Yle: Melkein miljoonalla suomalaisella on sijoituksia
Suoria osakesijoituksia ja rahastosijoituksia on viidesosalla kansasta. Sen sijaan toinen viidesosa ei kykene maksamaan edes omaa asumistaan. Mistä tämä kertoo?
https://yle.fi/uutiset/3-12100857?fbclid=IwAR1jkvhvMVEmNwOPsWyTdDKe3q4q…
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu tämä on että verotusta pitäisi muka kiristää? Ajatteleeko jengi ihan oikeasti näin? Käsi ojossa ollaan valmiita ottamaan siivu niiltä, jotka ovat osanneet hommansa hoitaa.
Sikäli verotusta voisi kiristää, että asumistukien suurin saaja on Kojamo, joka kuuluu ay-toverimiljonäärien verovapaisiin bisneksiin.
Ei asumisen maksaminen ja sijoitukset sulje toisiaan pois. Itse saan asumistukea. Tulot jotain 500-800e/kk. Mutta sijoituksissa on 35 000e. Olen sijoittanut pienen perinnön jonka sain, opiskelen vielä.
Verotuloja tulee vain piensijoittajien osinkotuloista ja myyntivoitoista. Suurituloiset ovat kätkeneet sijoituksensa hallintarekistereihin ulkomaille tai vakuutuskuoriin. Laillistettua veronkiertoa Vatulan tapaan.
Vakuutuskuoreen pannusta omaisuudesta maksetaan vero sitä ulos otettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti, jos vain miljoonalla on suoria osakkeita. Suurella osalla on sitten rahastosijoituksia.
Mitä ovat suorat osakkeet? En ymmärrä sijoittamisesta mitään. Jos vain pörssisijoittaminen lasketaan, niin mukana ei ole kuin osa. Minulla ja miehelläni on osakkeita kolmesta pörssin ulkopuolisesta yrityksestä. Lisäksi on kiinteistösijoittamista asuntoihin ja metsiin. Meitä ei ehkä lasketa sijoittajiksi eikä ole suuria tuloja, mutta rahaa on kuitenkin laitettu kasvamaan.
Tarkoitti vain omaa salkkua missä yrityksen osakkeita. En ymmärrä miksi se on noin edes lehteen laitettu, että muut sijoitukset on jätetty ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
EIkös noille kannattaisi laittaa joku ylimääräinen vero?
Sopii minulle, kunhan ne käytetään järkevästi. Vastineeksi haluan asumistuen täydellisen poiston. T. 1,8 miljoonaa euroa sijoituksissa.
Sehän vaan tarkoittaa että suurin piirtein 80% suomalaisista ei saa kovin paljon säästöön. Harvempi makuuttaa rahaa tilillä.