkoitettu vain naisille?

Luonnollisesti vastaus miehenä on polygynia. Naiset uskollisia vain minulle.

Hyvinkö sujuu? Monta sulla on?

Vierailija
7/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Areenassa asiaan sopiva sarja Suhde2.

https://areena.yle.fi/1-50911136

Vierailija
8/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voisi sopia kolmiosuhde, jossa olisi toinen nainen, joka mieluiten olisi yhtälailla suhteessa mieheni kanssa. Todellisuudessa taidan olla liian epäsosiaalinen että jaksaisin niin paljon ihmiskontaktia. Toisaalta silloin se toinen nainen voisi olla miehelle seurana ja minulle jäisi enemmän omaa aikaa, silloin kun en jaksa ketään.

Vierailija
10/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin kokin, ompelijan, raksamiehen, sähkömiehen, putkimiehen, sekä pari hyvin tienaavaa virkamiestä, jotka mielellään palautuvat töistään siivoamalla.

Vierailija
11/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet otokset, mutta polyamoria "johtaa". Itsestä se tuntuisi noista kaikkein sitovimmalta tavallaan. Jos olisi useampi ns. vakava suhde. Yhdessäkin tekemistä. Hupiseksin suhteen jaksaisin pikemmin laajentaa eli tuo swinger-tyyppinen juttu. Pettäminen ja avoin suhde siinä mielessä, että kumpikin panee tahoillaan tuntuisivat pikemmin heikentävän kuin vahvistavan liittoa.

Vierailija
12/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne saa niitä kolmansia tai useampia tyyppejä? Ei taitas tämmöstä kuuskymppistä mammaa haluta polytyypit...kunnei ole ees yhtä! Enkä kyllä jaksaiskaan montaa ukkoa, vaikka on mulla niitä ollut, mutta yksi kerrallaan! Eikä ne miehet niin ihania ole, että haluaisinkaan huusholliini semmosta enää. Ihanaa, kun ei tartte enää säätää ja rissata kenenkään kanssa!

Vierailija
13/24 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa kahdenvälinen voimakas sitoutuminen ja tunnesuhde. Siihen lisäksi sitten "viihdekäyttö"-pohjalta fwb-tyyppisesti yhdessä tai erikseen hupsuttelua.

Viihdekäyttö tässä siinä merkityksessä, ettei se ole kummallekaan parisuhteen osapuolelle must juttu aina ja koko ajan vaan satunnainen mauste. Kolmannelle osapuolelle/puolille tietysti myös oltava antoisa win-win, ei siis heidän mikään hyväksikäyttö.

Toki kemiat täytyy toimia kolmansien osapuolien suuntaan, mutta jos syvemmät tunteet mukaan, niin aika vaikeaksi voi mennä.

Vierailija
14/24 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/24 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde.

Vierailija
16/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa henkisesti jaksaa tätä yhtäkään suhdetta, niin äänestin avointa suhdetta, jos siis seksiä olisi liian vähän puolin tai toisin.

Vierailija
18/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamoria "johtaa", itse ajattelen, että se on se syvä pääty tässä ei-monogamiassa?

Vierailija
19/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä Oikeaa ei löydy, olen vahvasti selibaatin kannalla, joka varteenotettava vaihtoehto monogamialle. Silloin ei tule turhia pettymyksiä.

Vierailija
20/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde.

Entäs kahden asunnon suhde? Molemmat ovat lojaaleja toisilleen mutta asuvat erillään ja tapaavat toisiaan laatuajan merkeissä. Samalla molemmilla on riittävästi aikaa itselleen ja omille harrastuksilla eikä heidän välttämättä tarvitse nähdä joka päivä. Silloin ei ole myöskään mitään kolmatta osapuolta kun kummallakaan ei ole tarvetta ylimääräisille ihmisuhdekuvioille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme