Pojan nimeksi Nova Otava...
miehen ehdotus. En lämpene ja mies ei suostu muuta ajattelemaankaan. Itse haluaisin pojasta Eetun tai Aapon. Mitä tehdä, ei päästä sopuun!
Kommentit (19)
Mies on tähtiharrastaja joten nimet tulis tietenkin sieltä. Mies "päätti" myös esikoisen nimen joka sekin (Stella) viittaa avaruushommiin...ap
Novaa on jonkin verran annettu nimeksi, mutta kyllä se on selkästi tytön nimi.
Itseasiassa tuo NOVA kuulostaa ihan hyvältä etunimeksi, itse suostuisin tuohon...mutta Otavan tilalle kyllä jotain muuta.
Ole onnellinen, ettei miehelläsi ole tähtiharrastuksen lisäksi olutharrastusta. Lapsen nimeksihän voisi silloin tulla vaikka Iso Karhu.
Nova ( joka muuten on sanan feminiinimuoto) on latinaa ja merkitsee uutta. Jos annatte pojalle tuon nimen, niin en suosittele italiaan tai espanjankielisiin maihin matkustamista....
Tuon Novan voisi "käämntää" poikamaisempaan muotoon NOVUS jolloin se sopisi paremmin nimen Otava kanssa...tosin tuo ehdotettu Orion on myös ihana.
Ihana nimi! Ei Nova ole mitenkään tyttömäinen, ennemmin sukupuolineutraali
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:59"]
NOVA ORION...kuulostaa paremmalta kuin Nova Otava.
[/quote]
Kuulostaa lääkevoiteelta. Nova-nimestä tulee jotenkin lääkärilliset mielleyhtymät heti. Yksityinen lääkärikeskus Nova Otava, miten voimme palvella? Ei jatkoon.
Mä olisin halunnut pojasta Otavan. Mies ei lämmennyt. Nyt meillä on ns. tavisnimi tyyliin Eetu ja Aapo. Ihan kiva kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:32"]Radio Nova.
[/quote]
Ja Otavan kirjat tai tähdet.