Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle euron sikahelppoja ruokia!

Vierailija
19.01.2022 |

Aloitan tällä:

Puoli pakettia verilettuja
Puolukkahilloa
Pala kaalia
Lasi maitoa

Veriletut mikroon lämpenemään ja ei kun syömään vaan!

Onko muilla hyviä ehdotuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa purkista lautaselle, lisää vettä, sekoita ja lämmitä mikrossa. Eipähän tarvitse tiskata kattilaa ja kasvikset hoituu siinä samassa. Seuraksi ruisleipää ja maitoa.

Vierailija
2/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu riisi. Paistetaan keitettyä riisiä ja purjoa pannulla öljyssä, siirretään riisit ruskistuttuaan reunoille ja rikotaan keskelle pari kananmunaa. Kun ovat vähän hyytyneet, sekoitetaan kaikki sekaisin niin että munat sekoittuvat paloina riisiin, paistetaan vielä hetki ja maustetaan soijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu riisi on hyvää! Jos on enemmän rahaa/jämiä olemassa, niin kypsä broileri sopii tuohon tosi hyvin.

Vierailija
4/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto.Kolme minuuttia valmistus ja hyvää on.

Vierailija
5/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokien puolelle menee.

Lidlistä makaronilaatikko/maksalaatikko ja paketti halvinta lenkkiä.

Satsista syö kaksi ateriaa, joskin hintaa tulee obaut puolitoista euroa/ateria.

Vierailija
6/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistettu riisi. Paistetaan keitettyä riisiä ja purjoa pannulla öljyssä, siirretään riisit ruskistuttuaan reunoille ja rikotaan keskelle pari kananmunaa. Kun ovat vähän hyytyneet, sekoitetaan kaikki sekaisin niin että munat sekoittuvat paloina riisiin, paistetaan vielä hetki ja maustetaan soijalla.

Kamalan vaivalloista.

Vierailija
7/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto.Kolme minuuttia valmistus ja hyvää on.

Ei taida alle eurolla lähteä?

Vierailija
8/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut ihan itse paistettuna. Päälle vähän sokeria. Eurolla saa jo ison kasan ainakin jos tekee veteen ja rypsiöljyyn. Ihan syötäviä ne ovat niinkin. Paistetut perunat ovat myös hyviä. Itse laitan sekaan sipulia, mutta ei tarvitse makkaraa. Paistettu kaurapuurokin on hyvää.

Vierailija
9/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi nuudeleita, jotka tuunataan lämminruoka keittopussilla ja lisätään joukkoon lihapullia.

Lihapullapaketti hieman yli euron, keittopussit 3 kpl samanverran ja nuudelit 50 senttiä pussi.

Yhden aterian hinta alle euron.

Vierailija
10/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelipaketti kuumaan veteen mausteineen. Viisi minuuttia.

Vierailija
11/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkoperunat. Perunat lohkoiksi, päälle öljyä ja uuniin 250 astetta parikymmentä minuuttia. Mausteita päälle (itse käytän ranskanperunamaustetta).

Vierailija
12/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas. Täytteeksi sipulia, kauden vihanneksia, pakastepinaattia tai itse poimittuja villiyrttejä tai sieniä.

Vierailija
13/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisia linssejä ja riisiä yhtä paljon kattilaan kiehumaan.

Vierailija
14/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut hintaa, mutta itse tehden makaronilaatikko on aika halpa ruoka.

Makaronipussista, 400gr jauhelihasta, parista kananmunasta, maidosta ja mausteista saa ison satsin syötävää, josta ainakin itse saan laitettua pakastimeen 5:n aterian tarpeet.

Ei tuon yhden aterian hinta varmaankaan euroa ylitä?

Vierailija
15/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastat (mustapippuripasta, sitruuna-artisokkapasta, karamellisoitusipuli-pasta, kikherne-fetapasta jne), linssiruoat, kasviskiusaukset, hernekeitto itse tehden. Annoksen nyt ainakin noista saa eurolla.

Vierailija
16/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään suomalaisten lihavuutta ja terveydentilaa. Lähes jokaisessa vinkissä on mukana lihaa (halpaa, rasvaista sikanautaa?), eineslihapullia..

Vierailija
17/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös annoskoosta, mikä ateria maksaa alle euron. Eli grammamäärinä pitäisi määrittää ensin, mikä määrä on haussa. Haetaanko nälkäisen fyysistä työtä tekevän ison miehen annosta vai istumatyötä tekevän kevyen naisen annosta? Ensimmäisen ateriakoko saattaa olla vaikka nelinkertainen jälkimmäiseen verrattuna.

Vierailija
18/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laskenut hintaa, mutta itse tehden makaronilaatikko on aika halpa ruoka.

Makaronipussista, 400gr jauhelihasta, parista kananmunasta, maidosta ja mausteista saa ison satsin syötävää, josta ainakin itse saan laitettua pakastimeen 5:n aterian tarpeet.

Ei tuon yhden aterian hinta varmaankaan euroa ylitä?

Tässä laskeskelin, että yhden annoksen (250 g) hinnaksi tulisi noin 35 senttiä.

Vierailija
19/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään suomalaisten lihavuutta ja terveydentilaa. Lähes jokaisessa vinkissä on mukana lihaa (halpaa, rasvaista sikanautaa?), eineslihapullia..

Olemme matkalla kohti Amerikkalaista unelmaa jossa halpa epäterveellinen ruoka on ainoa mitä ihmisillä on varaa ostaa.

Miksi ei tehdä yhtä halpoja terveellisiä valmisruokia jos haluttaisiin pitää ihmisten terveyttä suurempana oikeushyvänä kuin voittojen saamista?

Terv. alle eurolla päivässä syövä, leivän, lihan ja makkaran syöjä.

Älä turhaan jaa kasvisruokavaihtoehtojasi, ellei niitä saa valmiina Lidlistä kohtuuhinnalla, sillä työkyvyttömyyseläkeläisen rahat ja viitseliäisyys eivät kuitenkaan riitä kuullotettuihin, sokerimarinoituihin, vegaanisiin, soijalla kuorrutetuihin härkissosepalleroihin.

Vierailija
20/45 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme matkalla kohti Amerikkalaista unelmaa jossa halpa epäterveellinen ruoka on ainoa mitä ihmisillä on varaa ostaa.

Miksi ei tehdä yhtä halpoja terveellisiä valmisruokia jos haluttaisiin pitää ihmisten terveyttä suurempana oikeushyvänä kuin voittojen saamista?

Terv. alle eurolla päivässä syövä, leivän, lihan ja makkaran syöjä.

Älä turhaan jaa kasvisruokavaihtoehtojasi, ellei niitä saa valmiina Lidlistä kohtuuhinnalla, sillä työkyvyttömyyseläkeläisen rahat ja viitseliäisyys eivät kuitenkaan riitä kuullotettuihin, sokerimarinoituihin, vegaanisiin, soijalla kuorrutetuihin härkissosepalleroihin.

väitän, että halvallakin pystyy terveellisesti syömään. Ei tarvita leipää, lihaa, makkaraa. On linssit, pavut, kasvikset, perunaruoat. Ja totta, että on kyllä kyse viitseliä7isyydestä. Laiska mäkin olen mutta joskus laitan lautaselle kidnenypapuja, kasviksia ja keitän mukaan kananmunan. Joskus paistan sellaisen valmisriisipussin (laiskana en viitsi keittää edes riisiä), joukkoon sipulia ja kananmunaa (joku neuvoikin). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi