YLE:llä nyt aluevaalien pienpuoluetentti.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla ole yhtään kommunistia? Ennenhän niitä oli useampikin.
Kun ei saa edustajia eduskuntaan, puolue pitää perustaa uudelleen. Ovatko saaneet uudelleen rakennettua puolueen?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan eihän näitä pienpuolueita oikeasti tarvita kun suurin osa näistä löytäisi helposti paikkansa eduskunnassa olevista puolueista, joita sitä paitsi on jo monta.
Ei löydä kun kerran on perustettu.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa elämässäni katson tällaista pienpuoluetenttiä. Ihan hyvät jutut. Itse asiassa paljon viihdyttävämpää kuin isojen puolueiden tentit.
Nämä tentit pitää aina katsoa. Hyvä toimittaja, kun antaa kaikkien puhua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nämä kirittävät isoja puolueita ja tuovat uusia näkökulmia esiin. Vähän kuin oppositio. Varmasti siellä on eduskuntapuolueitten edustajia muistiinpanovälineet kourassa silmä kovana seuraamassa tätäkin tenttiä.
Valitettavasti Suomessa on tehty systeemin ulkopuolelta murtautuminen liki mahdottomaksi. Äänikynnykset ovat erittäin korkeita.
Eliitti nukkuu levollisesti.
Harkimo on suosittu poliitikko ku se onnistu pääsemään yhen miehen ryhmänä eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain yksi kommunistipuolue, normaalisti niitä on kolme?
Ei tarvi enää, kun meillä on eduskunta täynnä niitä: koko hallitus sekä kokoomus.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan eihän näitä pienpuolueita oikeasti tarvita kun suurin osa näistä löytäisi helposti paikkansa eduskunnassa olevista puolueista, joita sitä paitsi on jo monta.
Ei löydä kun kerran on perustettu.
Selkeästihän pienpuolueiden joukossa on porukkaa, joita luulisi vihreiksi, perussuomalaisiksi ja vasemmistoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha keskustelu.
Ei. Hienoa että Yle näitä lähettää. Pienpuolueetkin tarvitsevat paikan kertoa ajatuksistaan.
Voi kiesus, miten kujalla tuo porukka on. Asiatieto ja argumentit ihan kateissa. No, ehkä siinä on se syy että ovat pienpuolueita. Voi juontaja-toimittaja parka... pointsit hyvästä pokasta. Kyllähän tämä viihteetä käy.
Jestas, tosiaan vois olla Pöpilän poika tai pikkuveli tuo yks! Sekä ulkonäön että äänen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus, miten kujalla tuo porukka on. Asiatieto ja argumentit ihan kateissa. No, ehkä siinä on se syy että ovat pienpuolueita. Voi juontaja-toimittaja parka... pointsit hyvästä pokasta. Kyllähän tämä viihteetä käy.
Enemmän pihalla näyttäisi olevan maikkarilla kiistelevä puheenjohtajaporukka.
Niin mikä tuon Pennasen puolue on, kun mulla menee joka kerta ohi, enkä koskaan opi muistamaan? Luulen sitä aina piraatiksi, mutta joku muu näistä oli piraatti.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tuon Pennasen puolue on, kun mulla menee joka kerta ohi, enkä koskaan opi muistamaan? Luulen sitä aina piraatiksi, mutta joku muu näistä oli piraatti.
Avoin Puolue. Minäkin yhdistän hänet Piraattipuolueeseen. Kuuluiko siis aiemmin siihen mutta eros vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin Puolue. Minäkin yhdistän hänet Piraattipuolueeseen. Kuuluiko siis aiemmin siihen mutta eros vai mitä ihmettä?
Vois ehkä ollakin.
En ole ikinä kuullut tuommoisesta avoimesta puolueesta. Pitääköhän ihan yleissivistyksen vuoksi googlata, mikä se on.
EI OLE: Ei ole joka kunnassa terveyskeskusta! Eikä sitten lääkäriä on jopa vuodeosatollinen terveyskeskus lakkautettu.
Ja synnytysoasto lopetettu Hieman isommasta sairaalasta .
Ja isommat sairaalat ja terveyskeskukset kuormittuu.Hoitojonot Vain kasvaa!
Vierailija kirjoitti:
Jestas, tosiaan vois olla Pöpilän poika tai pikkuveli tuo yks! Sekä ulkonäön että äänen puolesta.
Vähintään serkku. On oltava.
Pienissä kommunistieukko oli surkuhupaisan jämerä, tuli mieleen se yksi nainen kaulimen kanssa.. Puupään Justiina. Kristallipuolueen miehen jalat heilui koko ajan, mutta oli sillä hyviäkin pointteja. Suomen Kansa Ensin nainen oli viisas, ulkomaillehan ne rahat on menneet ja niillä olisi saatu suomalaisille paljon aikaiseksi.
Täytyykin äänestää kristalleja. Viimeksi kun kävin äänestämässä, äänestin luonnonlain puoluetta, joka myös joogalentäjien puolueena tunnettiin. Jonnet ei muista.
Vihervassarit on ehkä jotain etovinta mitä tiedän. Ylimielisiä, muka kasuaaleja ja uniikkeja vaikka kaikkki näyttää niin loppuun asti mietityn samalta. Tekopyhää, teennäistä, pinnallista.
Mistä puolueesta tulee mieleen sana aito? Mikä tulee ensimmäisenä mieleen kun mietit sanan aito tarkoitusta? Mikä puolue?