Millä pienillä asioilla puratte ahdistustanne?
Itse kirjoittelen päättömiä avauksia AV-palstalle.
Kommentit (8)
Reipas kävely ulkoilmassa, yksin. Kuulostaa hassulta mutta auttaa minua.
Ottamalla hyvin pienen 30 mg Opamox tabletin tarvittaessa.
Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Reipas kävely ulkoilmassa, yksin. Kuulostaa hassulta mutta auttaa minua.
Ei ole yhtän hassu asia. Itse kävelen pahan mielen ja ahdistuksen pois ulkona tunteja yksin.Todella autaa ja tuo lisäksi laadukaat yö-unet.Kipuunkin kun lääke on tuo liikuminen ,selkä ja jalkasärkyihin ymm.Kävelykeppejä myydään halvalla ja rollattorin saa terveyskeskus lääkärin todistuksella: ilmaisiksi lainaksi kuolemaan asti välinen varastolta. Kuin monta muutakin asiaa edistääkseen liikkumista ja terveyttä,ikään katsomatta!Jopa sen sähkökäyttöisen iva mopon saa lainaksi.
Ulkoilu helpottaa jos saan itsestäni irti niin paljon että lähden ulos.
Kirjoitan mitä mieleen tulee.
Kuuntelen musiikkia.
Viestittelen tai puhun puhelimessa jonkun kanssa.
Jos saan tehtyä jonkun jutun mikä on täytyy tehdä listallani niin se puuhailu ja valmis tulos tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla hyvin pienen 30 mg Opamox tabletin tarvittaessa.
Toimii.
Tää on kyllä tosi reilu annos.
Itse nukkuisin varmaan reilun vuorokauden tuollaisella määrällä. Tai heräisinkö edes.
Puolikas 15 millagramman tabletistakin unettaa ihan liikaa.
Siksi otan vielä vähemmän.
Itselläni ensimmäinen keino on lukeminen.
Luen kaikkea mielenkiintoista mikä vie ajatukset ihan muualle.
Vierailija kirjoitti:
En mä sitä niinkään pura, mä otan sen vastaan sellaisena kuin se tulee. Mun ahdistus vaan pahenee jos mä yritän tehdä jotain millä se vähenis. Kohta vuoden ahdistanu mutta nyt alkaa ehhhhkä, koputan puuta, helpottamaan.
Öö, miks alanuolet? Mun ongelmana on liiallinen itsekontrolli mistä syntyy helvetillistä ahditusta. Päästämällä irti kaikesta kontrollista mikä liittyy ajatuksiin tai tunteisiin helpottaa mun oloa. Siksi mä lähinnä istun itteni kanssa kun ahdistus kasvaa, jotta mieleni ja kehoni oppii ettei se ole kielletty asia. Olen kävellyt, liikkunut, katsonut ohjelmaa ja neulonut itseni paniikkikohtauksiin asti kun olen yrittänyt "purkaa" ahdistusta.
Me ollaan erilaisia, ahdistus voi johtua eri asioista ja niihin on erilaiset keinot.
En mä sitä niinkään pura, mä otan sen vastaan sellaisena kuin se tulee. Mun ahdistus vaan pahenee jos mä yritän tehdä jotain millä se vähenis. Kohta vuoden ahdistanu mutta nyt alkaa ehhhhkä, koputan puuta, helpottamaan.