Perheen perustamista ei nykyään edes ajatella ennen kuin ikää on saatu 35 mittariin
Perheen perustamista ei nykyään edes ajatella vaihtoehtona ennen kuin ikää on saatu 35 mittariin - pitäähän sitä saada tulla ja mennä miten haluaa viinilasi kourassa Instagramiin selfieitä ottaen, suhteesta toiseen hyppien. Sitä vaihtoehtoa ei ajatellakaan, että tuolloin ei löydy enää kumppania ja isää/maksajaa perheelle.
Kommentit (64)
Maksajaa? Käsittääkseni suurin osa suomalaisista naisista käy palkkatöissä.
Joo, sain toisen ja viimeisen lapseni 35-vuotiaana ja koin olevani melko vanha synnyttäjä.
Kaikki eivät vain voi mennä ensimmäisen tai toisen vastaantulijan kanssa avioon, ihan periaatteessa. Kun noita teiniäitisarjoja katsoo, joka ikinen "liitto" hajoaa. Jos on vaikkapa kolmekymppinen, tietää edes mitä tahtoo.
Maksaja tässä yhteydessä tarkoittaa kai sitä, että spermat saatuaan nainen vaatii elatusmaksut. Jos kerran käy töissä, mihin niitä tarvitaan?
Hyvin ehtii. Valmistuin 24-vuotiaana ja menin töihin. Ostin asunnon 27-vuotiaana. Asuin ulkomailla ja silti ehdin avioon ja vanhemmaksi 30-vuotiaana.
20-30 ikävuosina tehdään mitä huvittaa. 30 ikävuoden jälkeen ruvetaan tekemään perhettä, josta seuraakin 30-40 ikävuotta jolloin ei voi tehdä oikein mitään. 40-50 voi jo jotain tehdä. 50 ikävuoden jälkeen voi taas tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaja tässä yhteydessä tarkoittaa kai sitä, että spermat saatuaan nainen vaatii elatusmaksut. Jos kerran käy töissä, mihin niitä tarvitaan?
Isä se on huonokin isä, hoitovastuusta voi huono isä luistaa, elatusmaksuvelvollisuus jää.
Mitäs sanot ap siihen että olin ollut yhdessä mieheni kanssa 15 vuotta ennen kuin minun ollessa 35 syntyi meidän esikoinen? Ja sinua voi myös järkyttää se että minä maksan enemmän kuin puolet tämän talouden kuluista. Minulla ei ole instatiliä ja baarissa taisin käydä viimeksi vuonna 2015.
Näin olisikin pitänyt tehdä. Itse aloitin perheen perustamisen 25-vuotiaana ja nyt vasta melkein 20-vuotta myöhemmin olen kunnolla päässyt radalle.
En halua lapsia,mutta miehen halusin ja sen löysin jo 26-vuotiaana.
Nykyään nuoret aikuiset kammoavat pitkiä parisuhteita, koska kaikkea pitää saada kokea. Juopottelua ja huoraamista, pettämistä ja riitelyä. Sitähän juorulehdet ovat täynnä Kun tällaiseen peliin menee mukaan, siinä voi käydä niin, että jää yksin rannalle ruikuttamaan. Oli sitten kyseessä mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vai että maksajaa. Mitäs se sua huolettaa, palstamies?
Kaikki minäminäminät ei pääse kaikille (saati huonoimmat kenellekään) edes maksajaksi itsensä ostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret aikuiset kammoavat pitkiä parisuhteita, koska kaikkea pitää saada kokea. Juopottelua ja huoraamista, pettämistä ja riitelyä. Sitähän juorulehdet ovat täynnä Kun tällaiseen peliin menee mukaan, siinä voi käydä niin, että jää yksin rannalle ruikuttamaan. Oli sitten kyseessä mies tai nainen.
Marginaaliporukan tekemisistä/tekemättömyyksistä ei kannata kenenkään porata. Hoida ap vain omat asiasi.
Naisille riittää että he pääsevat rintaruokkimaan karvatonta kissaa... lentokoneessa
https://ozzyman.com/sheila-allegedly-breastfeeds-cat-on-delta-airlines-…
Vierailija kirjoitti:
20-30 ikävuosina tehdään mitä huvittaa. 30 ikävuoden jälkeen ruvetaan tekemään perhettä, josta seuraakin 30-40 ikävuotta jolloin ei voi tehdä oikein mitään. 40-50 voi jo jotain tehdä. 50 ikävuoden jälkeen voi taas tehdä mitä huvittaa.
Aivan oikein kanataa tehdä mitä huvitaa. Mikä auutus on aviolitto? Se on pelkkä paperi!Miksi tehdä lapsia jos tietä ei jaksa niistä huolehtia?
Entä sitten? Jokaisen vapaan ihmisyksilön itsensä päätettävissä omat yksityisasiansa ja elämänvalintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein kanataa tehdä mitä huvitaa. Mikä auutus on aviolitto? Se on pelkkä paperi!Miksi tehdä lapsia jos tietä ei jaksa niistä huolehtia?
Kanataa tietää aviolitto?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinulle selittää, mistä vauvat tulevat ja miten aikuinen mies voi sen kätevästi kumiesineellä tai sterilaatiolla estää?
Minkä siität, sen elätät ja se sinut perii. Tollo
Ei mikään ihme, kun miesten henkinen kypsyystaso on mikä on. Pelaillaan ja chillaillaan. Moni nainenhan yhä haluaa lapsilleen isänkin, en sitten tiedä miksi, kun nämä palstajarmotkin ovat vain yksi vauva lisää katraaseen.
Vai että maksajaa. Mitäs se sua huolettaa, palstamies?