Romahtaako pörssi kohta? Pitäisikö myydä kaikki pois?
Olen sijoittanut sekä rahastoon että osakkeisiin. Elokuusta saakka jo tuotto ollut huonoa tai miinuksella. Monessa paikassa olen nähnyt puhuttavan jopa -90 %:n romahduksesta tänä vuonna. Rahastoon olen siirtänyt joka kuukausi palkasta ylijäävän osan, mutta nyt jo peruin sopimuksen. Mietityttää, pitäisikö myydä jo nyt kaikki vai pitää sijoitukset romahduksen läpi...
Kommentit (51)
Ei romahda, koska SANNA MARIN kumppaneineen neuvottelee jo uudesta massiivisesta elvytyspaketista. Näin vaikka Sanna Marin lupasi, että edellinen tukipaketti oli kertaluonteinen eikä uutta velkaa tulla koskaan yhteisesti ottamaan.
Mutta nyt pumppaavat taas Suomen rahat Espanjaan ja Italiaan.
...voi .... että ne on tyhmiä !
https://www.hs.fi/talous/art-2000008667051.html?fbclid=IwAR2qjfx2-lbayt…
Bloomberg: EU suunnittelee massiivista yhteistä velanottoa energia- ja puolustushankkeisiin
Suunnitelma yhteisestä velanotosta esitellään mahdollisesti jo tällä viikolla, kun EU-jäsenmaiden johtavat tapaavat hätäkokouksessa. EU:n jäsenmaiden ottama yhteisvelka olisi todella poikkeuksellinen toimenpide.
Mutta koska tämä on sensuurimedia koko SANOMA pulju. Täällä ei siksi saa puhua EU tukipaketista vaikka HESARI itse uutisoi asiasta.
Miettikää tätä sensuuria. Venäjällä alkoi kymmeniä vuosia sitten pieni sensuuri, mistään ei saanut puhua. Oli vain se yksi totuus joka tuli lehdistä. Vähitellen ihmiset vaiennettiin.
Ja nyt sitten tilanne on mikä on.
TÄÄLLÄ MAMMAPALSTALLA SAMA VAINETAMISEN KULTTUURI - Z Mitä siitä seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Ei romahda, koska SANNA MARIN kumppaneineen neuvottelee jo uudesta massiivisesta elvytyspaketista. Näin vaikka Sanna Marin lupasi, että edellinen tukipaketti oli kertaluonteinen eikä uutta velkaa tulla koskaan yhteisesti ottamaan.
Mutta nyt pumppaavat taas Suomen rahat Espanjaan ja Italiaan.
...voi .... että ne on tyhmiä !https://www.hs.fi/talous/art-2000008667051.html?fbclid=IwAR2qjfx2-lbayt…
Bloomberg: EU suunnittelee massiivista yhteistä velanottoa energia- ja puolustushankkeisiin
Suunnitelma yhteisestä velanotosta esitellään mahdollisesti jo tällä viikolla, kun EU-jäsenmaiden johtavat tapaavat hätäkokouksessa. EU:n jäsenmaiden ottama yhteisvelka olisi todella poikkeuksellinen toimenpide.
Ja Suomelle taas joku maksa "maksa 5 ota 1"-diili vaikka Venäjän naapurina olisimme enemmän kuin oikeutettuja tukeen niin puoustuksellisesti kuin taloudellisestikin.
2008 kun oli isompi shokki putosi Hex 4600. 2020 käväs 7860 kunnes pankit alkoi tunkea rahaa urakalla markkinoille Trumpin pyynnöstä. Villi veikkaus että johonkin tuohon väliin kyykähtää.
Vähän rumalta salkku näyttää nyt, mutta pysyn sijoitussuunnitelmassa ja ostan säännöllisesti lisää. Kyllä se sieltä taas joskus nousee.
Kuvittelin joskus olevani varovainen sijoittaja, mutta taidankin todellisuudessa osata pitää pään kylmänä ja ottaa riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta koska tämä on sensuurimedia koko SANOMA pulju. Täällä ei siksi saa puhua EU tukipaketista vaikka HESARI itse uutisoi asiasta.
Miettikää tätä sensuuria. Venäjällä alkoi kymmeniä vuosia sitten pieni sensuuri, mistään ei saanut puhua. Oli vain se yksi totuus joka tuli lehdistä. Vähitellen ihmiset vaiennettiin.
Ja nyt sitten tilanne on mikä on.
TÄÄLLÄ MAMMAPALSTALLA SAMA VAINETAMISEN KULTTUURI - Z Mitä siitä seuraa?
Sanomankin omistajat suomen oligarkit saa siitä tukipaketista satoja miljoonia lahjaksi, ei tietenkään saa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vähän rumalta salkku näyttää nyt, mutta pysyn sijoitussuunnitelmassa ja ostan säännöllisesti lisää. Kyllä se sieltä taas joskus nousee.
Kuvittelin joskus olevani varovainen sijoittaja, mutta taidankin todellisuudessa osata pitää pään kylmänä ja ottaa riskejä.
Ei sijoittamiseen kuulu riskit, pitää tietää mitä ostaa parhaiten sen tiedon saa sisäpiiritietona. Sijoittamiseen kuuluu tuotto.
Toivottavasti et ole liian kiintynyt mammonaan.
Onko kännyköiden aika nyt ohi?
Nokiakin meni konkkaan, seuraako muut perässä?
Välillä tienaa osakkeilla. Niillä ei pitkään aikaan ole tienannu, kun ei yritykset maksa osinkoja ja ovat niin kalliita.
Juu, myykää vaan kaikki tappiolla. Mä ostan ne teidän osakkeet sitten halvalla, kun hinta on tippunut tarpeeksi