Pitääkö kouluun ilmoittaa, jos lapsella kotitestin mukaan korona?
Vantaalla asutaan. Kouluthan ei meille päin mitään ilmoita.
Kommentit (22)
Pitää. Heidän tehtävä on ilmoittaa luokalle. Jos epäilet, ettei viesti kulje, ilmoitat muille vanhemmille.
Höps. Vantaalla mitään ilmoitella.
Vierailija kirjoitti:
Pitää. Heidän tehtävä on ilmoittaa luokalle. Jos epäilet, ettei viesti kulje, ilmoitat muille vanhemmille.
Eikös oireettomat positiiviset saa ihan normaalisti laittaa kouluun? Näin olen ymärtänyt.
Täppää sitä Wilman kuumemittari suussa-kuvaa.
Lapsi siis tietenkin kotona kunnes oireeton.
Ap
Ei tartte ja oireetonta turha edes testata. Kouluun vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös oireettomat positiiviset saa ihan normaalisti laittaa kouluun? Näin olen ymärtänyt.
Ei saa testata jos on oireeton!
Ihan normi sairaspoissaolo.
Ei tartte ilmoitella.
Ei tarvitse ilmoittaa muutoin kuin poissaolona.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siis tietenkin kotona kunnes oireeton.
Ap
Ja vähintään eristysajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa testata jos on oireeton!
Kuinka helvetin pihalla voi ihminen olla 😳
Ihan sama. Ei testeillä ole mitään virkaa! Kaverini mittasi 2 x eri kotitesteillä saman päivänä itsellen positiivisen. Terkkarin testi oli NEGA! ja tuli töihin ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on luovuttu, kuten karanteeneistakin.
No, sairaana ei ole ennenkään mihinkään lähdetty. On ihan sama onko korinaa tahi ei! Ilmoitus koululle, että Matti tai Pirkko sairas ja pehkuihin. Sitten yhtydenottoa terkkariin/sairaalaan, jos alkaa sinertää hengityvaikeuksista! Kaiken muun voi potea ihan kotona!
Tietenkin pitää, silloin ollaan se 10päivää pois koulusta.
Kuulostaa vähintäänkin oudolta. Täällä Saksassa vastaavassa tilanteessa olisi mars PCR-testiin, jos kotitesti tai koulun pikatesti näyttää positiivista. Vasta sen negatiivisen PCR-testin jälkeen saisi mennä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi sairaspoissaolo.
Ei tartte ilmoitella.
Sairaspoissaolot on ilmoitettava aina kouluun. Jos tarvitsee olla poissa töistä ja hoitaa lasta tarvitaan lääkärintodistus ja tässä tapauksessa varmasti ihan virallinen koronatesti tulos.
Ei tarvitse.