Miten motivoida 30v+ ylijäämämiestä käymään matalapalkkaisissa töissä, eli "pyörittämässä yhteiskunnan rattaita"?
Eli sellainen mies joka ei koskaan saanut itselleen parisuhdetta naisen kanssa.
On kovasti masentunut, eikä kykene näkemään syytä miksi hänen pitäisi vain raataa yksin kädestä suuhun -työssä yksinäisenä hamaan loppuun asti.
Tietty työttömänä voisi sitten syrjäytyä vielä enemmän, vaikka saisikin saman rahan käteen tuista.
Miten voisi motivoida tällaista miestä pysymään sorvin ääressä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken avain on vakityö. Sitten voi ostaa kämpän jonka saa tehdä mieluisakseen. Työttömänä ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen, elämä on yhtä kituuttamista kantasuomalaiset ei saa kivoja asioita sos.toimiston laskuun. Tilit pitää olla tyhjät, ilman lapsia ei tule uusia huonekaluja eikä yksityishammaslääkäriä kuten uusiokansalaisille. Siis yksityiselle maahmuuttis että pääsee kunnallisen jonon ohi kun on hampaassa reikä ja sos.täti huomaa.
Pätkätöitä tekevillä on sitten etunaan valinnan vapaus kun voi vaihtaa paikkakuntaa ja työpaikkaa tilanteen mukaan.
Nykyinen työttömyyden hoito ei jatku pitkään jossa voi jämähtää työmarkkinatuelle käyden helpoissa kuntouttavissa työpajapäiväkerhoissa kahdesti viikkoon, tulee pohjoismaalainen työnhakumalli ja se Ruotsista kopioitu valtion työvoimapankki jossa jokainen työkuntoinen joutuu jossain määrin tekemään työtä niin pitkään kunnes työllistyy avoimille markkinoille.
Kyllähän se nettoveronmaksajan rooli kysyy kanttia. Rolex-väki menee Tesloilla kolomökeille ensi kuussa jo hiihtolomille. Moni pienellä palkalla raatava ei autoile yhtään ylimääräistä kilometriä enää. Kohta on se vanha autokin laitettava paaliin ja mentävä jopolla. Kiitos ilmastonmuutos.
Huhtikuussa myös osa-aikatyöntekijöillä alkaa työhakemusten tekeminen, jos hakevat soviteltua päivärahaa. Työkkäri on palkannut lisää työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ei vastakkaisen sukupuolen puute tai matala palkka sitä tarkoita, etteikö voisi pitää työstään, kehittyä siinä paremmaksi, viihtyä työkavereidensa kanssa, harrastaa, vaalia muita ihmissuhteita, kouluttautua mielenkiintoiselle alalle tai ihan mitä tahansa, mitä nyt ihmiset yleensäkin tekee. Jos noin harmaaksi kokee elämänsä, niin harkitsisin ensinnäkin masennuksen poissulkemista ja jos johtuu siitä ettei pidä työstään/mieltää sen merkityksettömäksi, niin uudelleenkouluttautumista.
Aika harvassa ovat leppoisat työpaikat jossa on rennot työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, parempi olla pelaamatta jos pelissä voi vain hävitä. Jos käy töissä niin työn hedelmistä hyötyvät sitten kaikenlaiset yh muijat jotka ovat pyöräyttäneet äpä riä tatskatuille jännä miehille, irakilaisille, turkkilaisille, angolalaisille tms.
En olisi missään tekemisissä naisen kanssa joka ei kunnioita mua sen verran että antaisi pilua joten miksi mun verorahoja pitää lapioida sellaisille.
Katkeruus on kyllä niin vastenmielinen ominaisuus ihmisessä.
Ei savua ilman tulta.
Katkeruus on seuraus siitä elämä on kohdellut liian huonosti.
Luuletko vakavissasi että kaikki ei katkerat ovat saaneet elää helppoa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, parempi olla pelaamatta jos pelissä voi vain hävitä. Jos käy töissä niin työn hedelmistä hyötyvät sitten kaikenlaiset yh muijat jotka ovat pyöräyttäneet äpä riä tatskatuille jännä miehille, irakilaisille, turkkilaisille, angolalaisille tms.
En olisi missään tekemisissä naisen kanssa joka ei kunnioita mua sen verran että antaisi pilua joten miksi mun verorahoja pitää lapioida sellaisille.
Jostakin se katkeruus tulee. Noh, kostoksi elelen vaan parasiittina.
Joku päivä teen 6kk työputken jotta voin tuoda thaimuijan tänne. Sitten kun se on täällä niin pidän huolen siitä että jäädäãn molemmat loisiksi yhteiskunnalle. Ehkä hankin 8 lasta sen kanssa kuten so mput tekee jotta saan kunnon tuet.
Ihan rauhassa vaan pilaat sen ainokaisen elämäsi. Ei se ketään muuta haittaa kuin sinua ja mahdollista jälkikasvuasi. Tiedäthän että sulla on minimitulovaatimus että voit tuoda puolison ulkomailta. Selvitä se etukäteen ettei sitten tarvitse siihenkin pettyä
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että masentaa, jos kutsutaan ylijäämämieheksi. Ihan kuin olisi hyödytöntä jätettä sen vuoksi ettei ole naisten halujen kohteena. Opetatteko omille pojillenne tämän näkemyksen myös?
Etkö tiedä mitä tarkoittaa kun joku sanoo että kaverilla on tällainen ongelma? Se tarkoittaa että ap puhuu itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.
Katkeruus on seuraus siitä elämä on kohdellut liian huonosti.
Mitä sitten? Ei inhottava käytös muuksi muutu, vaikka jokin olisi aiheuttanut sen.
Typerää suomessa ainakin työnteko jos sitä saa tehdä et saa kaikenmaailman loiset elätettyä.
Mielummin tekisi jos ei tarvitsisi maksaa veroa yhtään kellekkkään varkaalle. Päättäisi itse mihin nekin rahat laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet luovuttavat liian helposti naisen etsimisen suhteen.
Työstä voisi löytää sen naisen. Joku muukin nainen arvostaa enemmän miestä joka tekee edes jotain työtä, kuin että muumioituisi kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Typerää suomessa ainakin työnteko jos sitä saa tehdä et saa kaikenmaailman loiset elätettyä.
Mielummin tekisi jos ei tarvitsisi maksaa veroa yhtään kellekkkään varkaalle. Päättäisi itse mihin nekin rahat laittaisi.
Ja miten tämä liittyy aiheeseen?
Miksi tämä ylijäämä nainen postaa näitä älyttömyyksiä tänne?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken avain on vakityö. Sitten voi ostaa kämpän jonka saa tehdä mieluisakseen. Työttömänä ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen, elämä on yhtä kituuttamista kantasuomalaiset ei saa kivoja asioita sos.toimiston laskuun. Tilit pitää olla tyhjät, ilman lapsia ei tule uusia huonekaluja eikä yksityishammaslääkäriä kuten uusiokansalaisille. Siis yksityiselle maahmuuttis että pääsee kunnallisen jonon ohi kun on hampaassa reikä ja sos.täti huomaa.
Pätkätöitä tekevillä on sitten etunaan valinnan vapaus kun voi vaihtaa paikkakuntaa ja työpaikkaa tilanteen mukaan.
Nykyinen työttömyyden hoito ei jatku pitkään jossa voi jämähtää työmarkkinatuelle käyden helpoissa kuntouttavissa työpajapäiväkerhoissa kahdesti viikkoon, tulee pohjoismaalainen työnhakumalli ja se Ruotsista kopioitu valtion työvoimapankki jossa jokainen työkuntoinen joutuu jossain määrin tekemään työtä niin pitkään kunnes työllistyy avoimille markkinoille.
Kyllähän se nettoveronmaksajan rooli kysyy kanttia. Rolex-väki menee Tesloilla kolomökeille ensi kuussa jo hiihtolomille. Moni pienellä palkalla raatava ei autoile yhtään ylimääräistä kilometriä enää. Kohta on se vanha autokin laitettava paaliin ja mentävä jopolla. Kiitos ilmastonmuutos.
Ura ja erittäin hyvä vakityö löytyy. Parisuhdetta sen sijaan ei ole koskaan ollut. Tein jo teininä töitä koulun ja harrastusten ohella, samoin joka kesä. Opiskelijana opiskelin sen 30-40 tuntia viikossa ja tein 30 tuntia viikossa töitä samalla. Jo lapsesta asti kerrottiin, että kaiken a ja o on ura sekä työ niin siihen tuli sitten keskityttyä.
Nyt sitten olen 29-vuotias mies jolla ei ole lainkaan kokemusta naisista, biletyksistä tai reilaamisesta, koska siihen ei nuorena yksinkertaisesti ollut aikaa. Kiva lukea nyt, kuinka minua nyt pidetään "ylijäämämiehenä" kun olen "kokematon". Noh, eipä voi mitään. Ainakaan en ole työtön.
M29, KTM & DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luovuttavat liian helposti naisen etsimisen suhteen.
Työstä voisi löytää sen naisen. Joku muukin nainen arvostaa enemmän miestä joka tekee edes jotain työtä, kuin että muumioituisi kotiinsa.
Ainakin itse arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ura ja erittäin hyvä vakityö löytyy. Parisuhdetta sen sijaan ei ole koskaan ollut. Tein jo teininä töitä koulun ja harrastusten ohella, samoin joka kesä. Opiskelijana opiskelin sen 30-40 tuntia viikossa ja tein 30 tuntia viikossa töitä samalla. Jo lapsesta asti kerrottiin, että kaiken a ja o on ura sekä työ niin siihen tuli sitten keskityttyä.
Nyt sitten olen 29-vuotias mies jolla ei ole lainkaan kokemusta naisista, biletyksistä tai reilaamisesta, koska siihen ei nuorena yksinkertaisesti ollut aikaa. Kiva lukea nyt, kuinka minua nyt pidetään "ylijäämämiehenä" kun olen "kokematon". Noh, eipä voi mitään. Ainakaan en ole työtön.
M29, KTM & DI
"Elämää ja erotiikkaa/luotiin meidät opiskelemaan. Elämää ja erotiikkaa/ sinä unohtaa et saisi kuitenkaan. "
Nyt vaan naista etsimään, kun muut hommat on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29, KTM & DI
Ulinaa. Mitäs tuhlasit nuoruutesi suorittamiseen. Unohdit nauttia elämästä ja nuoruudesta.
Kyllähän tämä ihan validi kysymys on. Ei ehkä niinkään minkään naisettomuuden takia vaan ihan siltä kannalta, että ihminen tarvitsee elämäänsä motivaatiota, syitä elää, iloa, onnea ja ennen kaikkea pitää olla joku syy miksi herätä aamuisin.
Varmasti moni elämän jotenkin kaltoinkohtelema miettii missä on se järki aamusta toiseen nousta sinne matalapalkkatyöhön, jos mitään parempaa kuin tuo vuodesta toiseen samana toistuva rutiini ei ole tulevaisuudessakaan odotettavissa. Ei mielestäni voi sanoa yksinäiselle, jonka suurimpana haaveena oli esimerkiksi perheen perustaminen, että löydä merkitys elämääsi jostain muualta tai että jokaisen velvollisuus on käydä töissä, oli se työ miten raskasta ja epämukavaa tahansa.
Kyllä minä ymmärrän, että moni haluaa vain luovuttaa, jos esimerkiksi ikää on jo ja tulevaisuudennäkymät ovat vain harmaata täynnä. Varmasti, jos joku tulevaisuudenennustaja voisi kertoa, että jatkamalla raatamista saat varmasti palkinnon tulevaisuudessa niin motivaatiota löytyisi. Tuollaisia ennustajia ei vain ole olemassa ja siksi moni kokee, että parempi vain jättää kesken.
Oikea kysymys kuuluu miten saada skitsoidi kiinnostumaan mistään muusta kuin omista mielikuvitusmaailmoistaan. Ei kiinnosta työ, ihmiset, sosiaaliset harrastukset....
Skitsoidi
Vähintään neljä seuraavista:
(1) vain harvat asiat tai toiminnat tuottavat mielihyvää
(2) tunne-elämän kylmyys, etäisyys tai tunteiden latistuminen
(3) puutteellinen kyky ilmaista joko helliä, lämpimiä tunteita tai vihaisuutta muita kohtaan
(4) välinpitämättömyys sekä kiitoksen että arvostelun suhteen
(5) vain vähäinen kiinnostus sukupuoliseen kanssakäymiseen muiden kanssa (ottaen huomioon iän)
(6) jatkuva yksinäisten toimintojen asettaminen etusijalle
(7) mielikuvitusmaailma ja itsetutkistelu hallitsevat ajattelua
(8) korkeintaan yksi tai ei yhtään läheistä ystävää tai luottamuksellista ihmissuhdetta tai ei haluakaan läheiseen ihmissuhteeseen
(9) tahaton kyvyttömyys ottaa mitenkään huomioon vallitsevia sosiaalisia normeja tai tapoja
Voi jeesus, taidat tarvita enemmän äitiä rohkaisemaan sinua tekemään mitään kuin vaimoa. Se työn puurtaminen pitää tehdä jo ennen parisuhteen etsimistä, että voi osoittaa olevansa vakaa ja perheen ylläpitoon suuntautunut yksilö.
Mies ei ryhdisty sillä että saa suhteen, van laiskistuu kun tajuaa naisen olevan satimessa.