Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maalarin ammattitutkinto

Vierailija
20.05.2015 |

Kertokaapa mitä siihen kuuluu? Olen ajatellut hakea
Tosi matematiikka ei ole vahvimpia puoliani. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:32"]

Joutuuko alalla hiomaan paljon ja altistuuko pölylle väkisinkin? Minulla hyvin lievä astma ja mietin alalle kouluttautumista. Saitko palkkaa työstäsi jo opiskeluaikoina?

[/quote]

90% työstä on pohjatöiden tekoa ja siihen kuluu suureksi osaksi hiominen.

Nuorisoasteen koulutus on pintakäsittelyn perustutkinto jos sinulla on jo tämä koulutus tai työkokemusta alalta voit suorittaa ammattitutkinnon, siinä ei ole teoriaa melkein ollenkaan, nuoriso asteen koulutuksessa on paljon teoriaa, laskutoimitukset suoritetaan laskimella, lisäksi on englantia, dokumentointia, palkkalaskelmia yms. Itse olen todella huono matikassa, mutta ihan kevyesti sieltä läpi pääsee, koulussahan opetetaan eikä tarvitse osata heti.

Maalerin ammatissa usein työmaasta riippuen tasoitetaan, hiotaan, kitataan, tapetoidaan, poistetaan tapettia, telataan seiniä,maalataan ikkunan puitteita, pestään työvälineitä... huonekalujen entisöinti on sitten erijuttu siihen ei löydy työpaikkoja, mutta koulussa sitä tehtiin paljon..

Vierailija
2/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidon kuvaus
Työ edellyttää soveltuvuutta alan työtehtäviin. Hakijoilta testataan värinäkö, sillä värinäön ongelmat ovat suuri haaste maalarina toimivalle. Allergiat, astma tai epilepsia voivat olla esteenä maalarin työssä toimimiselle. Keskeisiä taitoja maalarin työssä ovat kädentaidot ja asioiden soveltamisen taidot. Tärkeitä ovat myös yhteistyötaidot, sillä maalari tekee työtään työyhteisön jäsenenä. Lisäksi työ vaatii ongelmanratkaisutaitoja, sillä suunnitelmat ja työkohteet muuttuvat nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli teoriatunteja jonkin verran, suurin osa koulutuksesta tapahtui työharjoitteluna eri kohteissa. Mä sain olla yhdellä talotehtaalla harjoittelussa ja se oli kiva paikka. Opeteltiin tekemään vesieristyksiä, laatoittamaan seiniä ja lattioita, tehtiin pohjatöitä (kittaamista ja hiomista, nauhojen laittamista), maalattiin kattoja ja seiniä. Tuli kyllä opittua todella hyödyllisiä taitoja. :)

Vierailija
4/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:45"]Meillä oli teoriatunteja jonkin verran, suurin osa koulutuksesta tapahtui työharjoitteluna eri kohteissa. Mä sain olla yhdellä talotehtaalla harjoittelussa ja se oli kiva paikka. Opeteltiin tekemään vesieristyksiä, laatoittamaan seiniä ja lattioita, tehtiin pohjatöitä (kittaamista ja hiomista, nauhojen laittamista), maalattiin kattoja ja seiniä. Tuli kyllä opittua todella hyödyllisiä taitoja. :)
[/quote]

Missä muodossa koulun kävit? Amis vai mikä?

Vierailija
5/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuksena suoritin tutkinnon. Unohdin mainita, että tapetoitiin seiniä myös. T: 2

Vierailija
6/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:56"]Aikuiskoulutuksena suoritin tutkinnon. Unohdin mainita, että tapetoitiin seiniä myös. T: 2
[/quote]

Minkälaista teoria oli? Oliko paljon matikkaa? Ehkä haen aikuiskoulutukseen myös. Käytännön oppiminen kiinnostaa enemmän kun teoria ja pänttäys. Oletko nyt alalla? Onko paljon töitä? Tykkäätkö?

Vierailija
7/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
8/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko alalla hiomaan paljon ja altistuuko pölylle väkisinkin? Minulla hyvin lievä astma ja mietin alalle kouluttautumista. Saitko palkkaa työstäsi jo opiskeluaikoina?

Vierailija
9/9 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto