Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kofeiinin viekkarit kestävät?

Vierailija
20.01.2022 |

Lopetin kahvinjuonnin sunnuntaina ja vieläkin on väsymystä ja päänsärkyä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symptoms of withdrawal begin 12 to 24 hours after the last caffeine intake and can last two to nine days.

Lähde: Google

Vierailija
2/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juonnin voi lopettaa myös asteittain vähentämällä. Esim. jos on juonut 5 dl päivässä, juo joka päivä 0,5 dl vähemmän kuin edellisenä päivänä. Näin ei tule välttämättä vieroitusoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän minulla. Koskee siis päähän mutta seuraavana päivänä ei enää koske.

Vierailija
4/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden päivän minulla. Koskee siis päähän mutta seuraavana päivänä ei enää koske.

Piti mainita ettei minulla ole viinastakaan krapulaa, mitä nyt väsyttää ja janottaa mutta ei muuta koskaan.

Vierailija
5/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei oikeasti ole, siis kofeiinin vieroitusoireita. Se on psykosomaattista kun pääsi särkee. Väsymys ei lopu ennen kuin saat kahvia. Itse jaksoin puoli vuotta kunnes tajusin, että kahvin lopettamisen jälkeen en ole ollut päivääkään hereillä. Yksi kuppi kahvia ja valvoin 2 vuorokautta jonka jälkeen nukuin hyvin! Yksi kuppi aamulla riittää ihan koko päiväksi kofeiinimääränsä puolesta, muun tarpeen olen korvannut kofeiinittomalla kahvilla.

Vierailija
6/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon on tottunu käyttään, tupakoiko ja millainen aineenvaihdunta

Vierailija
7/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin teen avulla. Lopetin sitten myöhemmin teenkin juomisen ja olin kokonaan ilman kofeiinipilotisia aineita muutaman kuukauden. Tosin aloitin sittemmin kahvin juonnin uudestaan, kun huomasin ettei lopettamisella ollut mitään vaikutusta siihen, minkä takia sen lopetin.

Vierailija
8/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä sekuntiakaan jos vetää siihen vaivaan piriä.

Vierailija
9/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää n. viikon. Nyt ei ainakaan kannata enää lopettaa vieroitusta kun olet jo yli puolenvälin ja pahin on jo ohi, ap.

Vierailija
10/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa siihen tottuu, tosin itselläni oikeastaan ainoa vieroitusoire on ollut väsymys. Tosi vaikea ensimmäisinä päivinä saada itseään hereillä, menee päivät vähän sumussa.

Vierailija
11/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo myös nestehukkaa, ei se montaa päivää kestä. Kertausharjoituksiin piti joskus lopettaa kahvin juonti.

Vierailija
12/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti mainita ettei minulla ole viinastakaan krapulaa, mitä nyt väsyttää ja janottaa mutta ei muuta koskaan.

Tää on aika yleistä, ehkä noin joka kuudes tai joka viides ei kärsi merkittävistä kankkusista. Tuo on tosin voimakkaasti yhteydessä alkoholismiin, ihminen tuppaa juomaan enemmän todennäköisemmin jos siitä ei seuraa kauheita jälkioloja.

Vierailija
13/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päivät.

Vierailija
14/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopettaa seinään, ota vaikka 1 kofeiinitabletti päivässä muutaman päivän ajan, vie suurimman osan oireista.

Vierailija
15/15 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee oikeasti inhottavia oloja ni mäkin loiventaisin juomalla vähän jotain teetä tai cokista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi