Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin meneminen ahdistaa

Mitä tehdä
19.01.2022 |

Olen n. Vuosi sitten valmistunut ammattiini, ja jo kouluaikana työharjoittelut ovat tuoneet vaikeutta mennä töihin, sekä aiheuttaneet suurta ahdistusta, joka tuonut poissaoloja. Myös teini-iässä kesätöissä oleminen, liittyipä se mihin alaan tahansa, toi ahdistusta mennä töihin. Masennustaipumusta on, sekä suurta ahdistuneisuutta.

Voisiko vain yksinkertaisesti olla niin, etten ole täysin työkykyinen, mutta esimerkiksi lyhennetty työviikko auttaisi jaksmaaan? Ennen töihin lähtöä saatan oksentaa ahdistuksesta, iltaisin ennen nukkumaanmenoa tulee herkästi itku sekä ruokahalua ei ole kuin esimerkiksi lomalla. Olin n. 2kk työttömänä ennen kuin pääsin nykyiseen työpaikkaani, ja tuona aikana en kertakaan tuntenut ahdistusta tai masentuneisuutta, vaan olinkin todella virkeä ja hyväntuulinen. Käyn terapiassa, mutta tuntuu, että oloani ei oteta kunnolla huomioon, vaan koitetaan ns "väkisin" pitää minut töissä. Onko mahdollista, että saisin sairaslomaa, enemmän kuin 1vkon, kun selkeästi oma terveyteni ei kestä olla töissä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä.

Täällä ei kirjoiteta sairauslomatodistuksia.

Vierailija
2/2 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin ainakin sitä, mitkä asiat työssä aiheuttavat sitä ahdistusta. Viestisi kuulostaa siltä, että syynä eivät olisi ne muut ihmiset, koska voisit tehdä lyhyempää päivää. On iso asia plussaa, jos toiset ihmiset eivät ole syys ahistuneisuuteen. Niihin muihin syihin voi olla helpompi vaikuttaa. Onko muita tilanteita, joissa samanlainen ahdistus puskee päälle? Mitä yhteistä noilla tilanteilla on?

Etsi 5-10 hyvää puolta työssäsi, miksi olet siellä tai mikä auttaa työpäivän aikana olemaan siellä?

Lääräri varmasti kysyisi samaa, sinun pitäisi itse pystyä nimeämään niitä syitä, mistä paha olo tulee ja sen jälkeen niihin voi etsiä keinoja korjata tilannetta. Voit itse "terapioida" itseäsi pohtimalla näitä nyt itsekseen. Mitä neuvoja antaisit jollekin toiselle, joka on samassa tilanteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla