Vajaiden nelikymppisten yhteenmuutto?
Onnistuuko, onko kellään käytännön kokemusta? Entä jos toinen on jo reilu nelikymppinen?
Kommentit (16)
Jos toinen on niin reilu että jaksaa sitä vajaata niin sitten kaikki on kunnossa.
Riippuu siitä miten vajaita ovat, ihanko itsenäinen elämä onnistui vai ovatko holhottavia.
Me ollaan molemmat vajaita, hyvin toimii kun ei paremmasta tiedetä.
Minusta on myös hieman kyseenalaista, että erilailla vajaat muuttavat yhteen. He tarvitsevat yleensä tuettua asumista.
Kyllä pari nelikymppistä toimintarajoitteista voivat asua keskenään, ehkä tarvitsevat jotain tukitoimia mutta noin muuten miksei.
On jo reilu nelikymppinen? Vajaa voi tietenkin olla reilu, ei ne sulje toisiaan pois. Joo, muistinkin yhden ukon lapsuudestani, ei käynyt täysillä, mutta tosi avulias. Hän oli reilu vajaa persoona.
Mun mielestä olis hyvä, jos edesctoinen niistä nelikymppisistä ei olisi niin vajaa. Tulisi laskut ja kauppa-asiat hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pari nelikymppistä toimintarajoitteista voivat asua keskenään, ehkä tarvitsevat jotain tukitoimia mutta noin muuten miksei.
Tämä! Reilusti vaan avustajia käyttöön.
Asukaa vain omissa huusholleissane, ette tule kyllästymään toisiinne niin nopeasti jos ollenkaan.
Minä teille vajaiden yhteenmuuton näytän.
Musta tuntuis kauhealta alkaa totutella elämään toisen ihmisen rytmin mukaan, kun olen tähän asti asunut yksin. Ja kun minulla ei edes ole mitään taloudellista intressiä muuttaa yhteen.
Riippuu kuinka vajaita ovat. Joidenkin on parempi asua hoitokodissa, ihan yksikseen.