Olen maksanut kaikki ulosottosaatavat viime vuonna pois, miksen saa osamaksulla mitään?
Eli saldo on ollut viime keväänä 0,00€ kun viimeisetkin velat kuitattu. Tarvitsisin uuden kodinkoneen jonka hinta alle 300€. Kuukausimkasu olisi n. 20€/kk. Vakituiset tulot on.
Miksen saa osamaksulla kuitenkaan ostettua?
Kommentit (39)
Luottotietojen putsaantumisessa menee oma aikansa. Tietenkin voit vaikka tarkistaa luottotietosi ja samalla pyytää niiden palauttamista.
Koska sulla edelleen on maksuhäiriömerkintä. Olet luottoriski.
Ei ne luottotiedomerkinnät poistu heti kun olet maksanut.
Maksuhäiriömerkintä voi kestää 2-4 vuotta. Joku poistuu heti kun velka on maksettu, joku vasta kun 4 vuotta on kulunut.
On kaksi lafkaa jotka hoitaa Luottotiedot ref-kuntoon.
Pyydä ulosottovirastoa hoitamaan asia.
Molemmissa firmoissa pitää olla ref.
Itse suivaannuin kun ei ollut, ja haluamani asia jäi saamatta siinä kohtaa...
No, oppia vain.
Pahimmillaan joudut tosiaan odottamaan vielä 3 vuotta ennen kuin saat mitään osamaksulla = luottotiedot takaisin.
Maksuhäiriö merkintä säilyy vähän aikaa kun velan on maksanut pois
Vierailija kirjoitti:
No, oppia vain.
Ref-merkintä voi auttaa vain manuaalisessa käsittelyssä. Yleensä tehdään kuitenkin automaattitarkistus ja hylätty tulee
Vierailija kirjoitti:
No, oppia vain.
Mitä tarkoittaa ref?
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan joudut tosiaan odottamaan vielä 3 vuotta ennen kuin saat mitään osamaksulla = luottotiedot takaisin.
Jaahas no samapa tuo sitten että maksoin. Nopeammin olisi varmaan saanut jos olisi olisi istunut kotona työttömänä.
Ap
Miksi et säästä vakituisista tuloista ja osta ilman osamaksua? Jos maksukykysi on 20e/kk, 300e laite on sinulle liian kallis. Ehkä kannattaisi käydä vaikka kierrätyskeskuksessa tai etsiä kirpparrolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oppia vain.
Mitä tarkoittaa ref?
Tarkoittaa sitä että velka on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Koska sulla edelleen on maksuhäiriömerkintä. Olet luottoriski.
Kiva että edes sellainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et säästä vakituisista tuloista ja osta ilman osamaksua? Jos maksukykysi on 20e/kk, 300e laite on sinulle liian kallis. Ehkä kannattaisi käydä vaikka kierrätyskeskuksessa tai etsiä kirpparrolta.
Ei vaan sitten minulle olisi jäänyt enemmän käyttörahaa. Miksi maksaisin enemmän kun pienempääkin maksuerää tarjotaan?
Mitä ihmettä ostaisit ?
Oot just saanut maksettua lainat pois ja heri lisää. Säästä ja maksa kerralla
Velkajärjestelyn jälkeen maksuhäiriömerkinnät pitäisi poistua ainakin automaattisesti. En tiedä, olen järjestelyssä vielä pari vuotta, mutta kiinnostaa kovasti, miten muille on käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ostaisit ?
Oot just saanut maksettua lainat pois ja heri lisää. Säästä ja maksa kerralla
Tämä. Olen samaa mieltä, ei ikinä enää mitään osamaksuja!
Velkajärjestelyyn päässyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sitten minulle olisi jäänyt enemmän käyttörahaa. Miksi maksaisin enemmän kun pienempääkin maksuerää tarjotaan?
Tolla asenteella oot varmaan parissa vuodessa uudestaan veloissa sitten kun luottotietosi saat takaisin.
Jotkut luottohäiriömerkinnät poistuvat heti, kun velat on maksettu, mutta niiden poistamista pitää erikseen pyytää. Katso jonkin firman kautta minkälaisia merkintöjä sulla on, ja jos ne on velan maksamisen yhteydessä poistuvia, ota yhteyttä ulosottoon.
Miten niin et saa?!