Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaikki sisustus mökille pitäisi löytää torista, kirppareilta tai omista nurkista

Vierailija
20.01.2022 |

Sukumökille ei saisi mitään uutta hankkia vaan mahdollisimman halvalla kaikki. Korkeintaan jostain poistomyynnistä saa hankkia tavaraa. Minulle kuitenkin aina annetaan hommaksi löytää jos jotain tarvitsee ”kun sulla on sisustussilmää”. Sohvaa pitäisi alkaa katselemaan, vanha (vanhempien entinen tietysti sekin) alkaa olla jo aika kamala. Ehdotin ikeaa ja näytin kuvia, liian kalliita ja ennenkaikkea uusia, ”no kyllähän torista varmaan löytyy käytettynä ihan hyviä”. Just tää muinainen käsitys että mitään uutta ei saa mökille hankkia vaan ensisijaisesti kannetaan sinne se tavara mitä ei kotona käytetä (yleensä siksi kun niissä on käyttöominaisuudet huonoja, mökillä menee mikä vaan). Sitten kahlaan nettiä tuntikausia metsästäen lähialueelta sitä halpaa sohvaa juuri oikeilla ominaisuuksilla. Tulen hulluksi😫

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla myös halutaan viedä kaikki kamalimmat reikäiset, kulahtaneet vaatteet mökkivaatteiksi, koska kyllähän nyt mökille välttää lumppukin. 🙄

Mökille ei myöskään voida ostaa uusia tyynyjä tai esimerkiksi uutta paistinpannua, koska ne kotona jo 5 vuotta hikoillut tyynyt ja puhki poltettu kasari ovat mökille ihan hyvät. 🙄

Vierailija
22/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla myös halutaan viedä kaikki kamalimmat reikäiset, kulahtaneet vaatteet mökkivaatteiksi, koska kyllähän nyt mökille välttää lumppukin. 🙄

Mökille ei myöskään voida ostaa uusia tyynyjä tai esimerkiksi uutta paistinpannua, koska ne kotona jo 5 vuotta hikoillut tyynyt ja puhki poltettu kasari ovat mökille ihan hyvät. 🙄

Mä ihmettelen tätä ajatusmaailmaa. Miksi joku haluaa vapaa-ajallaan tehdä ruuanlaitosta ja nukkumisesta hankalampaa/huonompaa kuin kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Oma mökki on niin ihana. Ostettiin muutama vuosi sitten ihana vanha talo kesäpaikaksi. Saa laittaa paikkoja just siihen tyyliin kuin lystää ja huonekalut on hankittu mikä mistäkin, mutta paikkaan ja tyyliin sopivia.

Vierailija
24/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne siis maksetaan yhdessä? Jos noin tarkkaan määritellään, mistä pitää hankkia.

Tuo on kyllä vähän ällö tyyli, että kaikki ne rumat tai epäkäytännölliset tavarat viedään mökille, vaikka sopivampi osoite olisi kaatopaikka. Lopulta mökki on sellainen sekalainen valikoima rumia ja huonoja huonekaluja ja tavaroita ja se vaikuttaa isosti viihtyvyyteen.

Meillä on vuoden vanha oma mökki vuosikymmenten sukumökkeilyn jälkeen ja voi miten ihanaa, kun sisustus on mietitty ja toimiva. Kaikki on hommattu juuri sitä tilaa varten oman maun mukaan. Ihan eri tavalla siellä viihtyy.

Isommat jutut yhdessä. Se on just sellainen sekalainen sisustus jota pikkuhiljaa olen sitten koittanut yhtenäistää. Onneksi siellä sai muutama vuosi sitten tehdä ison siivouksen jossa lähti varmaan neljänkymmenen vuoden edestä rojua kaatopaikalle. Ja kyllä, kyseessä oli ihan roju, ei edes kierrätettävä tavara. Kaikenlaista 70-l rahkamattoa, risaa lamppua ja tuoleja yms. Mutsi on hamsteriluonne.

Mä sanoisin kylmästi että käytetyistä sohvista saa luteita. Että jos haluaa kalliin ja hankalan hävitysoperaation niin siitä vaan.

Vierailija
25/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinun, lisäsin auki olevaan Ikean tilaukseen neljä tyynyä uusiksi vietastyynyiksi. Ei kustantanut paljon, eikä tarvitse nolostella kellastuneita tyynyjä.

Vierailija
26/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö haluaisit shoppailemaan ja tuhlaamaan rahaa joihinkin ihaniin ja trendikkäisiin sisustus elementteihin jotka on vain koristeita eikä niillä saisi tehdä mitään?

Vierailija
27/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinun, lisäsin auki olevaan Ikean tilaukseen neljä tyynyä uusiksi vietastyynyiksi. Ei kustantanut paljon, eikä tarvitse nolostella kellastuneita tyynyjä.

Muistakaa viedä tyynyt ja peitot kerran vuoteen pesuun kotiin niin pysyy siisteinä.

Vierailija
28/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sijoittanut rahaa kunnollisiin uusiin vierastyynyihin ja -peittoihin. Niin monet koinsyömät luttanatyynyt ja 70-luvulta peräisin olevat täkit on tullut nähtyä sukulaismökeillä.

Vierailija
29/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihmeellistä se mentaliteetti, että mökille viedään kaikki vanha kuin jonnekin kaatopaikalle. Sieltä löytyy vuosia vanhat littanat ja kellastuneet tyynyt ja täkit, pinnasta kulahtaneet paistinpannut, risaisia vaatteita joita ei käytetä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Näin mökkeilevät ihmiset ovat yleensä niitä, joiden mielestä mökillä kuuluu olla p*rseestä revityn näköisenä. Kerran eräällä mökillä minulla oli jalassani siistit olohousut. (En edes omista ns. p*eruverkkareita). Niin heti tuli mökin emännältä kommenttia, miksi olen heidän mökillään ravintolavaatteissa. Samaisella mökillä kuivasin illalla saunan jälkeen hiuksiani, koska paksuissa hiuksissani kestää kuivua, enkä halunnut mennä märällä päällä nukkumaan, niin johan sain silmien pyörittelyä mökin emännältä.

Eli, kun mökin pihaan pääsee, täytyy unohtaa olevansa nainen, ja alkaa näyttään joltain luolaihmiseltä. Tiedän yhdenkin naisen, joka ei viikonloppumökkeilyn aikana pese kertaakaan edes hampaitaan.

Vierailija
30/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeellistä se mentaliteetti, että mökille viedään kaikki vanha kuin jonnekin kaatopaikalle. Sieltä löytyy vuosia vanhat littanat ja kellastuneet tyynyt ja täkit, pinnasta kulahtaneet paistinpannut, risaisia vaatteita joita ei käytetä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Näin mökkeilevät ihmiset ovat yleensä niitä, joiden mielestä mökillä kuuluu olla p*rseestä revityn näköisenä. Kerran eräällä mökillä minulla oli jalassani siistit olohousut. (En edes omista ns. p*eruverkkareita). Niin heti tuli mökin emännältä kommenttia, miksi olen heidän mökillään ravintolavaatteissa. Samaisella mökillä kuivasin illalla saunan jälkeen hiuksiani, koska paksuissa hiuksissani kestää kuivua, enkä halunnut mennä märällä päällä nukkumaan, niin johan sain silmien pyörittelyä mökin emännältä.

Eli, kun mökin pihaan pääsee, täytyy unohtaa olevansa nainen, ja alkaa näyttään joltain luolaihmiseltä. Tiedän yhdenkin naisen, joka ei viikonloppumökkeilyn aikana pese kertaakaan edes hampaitaan.

Jep. Mäkin tunnen yhden miehen, joka ei pese mökkiviikonlopun aikana hampaitaan, yök.

Vierailija
31/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö haluaisit shoppailemaan ja tuhlaamaan rahaa joihinkin ihaniin ja trendikkäisiin sisustus elementteihin jotka on vain koristeita eikä niillä saisi tehdä mitään?

Joo. Just noinhan mä sanoin🙄

Vierailija
32/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Just noinhan mä sanoin🙄

Jotkut haluavat tahallaan käsittää väärin ja vetää ajatuksen toiseen ääripäähän.

Vierailija
33/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itseasiassa joskus testasin yhtä mökin omistajaa, joka on tätä porukkaa, että kaikki vanha mökille, ja lopputulos on huonekalujen, tavaroiden ja tilpehöörän sekamelska.

Minulla oli kaapissa 20 vuotta vanha imuri, joka toimi, tosin ei enää tehokkaasti. Ostin siis uuden tilalle ja mietin minne hävittää tuo vanha imuri. No, mieleeni tuli kysyä tältä henkilöltä, onko tarvetta mökillä. Ja tottakai oli. Kyllähän mökillä on hyvä olla kaksi imuria.

Siellä mökillä se vanha imurini lojuu käyttämättömänä.

Eipä tarvinnut itse raahata jätekierrätykseen. :D

Vinkkinä vaan muillekin, että mökkiläisiltä kannattaa kysyä, että kun hakevat pois, niin ilmaiseksi saavat.

Vierailija
34/34 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa viedä tyynyt ja peitot kerran vuoteen pesuun kotiin niin pysyy siisteinä.

Tyynyn ja petarinsuojukset on näppäriä. Meillä vuokramökki ja noita suojia aika usein tulee napattua pesuun vuokralaisten välillä, tyynyissä joskus kuolaläiskiä ja petarinsuojuksissa ties mitä. Kauden loputtua syksyllä laitan konepesuun täkit, tyynyt ja petarinpäälliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän