Mies puhuu koko ajan vain vauvasta
Meillä on vauva 5kk ja olen ainakin 90 % ajasta vastuussa hänen hoidostaan. Mies tekee pitkää päivää yrittäjänä. No ei tässä mitään, mutta se aika jonka mies on kotona, ei huomioi minua enää ollenkaan vaan kaikki jutut on vauvavauvavauva.. tietenkin olen tosi iloinen että rakastaa lastamme. Mutta kotiintullessaan ei edes tervehdi minua vaan pelkästään vauvaa. Vastaa yhdellä sanalla keskustelunaloituksiini ihan arkipäivän asioista. Vauvalle höpöttelee iloisesti. Haluaisin niin edes 10 min päivässä puhua jostain muusta kuin vauvasta jonka kanssa olen koko ajan. Läheisyyttä ei ole, olen pari kertaa yrittänyt tehdä aloitteen suuteluun ja halailuun, mies on vastannut nopeasti mutta sitten vetäytyy. Olemme niin etääntyneet että ei minullakaan kohta ole enää mitään puhuttavaa miehelle, no siihen hän varmaan onkin tyytyväinen :( tiesin että vauva muuttaa parisuhdetta, mutta en uskonut että se käytännössä loppuu kokonaan vauvan syntymään. Vauva on ollut helppo ja nukkuu hyvin, aikaa kyllä löytyisi. Tilanne alkaa tosissaan masentaa, vaikka vauvaamme rakastan niin kyllä kaipaan elämään vähän muutakin kuin lapsen ja kodin hoitoa.
Kommentit (16)
Varsinainen kultakimpale-ilmapalloisä. Varmaan vie vauvaa mukanansa kauppoihin ja muihin ja esittelee sitä kaikille, ja lässyttää, siis nostaa sitä vauvaa ilmaan ja sitten lässyttää ikään kuin vauva puhuisi... nähty on.
Mitä mies on sanonut, kun olet tästä hänen kanssa keskustellut?
Miksi miehet ei puhu…no, miksi te naiset ette puhu?
” kaipaan elämään vähän muutakin kuin lapsen ja kodin hoitoa.”
Ja miehen pitäisi järjestää se muu? Voisiko joku hetken katsoa vauvaa sen aikaa, että voisitte vaikka lähteä lenkille keskustelemaan? Sinä olet nyt se tyytymätön, joten järjestä sitä aikaa.
Teille tulee kyllä aikaa olla hellästi, anna miehen iloita siitä pienestä hetkestä minkä saa olla vauvan kanssa töiden jälkeen. Menkää kaikki kolmestaan sänkyyn pötköttelemään ja siinä voitte olla yhdessä.
Kun vauva syntyy niin miehessä tapahtuu tilapäisiä hormoonimuutoksia joiden avulla mies luo siteen lapseensa ja on hellä. Näin Jumala on meidät tehnyt.
Ei miehesi varmaan osaa ajatella asiaa tolta kannalta, että sinä olet vauvan kanssa koko ajan ja haluaisit välillä puhua jostain muustakin. Nyt pitää vaan osata sanoa asiat suoraan. Miehet harvoin ymmärtää mitään vihjailuja muutenkaan, vaan pitää sanoa asiat mahdollisimman suoraan, jos siis jotain muutosta asioihin toivoskelee.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen pitäisi järjestää se muu? Voisiko joku hetken katsoa vauvaa sen aikaa, että voisitte vaikka lähteä lenkille keskustelemaan? Sinä olet nyt se tyytymätön, joten järjestä sitä aikaa.
niin kaikkea voi haluta. mutta velvollisuudet pitää hoitaa.
Ap katos kuulkaa jo väsäämään seuraavaa provoaan lapsiperhe-elämän vaivalloisuudesta ja sen myötä parisuhteen rakkaudettomuudesta. Se on kuulkaa aivan tuttu pipiää narkkuvela, joka tahtoo todistella oman tilanteensa ylivertaisuutta ja kadehdittavuutta. Ei se edes mitään perhekeskeistä miestä onnistuisi pitämään kun on maho ja sille tärkein on minä-minä.
Ala järjestämään pikku hiljaa töihin paluuta ja mies jää lapsen kanssa kotiin? Ehkä alatte ymmärtää toisianne paremmin?
Eikös sen pitänyt olla niin että miehet eivät välitä yhtään lapsista, mitä hittoa tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Niin no tämä muu olisi esimerkiksi elokuvan katselua yhdessä, pussailua, seksiä..! Ei vaadi mieheltä paljon järjestelyä, mutta hän ei kotona näe muuta kuin vauvan. Ap
Miksi ihmeessä et sano miehelle suoraan? En ymmärrä tätä että tehdään lapsia ihmisen kanssa jonka kanssa ei edes osata tai voida keskustella. Olisitte jättäneet lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen pitäisi järjestää se muu? Voisiko joku hetken katsoa vauvaa sen aikaa, että voisitte vaikka lähteä lenkille keskustelemaan? Sinä olet nyt se tyytymätön, joten järjestä sitä aikaa.Niin no tämä muu olisi esimerkiksi elokuvan katselua yhdessä, pussailua, seksiä..! Ei vaadi mieheltä paljon järjestelyä, mutta hän ei kotona näe muuta kuin vauvan. Ap
Sinulle se kuitenkin on liian raskas ponnistus järjestää lapsi pariksi tunniksi hoitoon, että saisitte puhuttua asian läpi? Ei teidän ongelma nyt leffoja katsomalla ratkea.
Sano siitä miehelle. Ole avoin!