Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työhaastatteluissa kysytään että oletko hakenut

Vierailija
18.05.2015 |

muihin työpaikkoihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että kartoitetaan riskiä että valitset jonkun toisen paikan. Jos haluavat sinut, osaavat katsoa kakkoshenkilön varalle.

Vierailija
2/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin että jos vastaa hakeneensa useisiin paikkoihin niin ei kannata ottaa kun ei ole muillekaan kelvannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:43"]

Sen takia että kartoitetaan riskiä että valitset jonkun toisen paikan. Jos haluavat sinut, osaavat katsoa kakkoshenkilön varalle.

[/quote]

Tämä. 

Vierailija
4/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa ne vastaukset. Sekään ei ole hyvä, jos ei ole hakenut. Minä vastailin, että olen minä jonkun verran, mutta tämä vaikuttaa kiinnostavimmilta ja sitten perustelin vähän. Sanoin kaikissa paikoissa saman. Tulosta tuli. 

Vierailija
5/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakumotivaatiota myös katsotaan. Jos ei hae muualle, ei ole ottajia tai edes omaa mielenkiintoa. Ei tule myöskään kilpailuttamaan palkkaa.

Tärkein ehkä kuitenkin aikataulun ja päätöksiin vaikuttavien tekijöiden selvittäminen. Haastattelu on myös myyntitilanne, jossa haastattelija yrittää myydä työn ja firmansa. On tappio, jos haluttu hakija meneekin muualle.

Vierailija
6/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä voidaan myös kartoittaa, mikä on tilanne elämässä ja miten vahvasti on kiinnostunut juuri siitä haettavasta tehtävästä. Mä arvostaisin rekrytoijana, että hakee aktiivisesti kiinnostavia töitä mutta en ehkä sitä että hakee ihan kaikkea mahdollista.

Vierailija
7/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse aina haastattelussa sanonut, että olen hakenut joitakin samantyyppisiä paikkoja kuin se haettava. Olen ajatellut, että se osoittaisi kiinnostusta nimenomaan sitä paikkaa ja työtehtävää kohtaan, vaikka oikeasti haenkin ihan kaikkea mahdollista ja olen kyllä kiinnostunutkin siitä työnteosta paikasta riippumatta.

Vierailija
8/8 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työvoimavalmentaja sanoi että aina kannattaa sanoa että haettu on muitakin paikkoja, luo painetta siihen että päätös on tehtävä nopeasti ettei joku muu nappaa sinua kun kerran olet muuallekkin hakenut. Jos taas et ole hakenut muualle niin voit päätyä ei mitään kiirettä pinoon :)