Milloin ne nyt työpaikalla alkavat kysellä onko rokotukset vai ei?
Kommentit (15)
Sanot että on. Ja kyllä sulla varmaan joku rokotus onkin.
Taitaa olla provo tämä koska suomessa työnantaja ei saa kysellä työntekijän terveystietoja.
Kunnalla töissä, ei ole vieläkään kysytty. En tiedä mitä tapahtuu 1.2, tulenko töihin vai en!
Koko pandemianshow alkaa olla lopussa. Tässä on vaan kiihtyvät loppubluffit ennenkuin koko korttitalo sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla provo tämä koska suomessa työnantaja ei saa kysellä työntekijän terveystietoja.
Justhan tästä sorvattiin pikapikaa uusi laki, että koronarokotuksista saa sote-alalla kysyä. Millasessa umpiossa pitää olla, jos tästä ei ole tietoinen?
Minun terveysasiani kuuluvat vain minulle ja lääkärilleni. Tänään ja huomenna, tästä en tule antamaan piiruakaan periksi. Näin pitäisi olla demokraattisessa, länsimaisessa, laajoja yksilönvapauksia kunnioittavassa hyvinvointiyhteiskunnassa.
En ole "kokonaan" (mikä se milloinkin on) rokotettu, haittojen vuoksi. Olen välttänyt ihmismassoja, pitänyt FFP2-maskia, enkä ole sairastunut toistaiseksi. Tulen pitämään kiinni perusoikeuksistani loppuun saakka.
Kyllä, on jo pitänyt toimittaa työnantajalle paperi, missä mustaa valkoisella, että kaksi rokotetta otettuna.
t. lähihoitaja
Pari vikkoa sitten Hollannissa tavalliset kansalaiset lähtivät kaduille ja lopulta kaikki ravintolat yms. avasivat ovensa ja Pormestarit hyväksyivät tilanteen hiljaa, kunhan kansalaiset rauhoittuivat. Onko media muistanut uutisoida tätä? Ei, miettikääpä miksi. Kuka hullu luopuisi Perusoikeuksistaan tuosta vaan. Eivät eurooppalaiset, tuskin suomalaisetkaan ovat niin vässyköitä. Mehän päättäjien palkat maksamme. Ja vaalitkin ensi sunnuntaina eli toistaiseksi on mahdollisuus vaikuttaa näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on jo pitänyt toimittaa työnantajalle paperi, missä mustaa valkoisella, että kaksi rokotetta otettuna.
t. lähihoitaja
Jos tämän lakimuutokseen jälkeen on ottanut ensimmäisen rokotteen tammikuussa, ei toista rokotetta pysty ottamaan saman kuukauden aikana joten eihän kellään ole vielä kahta rokotetta passissa. Mitä paperia pitäisi näyttää?
Vierailija kirjoitti:
t. lähihoitaja
En ole toimittanut koska työnantaja ei ole sitä kirjallisesti pyytänyt.
Meillä on myös jo pitänyt toimittaa koronapassi työnantajalle. En osaa sanoa mitä niille ihmisille käy, jotka eivät toimita. Omani vein, vapaaehtoisesti otin rokotteetkin. Lähihoitajana julkisella puolella.
Käykää allekirjoittamassa, jos ette ainakaan terveysalalle halua pakollista piikkiä.
Rokotustodistus pitää toimittaa meilläkin.
Syrjitty kirjoitti:
Minun terveysasiani kuuluvat vain minulle ja lääkärilleni. Tänään ja huomenna, tästä en tule antamaan piiruakaan periksi. Näin pitäisi olla demokraattisessa, länsimaisessa, laajoja yksilönvapauksia kunnioittavassa hyvinvointiyhteiskunnassa.
En ole "kokonaan" (mikä se milloinkin on) rokotettu, haittojen vuoksi. Olen välttänyt ihmismassoja, pitänyt FFP2-maskia, enkä ole sairastunut toistaiseksi. Tulen pitämään kiinni perusoikeuksistani loppuun saakka.
Tämä. Saanko kysyä mitä haittoja tullut, oletko saanut apua?
Mullakin jäi yhteen piikkiin, jonka jälkeen etenkin hermosäryt riesana.
Ka en tiiä.