Hotelliin saapuminen
Onko kenelläkään tietoa, millä perusteella hotelli huoneet annetaan Suomessa?
Saapumisjärjestyksessä?
Jos esim. toiveena ollut järvinäköala, tai jotain muita toiveita
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:34"]
Voiko huoneen saada jo ennen klo15.00, ei varmaan ennen klo.13.00 kehtaa mennä kyselee:)?
[/quote]
Riippuu ihan tilanteesta ja paikasta. Itse olen jokusen kerran mennyt pari tuntia ennen virallista sisäänkirjausaikaa ja kysynyt, että voinko laittaa matkatavarani säilöön ja tulla sitten myöhemmin takaisin kun huoneeseen saa mennä. Ovat sitten sanoneet, että itse asiassa huone on jo valmis, saat mennä sinne heti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:34"]
Voiko huoneen saada jo ennen klo15.00, ei varmaan ennen klo.13.00 kehtaa mennä kyselee:)?
[/quote]
Soita ja kysy. On varmasti hyvinkin mahdollista, jos hotelli ei ole ollut täynnä edellisenä yönä eli on puhtaita huoneita vapaana.
Olen hotellissa töissä. Jos olet varannut tietyn tasoisen huoneen niin se sinua odottaa. Standardi huoneet, jotka ovat perushuoneita jaetaan saapumisjärjestyksessä. Silloin toinen voi saada hieman paremman huoneen saapuessaan ensin esim. parempi näköala huoneesta. Jos asiakas on vanha tuttu saa hän yleensä paremman huoneen. Sekä
jos hotellin tiedetään tulevan on täyteen, huoneet täytetään järjestyksessä. Anteeksi hieman sekava vastaus 
Kyllä pyrkivät täyttämään toiveita, jos on mahdollista, mutta toiveet on hyvä esittää jo varatessa, niin on paremmat mahdollisuudet toteuttaa toiveita. Jakavat usein huoneet valmiiksi, jos on täyttä hotellissa. Toki halvimmalla hinnalla ei aina saa kaikkea toivomaansa, vaan se joka maksaa enemmän, saa usein myös valita. Tosin läheskään kaikilla ei ole mitään toiveita, jolloin on helppo saada toiveensa läpi.