Seronil ja alkoholi
Aloitin tällä viikolla Seronil-lääkityksen, aluksi annostus on 10 mg. Lauantaina olen menossa tilaisuuteen, jossa nautitaan alkoholia. Uskallanko ottaa alkoholia vai en?
Kommentit (20)
Ai niin, minulla lääkitys on määrätty bulimiaan, ei siis masennukseen. Tarkoitus nostaa annostusta myöhemmin 60 mg.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:41"]Ai niin, minulla lääkitys on määrätty bulimiaan, ei siis masennukseen. Tarkoitus nostaa annostusta myöhemmin 60 mg.
[/quote]
Käytin aikoinani 80 mg/vrk BED:n. Alkoa en hoidon aikana laisinkaan
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:41"]Ai niin, minulla lääkitys on määrätty bulimiaan, ei siis masennukseen. Tarkoitus nostaa annostusta myöhemmin 60 mg. [/quote] Käytin aikoinani 80 mg/vrk BED:n. Alkoa en hoidon aikana laisinkaan
[/quote]
Kokeilitko ollenkaan ottaa yhtään alkoholia?
Mulla seronil 20mg, en huomaa mitään vaikutusta alkoholin kanssa, juon niinkuin ennenkin, ihan kunnon kännejäkin. Kokeile
kohtuudella miltä tuntuu :)
Mulla on ystävä kuollut masennuslääkkeiden ja alkoholin yhdistelmään. Ei todella kannata. T. Jonna
Taitaa riippua annoksesta myös, isommilla kovemmat riskit, mutta yksi lasi vinkkua tuskin tappaa... Kyllä se silloin olisi jo varoitettu tuoteselosteessa jos olisi vaarallisia yhteisvaikutuksia!
Onko sulla ollut aloitusoireita? Kannattais ryypätä vasta, kun oot tottunu lääkkeeseen kunnolla. Mut en usko et mitään kovin pahaa tapahtuu, vaikka joisit. Vai mikä tossa seronilissa oli vaikuttava aine?
Miksi riskeerata? Vaikkei mitään haitallisia vaikutuksia tulisikaan, niin se voi silti "syödä" vaikkapa sen vuorokauden lääkkeen vaikutuksen pois.
Mulla kävi sillein hassusti että maltilisen juomisen jälkeen kun olin menossa nukkumaan (silmät oli jo kiinni) näin väläyksen jostain puoliksi maatuneesta mustasta naamasta jossa oli liikkuvia toukkia ja ilme oli sillä kuin siitä manaajasta paitsi että kasvot oli miehen. Että ihan turvallisia nämä lääkkeet. Kannattaa laittaa roskiin sillä sinne ne kuuluu.
No eipä mulla ole mitään käynyt 10mg annoksella 6-20 juotuani..enemmän ne bentsot haittaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:28"]
Onko sulla ollut aloitusoireita? Kannattais ryypätä vasta, kun oot tottunu lääkkeeseen kunnolla. Mut en usko et mitään kovin pahaa tapahtuu, vaikka joisit. Vai mikä tossa seronilissa oli vaikuttava aine?
[/quote]
vaikuttava aine on fluoksetiini. ei ole ainakaan vielä ole ollut mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä.
Mä olen syönyt seroniliä nyt reilut pari kuukakuukautta, parin viikon päästä aloituksesta join hieman milloin en huomannut mitään erityistä, parin päivön päästä uudestaan mutta ihan kunnon känniin, jonka jälkeen valvoin koko yön koska ahdisti niin paljon. En tiedä oliko seronilillä vaikutusta, mutta en sen jälkeen ole uskaltanyt alkomaholia ottaa. kannattaa itse kokeilla koska voihan olla ettei sulle tulekkaan siitä mitään, mutta ensin ihan pienellä määrällä. Ei sillä siis todellakaan mtäön vaarallisia vaikutuksia ole, huonoa oloa ja ahdistusta ja tälläistä lähinnä.
Aloitin Seronilin käytön masennukseen pienemmillä annoksilla ja join kännit siitä muutaman päivän päästä ajattelematta asiaa. Itsellä oli tullut lievää pahoinvoinnintunnetta ja päänsärkyä lääkkeen aloittamisesta.
No, join "tavalliset" kännit, mutta muisti meni osasta iltaa ja oksensin julkisella paikalla ensimmäistä kertaa elämässäni. Oksensin kotiin päästyäni ja seuraavana päivänä yhteensä 7 kertaa. Leivänpuolikas jonka söin ja kaikki juotu vesi tuli heti ylös, aivan kuin kohoni olisi yrittänyt puhdistaa itseään. Pahoinvointi jatkui klo 1 asti seuraavana yönä.
Te jotka luette tätä keskustelua nyt jälkeenpäin: Älkää juoko suuria annoksia, varsinkaan kirkkaita, ennen kuin kroppa on kunnolla sopeutunut lääkkeeseen. Söin vain 10mg siinä vaiheessa ja keho ylirasittui täysin jo siitä. Alkoholin tehokin tuntui kaksinkertaistuneen, joten olkaa hyvin varovaisia alussa. En usko, että pitää kokonaan luopua, mutta totuttelu tärkeää :)
Älä hemmetissä ainakaan kännejä vedä, pari lasillista tuskin haittaa. Itse jos join lääkityksellä humalaan asti niin muisti on mennyt poikkeuksetta. Oon jälkeenpäin kuullut että oon mm. sammunut baarin lattialle, lähennellyt vieraita miehiä ja käytös on muutenkin ollut ihan holtitonta ja itselle vierasta. Ja krapulassa on ollut aivan kauhea ahdistus ja pelkotiloja. Googlaa englanniksi miten fluoksetiini on sopinut ihmisille alkoholin kanssa, tarinat on aika hurjia.
se riippuu ihan millon sen lääkkeen ottaa jos vedät aamulla lääkkeen nii ei tuu mitään erikoista.. koska itte sanoin lääkärille sillo ko sain nää lääkkeet et "en oo siltikää lopettamas tätä alkoholin juomista joittenki lääkkeiten takia" nii sit se vastas mulle et "ota aamuisin lääke nii illalla voit juoda ihan rauhassa" ittel ei oo ikin tullu mitään..
No kyllä voi ottaa. Suositus 12 sinistä pirkka kolmosolutta seronilin kanssa.
Älä ota. Yhteisvaikutus voi olla yllätävä, huonossa mielessä