Jättääkö miehesi sinut kotiin yksin lastesi kanssa ja olet kauhuissasi??? Mietipä päiväkodin työntekijöitä
Heillä on vastuullaan kullakin 7 lasta ja lähes aina enemmänkin
Kommentit (14)
Harva sitä nyt varmaan kauhuissaan on. Vai miksi ajattelet niin?
Ei kai kukaan normaalissa perheessä ole kauhuissaan, jos jää yksin lasten kanssa kotiin?
Kun nuorimmaiseni syntyi vanhemmat lapset olivat iältään 3 ja 4 vuotta. Tästä on aikaa 15 vuotta, joten minulla oli kaikki mukavuudet käytössä eli keskuslämmitys, vedet tuli ja meni, tiskikone ja pyykinpesukone ym. Äidilläni oli sama tilanne mutta ilman mitään näitä mukavuuksia. Sen lisäksi oli 5 lehmää lypsettävänä. Hän on aina sanonut, että elämän parasta aikaa oli se kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Se on vain asenteesta kiinni.
Silloin olin kyllä vähän kauhuissani, kun toinen lapsi oli juuri syntynyt, ja mies lähti isyysloman jälkeen ekaa päivää töihin eli jäin kahden pienen kanssa ekaa kertaa yksin kotiin. Sen jälkeen en ole ollut kauhuissani. Käsittääkseni myöskään mieheni ei ole kauhuissaan, kun jää lasten kanssa kotiin (tai ainakin peittää sen hyvin).
Vierailija kirjoitti:
Kun nuorimmaiseni syntyi vanhemmat lapset olivat iältään 3 ja 4 vuotta. Tästä on aikaa 15 vuotta, joten minulla oli kaikki mukavuudet käytössä eli keskuslämmitys, vedet tuli ja meni, tiskikone ja pyykinpesukone ym. Äidilläni oli sama tilanne mutta ilman mitään näitä mukavuuksia. Sen lisäksi oli 5 lehmää lypsettävänä. Hän on aina sanonut, että elämän parasta aikaa oli se kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Se on vain asenteesta kiinni.
Ja toki silloin aika oli eri ja oli ok, että lapset pyörivät myös keskenään ja jo pienestä pitäen ottivat vastuuta vielä pienemmistä. Ei ollut myöskään sellaisia median luomis paineita mitä monet nykyään kokevat.
Ihmeellinen kysymys. Miksi joku olisi kauhuissaan?
Päiväkodin. ( entisenä ) työntekijänä välillä kyllä hävetti , kun olin yksin esim 14 lapsen kanssa, kun vanhemmat toivat lapsiaan hoitoon. Aamulla ja iltapäivällä usein suhdeluvut ylittyvät vaikka niitä toki koitetaan esim. hoitoaikakyselyillä pitää mahdollisimman hyvinä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin. ( entisenä ) työntekijänä välillä kyllä hävetti , kun olin yksin esim 14 lapsen kanssa, kun vanhemmat toivat lapsiaan hoitoon. Aamulla ja iltapäivällä usein suhdeluvut ylittyvät vaikka niitä toki koitetaan esim. hoitoaikakyselyillä pitää mahdollisimman hyvinä.
Siinä kyllä vanhempien olisi syytä olla vähän kauhuissaan.
Jäin seitsemäksi viikoksi yksin kotiin lasten kanssa, kun olin juuri toipunut selkämurtumasta ja sikainfluenssasta.
Hoidin työni, kuskasin lapset kouluun ja päivähoitoon ja harrastuksiin, tein ruuat ja siivosin.
Viimeisenä päivänä olin niin puhki, että hain 7 lastenleffaa, parkkeerasin koko porukan keskelle olohuonetta patjojen päälle ja nuokuin aamuyöhön, kun mies tuli.
Se oli oikeasti aika kamala tunne, olla niin uupunut ja puhki ja silti vastuussa.
Opettajat olivat 80-luvulla 50 lapsen kanssa yksin luokkahuoneessa. Opettaja karjaisi kerran hiljaa ja oli hiljaista.
Käsittääkseni päiväkotien työntekijät ovat tarkoituksella kouluttautuneet alalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyllä vanhempien olisi syytä olla vähän kauhuissaan.
sitä usein ihmettelin miten hyvillä mielin lapsen siihen jättivät. Meillä oli vielä sisarusryhmä, joten suuri osa oli alle 3-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat olivat 80-luvulla 50 lapsen kanssa yksin luokkahuoneessa. Opettaja karjaisi kerran hiljaa ja oli hiljaista.
Siihen aikaan mukulat tiesivät, että luvassa on tupenrapinat jos uhmaa opettajaa. Jälki-istunto koulussa ja sen jälkeen selkäsauna kotona.
Miksi olisin kauhuissani oman lapsen kanssa. Hassu olet ja jotenkin kiihkossa.