Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys - löytyisikö täältä kokemuksia te-palveluiden työnhakuvalmennuksesta?

Vierailija
20.01.2022 |

Onko työnhakuvalmennuksella jotain eroa uravalmennukseen? Onko työnhakuvalmennuksesta konkreettista hyötyä työllistymiselle?
Kiitos mahdollisista vastauksista :)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cimsonin järjestämän työnhakuvalmennuksen kävin. Ihan jees, tapasi uusia mukavia ihmisiä. Kesto oli noin 2 kk ja tavattiin noin 5 kertaa.

Nykyään se kestää 8 kk.

Ko firma tekee kovaa tulosta verorahoilla - liikevaihto 4.3 milj. Ja tilikauden tulos yli 350 000 e.

No ei ne pelkkää työnhakuvalmennusta tee.

Vierailija
22/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne omavalmentajat ohjaa työttömiä kuin vajaa-älyisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat varmaan hio cv:n ihan itse. Katso malleja netistä. Ei ole vaikeaa.

Voit luetuttaa sen jollain kaverillasi.

Te-työt on lähinnä suojatyöpaikkoja.

Itsellä on Omavalmentaja ja jotenkin ihan nolottaa hänen puolesta. Kaikki

mitä hän on ehdottanut on jo ollut tiedossa mm työkokeilu…hän jopa kehoitti marssimaan suoraan työpaikkoihin ja kysymään töitä. Näin olen tehnyt v. 1982 😀 - toki sain töitä silloin.

Tietenkin tuo kaikki on tiedossasi, olethan jo lähellä 60 vuoden ikää. Kyse ei ole siitä, että omavalmentaja lukee sinulle te-palvelut.fi -sivuja, kun itse et viitsi. Omavalmentajan tehtävänä on saada itsesi tekemään jotain ja jos jo tiedät, millainen on työkokeilu, niin varmaan olisi tarpeen tehdä työnhakijoille testi, jossa tentataan osaaminen ja jos kertoo, että tuttu juttu, niin asiasta ei tarvitse enempää keskustella, asiakas voidaan ohjata samantien palveluun.

Mutta olen osa-aikatyössä ja väkisin täytyy työllistyä kokoaikaiseksi. Vaikka alalla ei juuri ole kokoaikatyötä.

Millä alalla ei ole kokoaikatyötä?

Vierailija
24/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa työkkärin kursseissa ainoa oikea hyöty on se että saa vähän korotettua päivärahaa siltä ajalta kuin se kurssi kestää. Sen lisäksi riippuu; jos jo osaat tehdä Cv:n, kirjoittaa työhakemuksen ja käyttää tietokonetta niin eipä siellä mitään muuta oleellista oikein ole.

Vierailija
25/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työmarkkinatuella elävät tulisi määrätä työkokeiluun

Vierailija
26/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän omavalmentajaa edes tarjota, jos työnhakutaidot, osaaminen, työkokemus ja motivaatio ovat kunnossa. Joku vika siinä työttömässä on, jos ei näinä aikoinan töitä saa.

Vierailija
27/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cimsonin järjestämän työnhakuvalmennuksen kävin. Ihan jees, tapasi uusia mukavia ihmisiä. Kesto oli noin 2 kk ja tavattiin noin 5 kertaa.

Nykyään se kestää 8 kk.

Ko firma tekee kovaa tulosta verorahoilla - liikevaihto 4.3 milj. Ja tilikauden tulos yli 350 000 e.

Tiedän. Osaan lukea 😎

Koulutuspalveluita työttömille…

Vierailija
28/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän omavalmentajaa edes tarjota, jos työnhakutaidot, osaaminen, työkokemus ja motivaatio ovat kunnossa. Joku vika siinä työttömässä on, jos ei näinä aikoinan töitä saa.

Jos on vikaa niin miksi valmennetaan? Rahastusta?

Vierailija
29/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se kestää 8 kk.

Ja höpsis, työnhakuvalmennus ei saa kestää noin pitkään.

Mikä on työnhakuvalmennus. Miten siihen pääsee. Omavalmennus 8 kk.

No ainakin 5 vuotta sitten oli näitä työnhakuvalmennuksia, joissa saatiin ohjeita työnhakuun, cv:n tekoon ja haastatteluihin, miten ja mistä löytyy työpaikkoja. Meillä ainakin oli ihan kannustava ohjaaja, isohko ryhmä, jossa vaihdettiin kokomuksia ja ajatuksia.

Vierailija
30/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omavalmennusta annetaan työttömille.

Vierailija
31/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamia käynyt ihan viiden vuoden sisään. Ei mitään hyötyä. Hakemuspaperini tosin olivat kunnossa jo ennestään. Kaikista hauskinta oli ns.kylmäsoittojen harjoittelu. Soiteltiin yrityksiin ja kysyttiin onko töitä. Ei ole nykyaikaa ellei nyt tuttuun nyrkkipajaan hae töihin. Suurempien yritysten hr-osastoille tms on aivan turha soitella.

Vierailija
32/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa alkaa työttömien prässi.

Onneksi olen osa-aikatyössä. Aina voin kysyä lisätöitä ja sen pitäisi riittää.

Vierailija
33/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä nyt jotain kursseja käyt, vaikka koetkin ne hirveen tyhjänpäiväiseksi, niin osoitat kuitenkin aktiivisuutesi eikä tarvii niin hirveesti keksii selityksiä, mitä olet tehnyt työllistymisesi eteen. Ja aina sieltä voi jäädä jotain vinkkejä käteen tai hetkittäisiä inspiraatioita jaksaa taas hakee töitä.

Tsemppiä, se voi olla jo seuraava hakemus. Mä haastateltiin sen jälkeen, kun joku oli jo valittu ja ei sitten aloittanutkaan. Nopeesti tarvittiin joku ja itse olen enemmän kuin tyytyväinen, että kävi tällainen munkki.

Ja kannattaa hakea myös koulutuksiin, itse kävin Taitotalon taloushallinnon koulutuksen, jossa oikeesti opetettiin kirjanpitoa, palkanlaskentaa, verotusta ym. useamman kuukauden ajan ihan konkreettisesti koulun penkillä. Tämän kautta itselleni aukeni uusi ura.

Vierailija
34/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutamia käynyt ihan viiden vuoden sisään. Ei mitään hyötyä. Hakemuspaperini tosin olivat kunnossa jo ennestään. Kaikista hauskinta oli ns.kylmäsoittojen harjoittelu. Soiteltiin yrityksiin ja kysyttiin onko töitä. Ei ole nykyaikaa ellei nyt tuttuun nyrkkipajaan hae töihin. Suurempien yritysten hr-osastoille tms on aivan turha soitella.

Eräs loppuunpalanut opettaja sai omavalmentajan. Tykkää kyllä mutta nyt on vähän karissut urasuunnitelmat. Ikää jo 58-vuotta.

Vierailija
35/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se kestää 8 kk.

Tiedän. Osaan lukea 😎

Vai sittenkin liikkeenjohdon konsultointi? Ja runsaasti palveluja yrityksille?

Vierailija
36/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä nyt jotain kursseja käyt, vaikka koetkin ne hirveen tyhjänpäiväiseksi, niin osoitat kuitenkin aktiivisuutesi eikä tarvii niin hirveesti keksii selityksiä, mitä olet tehnyt työllistymisesi eteen. Ja aina sieltä voi jäädä jotain vinkkejä käteen tai hetkittäisiä inspiraatioita jaksaa taas hakee töitä.

Tsemppiä, se voi olla jo seuraava hakemus. Mä haastateltiin sen jälkeen, kun joku oli jo valittu ja ei sitten aloittanutkaan. Nopeesti tarvittiin joku ja itse olen enemmän kuin tyytyväinen, että kävi tällainen munkki.

Ja kannattaa hakea myös koulutuksiin, itse kävin Taitotalon taloushallinnon koulutuksen, jossa oikeesti opetettiin kirjanpitoa, palkanlaskentaa, verotusta ym. useamman kuukauden ajan ihan konkreettisesti koulun penkillä. Tämän kautta itselleni aukeni uusi ura.

Taloushallinto ei kaikille sovi. Onnittelut!

Vierailija
37/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toukokuussa alkaa työttömien prässi.

Onneksi olen osa-aikatyössä. Aina voin kysyä lisätöitä ja sen pitäisi riittää.

Tapaamme silti joka kolmas kuukausi, tervetuloa työkkäriin! Muistathan, että työtarjous on velvoittava.

Vierailija
38/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se kestää 8 kk.

Tiedän. Osaan lukea 😎

Hae Finder.fi.

Vierailija
39/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omavalmennusta annetaan työttömille.

Ei läheskään kaikille, vain lähes toivottomille tapauksille.

Vierailija
40/50 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään se kestää 8 kk.

Tiedän. Osaan lukea 😎

Hae Finder.fi.

Cimson Koulutuspalvelut Oy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme