Millaisen koronastrategian sinä haluat
Kommentit (10)
Sellaisen että pääsen matkustamaan. Kolme rokotusta otettu, ja edelleen pitää vain kökkiä kotona. Edes työpaikalle ei saa mennä…
Ehdottomasti kaikki auki normaalisti, jos tulee sairastumisia, niin sairastetaan pois alta ja korona on ohi parissa kuukaudessa.
Tukahduttaminen on ainoa keino, joka tähän keinotekoiseen labravirukseen tepsii.
Oma on ollut ottaa rokotteet ja pysyä kotona. Mikään muu ei ole minun päätettävissäni.
Sillä ole mitään väliä minkälaisen minä haluan. Minulla ei ole tietoja, osaamista tai valtaa sellaisesta päättää. Vähän sama tilanne kuin teillä muillakin. Jätetään nää hommat suosiolla niille joiden tehtävänä on niistä päättää.
Ei ainakaan tätä nykyistä Tegnellin strategiaa.
Koronaan tulee edelleen suhtautua tietynlaisella varovaisuudella mutta kuitenkin niin, ettei koko yhteiskuntaa lamaannuteta taudin vuoksi, joka on vain hyvin rajatulle ryhmälle potentiaalinen uhka (vrt. influenssa). Maskisuositus, ei pakkoa.
Jokainen joka haluaa ja kokee itselleen tarpeelliseksi ottaa rokotteet, mutta ketään ei tähän pakoteta tai painosteta tähän missään tilanteessa. Ihmisen oikeus päättää omasta kehostaan on koskematon.
Koronapassi joutaa roviolle, uutta käyttöönottoa tulevaisuudessa ei pidä edes harkita (syy on selvä: rokotteet eivät estä leviämistä, syksyn passikokeilu vain pahensi tilannetta). Ihmisiä ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan sen perusteella, millaisia lääkeaineita tai rokotteita he ovat ottaneet (kuten ei mistään muustakaan syystä).
Kaikki liikenevät resurssit (rahalliset ja operatiiviset) laitetaan terveydenhuollon kapasiteetin tukemiseen. Suomi on vähentänyt sairaalapaikkoja 40 prosentilla sitten vuoden 2000, joten ei ole ihme että terveydenhuolto sakkaa.
Yhteiskunta palaa mahdollisimman normaaliin elämään, ja he, jotka kokevat edelleen tarpeen suurempaan henkilökohtaiseen varovaisuuteen/eristäytymiseen saavat sen mahdollisuuksiensa mukaan itse tehdä.
Poistetaan koko sana käytöstä.