Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle vieras käytös työelämässä?

Vierailija
18.01.2022 |

Oletko huomannut, että eri alojen ihmiset käyttäytyvät ja kommunikoivat eri tavoin työelämässä? Mikä on yhdessä ympäristössä normaalia, on toisessa töykeää, jopa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa passivis-aggressiota joka alalla. Minäkö kyyninen?

Vierailija
2/2 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule hyvin toimeen vain toimistotyötä tekevien kanssa. Saivartelevat sanoilla ja loukkaantuvat helposti. Pitävät tylynä.  Korostavat, että ovat mielestään sivistyneitä kuin silkkihansikkaat ja me taas ollaan karskeja työrukkasia, oli sukupuoli mikä vain.

Teen itsenäistä asiantuntijatyötä pienessä tiimissä. Tiimimme toimii hyvin yhteen. Kokoustamme kerran viikossa tiiminä ja muuten on selvät sävelet työnjaosta sekä kiertävät tehtävä, yleensä. Joka päivä on asiaa myös toimistotehtävissä työskentelevien kanssa.

Meidän tiimissä kysytään esim. "Missä on... ?" tai "Onko tilaus jo lähetetty?" ja sitten kiitetään, tai sanotaan esim. "Ok, minä ehdin sen nyt tekemään." Ei aleta neuvottelemaan, että "Voisinko minä alkaa tehdä sitä tilausta nyt?" Toimistossa on sanottava kaikkeen, että "Voisitko...?" tai "Olisiko mitenkään mahdollista..?" siis venyviä keskusteluja, pysähdyttävä käytävälle, eikä voi tehdä mitään samaan aikaan käsillä, kun toinen puhuu. Meillä ei suosita tällaista keskustelukulttuuria, vaan pikemminkin "Minun täytyy olla 5 min kuluttua, joten kerro nopeasti tai kävellään samalla kun kerrot."

Ei meillä ole liian kiireistä, vaan jotkut työtehtävät epäonnistuvat, jos ajoitus ei ole tarkka. "Munakello" on siis tikittämässä taskussa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi