Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöajan ilmiöt - olen tehnyt viikon töitä kipeänä

Vierailija
19.01.2022 |

Sairaslomaa ei kehtaa edes hakea kun työtilanne aivan sairas sen lisäksi, että itse olen sairaana (kuumeessa ja keuhkoputkentulehdus). Työteho on mitä on, mutta en voi työkavereita jättää pulaan kun nyt kuitenkin koneen ja ohjelmat saan auki vaikka paskaa tämä on.

Onko muilla etäilevillä tietotöläisillä vastaavaa? Sairaslomalla olisin tietysti mikäli vanhassa toimistomallissa oltaisiin, mutta nyt jo lähtökohtaisesti kaikki olettavat että työt tehdään vaikka teho-osastolta koska etätyöt.

Hoidan aamulla enää vikat pakolliset loppuun ja sitten ansaitulle sairaslomalle, toivottavasti ei etene keuhkokuumeeksi. Saa*anan 24/7 suoritusyhteiskunta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman, kynnys jäädä "vain" saikulle on noussut. Mulla on myös alakouluikäiset lapset, jotka ovat olleet syksyn aikana usein flunssassa. Mutta minä olen tehnyt töitä, samalla kun vahdin kipeän lapsen läksyjen tekoa, kokkaan ruokaa, vastailen kysymyksiin, lahjon ruutuajalla olemaan hiljaa palaverin ajan jne. Jos työni olisi vain läsnäolotyötä toimistolla, olisin lapsen kanssa kotona tilapäisellä hoitovapaalla.

Vierailija
2/4 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse kymmenisen vuotta täysin etänä töitä yhdysvaltalaiselle yritykselle. Ei koskaan ollut vaatimusta että sairaana olisi pitänyt mennä töihin, sairaslomalappuja ei koskaan edes kyselty vaan kaikki perustui luottamukseen ja omaan harkintaan.

Työntekijän hyvinvoinin pitäisi olla ensisijainen asia ja sairaana työskentely ei ole kenenkään etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi äläpä. Meillä oikeasti jopa osaston pomo kehuu tiimipalavereissa miten taas on 40 asteen kuumeessa ja vetää palsua, on tarjouksia ja sitä ja tätä sinne tänne...

Vierailija
4/4 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuumetta niin saikun paikka.

Oli etä tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä