Miksi naiset eivät tule vastaan parisuhteen seksiasioissa?
Taas on mennyt 3 kk, eikä edes käsitöitä tee vaimo. Ei kuulemma jaksa. Autoaan pyytää kyllä huoltamaan ja renkaita vaihtamaan; en jaksaisi. Enkä jaksaisi lumitöitäkään, enkä laskujen maksua, enkä...
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:18"]
Olen miehenä se joka yrittää piristää parisuhdetta ja seksielämää. Ehdotan vaimolle leffailtoja, ravintolailtoja, viikonloppureissuja, ostan kukkia yms. Teen aina se joka tekee aloitteen seksiin, ostelen seksileluja jne. Harmittaa kun vaimo ei koskaan tee mitään näiden asioiden eteen. Vai onko se miehen rooli parisuhteessa?
M42
[/quote]
Parisuhteeseen kuuluu kylläkin kaksi ihmistä ja jaetut ilot ja surut ja työt milloin mitäkin. Itse saattaisin vaihtaa naista jos pitäisi köyttä noin yksin vetää eikä toinen ole edes kiitollinen
Kerronpa tarinan, mihin apua etsiessä törmäsin tähän läheltä liippaavaan ketjuun:
Mulla vaimo pihdannut vuosia. 2012 sain seksiä neljä kertaa. Sittemmin tilanne parantui kerran kuussa tapahtuvaksi. Itsellä halut n. kaksi kertaa viikossa. Siitähän toki voi tinkiä, muttei lähellekkään tuota!!
Puhunut olen ja tilanne kyllä aina keskustelulla paranee. Viikoksi. Tämäkin ruvennut tympäsemään ja vuosi sitten ilmoitin että vaikka olen uskollinen luvannut olla, en kuitenkaan tehnyt selibaatti lupausta.. Päätelköön/päätelkää siitä. Vaimo sanoi kaipaavansa välillä läheisyyttä ilman seksiä, mutta eihän siitä mitään tule kun tuon kuukauden pihtaamisen jälkeen ottaa välittömästi eteen, minkä johdosta ei itse päästä lähellekkään.
Siitä lupauksesta: en aikonut todella etsiä seksiä tai suhdetta kodin ulkopuolelta vaan ilmaista tyytymättömyyteni. Niin vain kävi, että kerran sattui kohdalle juopumus ja halukas nainen samaan aikaan, kuukauden pihtaamisen kohdalla ja naisen ollessa todella aktiivinen väistämätön tapahtui.. Siitä meni kuukauden verran ja sama tilanne, mutta eri nainen. Ja kolmannen kerran kun tilaisuus koitti, lähdin jo vähän sillä mielellä liikenteeseen. Ja tärppäsi. Taas. Siinä kohtaa aukesi silmät ja huomasin kysyntää riittävän, mikä oli onneton havainto tilanteeseen. Vuosien varrella epäilin suuresti kelpaavani kellekkään. Nyttemmin on parhaillaan kaksi partneria ollut samalla viikolla, joidenkin kanssa yhteyden pitoa yhden kerran jälkeenkin. Seksiaddiktioon etsin apua ja vertaistukea.. Outoa tilanteesta tekee, että vuosien pihtaamisen jälkeen huomaan vieroittuneeni seksistä. Parasta se on ihan yksin. Näihin yhden illan juttuihinkin kiinnostus lopahtaa heti kun tajuan saavani. Jopa siinä määrin, että on välillä vaikea saada pysymään pelikunnossa.. Silti on pakonomainen tarve toimia noin.. Haenko hyväksyntää vai mitä? Itsetuntoongelmaakaan en tiedosta enää kokevani. Kumppaneiden määrässä olen jo tippunut laskuista ja tiedän jo saavani lähes milloin haluan. Ja myös todella kauniita. Iätkin on olleet 19-51. En siis tunne tarvetta todistaakkaan mitään. Onko muita samassa tilanteessa? Mistä ihmeestä saa apua tällaiseen kun ei hallitse enää käytöstään? Ja halu pelastaa suhdekkin on kova. Kaikki muu toimii hyvin :/
Jospa pysyttäisiin aiheessa, eli miksei naiset tule vastaan seksiasioissa?
Vaimosi ei himoitse kaluasi. Vaimosi ei tunne intohimoa sinua kohtaan! Vaimosi on kadottanut halun harrastaa seksiä.
Syitä voi olla useita. Tai sitten vain yksi.
Minulta meni halut, kun (kohta ex-) mieheni sanoi, että olen huono sängyssä. Ja syy huonouteeni on siinä, että olen niin ruma ettei minua ole haluttu nussia. Että en ole sitä kautta saanut oppia sänkyasioita niin kuin kauniit naiset yleensä saa.
Jälkeenpäin ukko sanoi, että älä ny ole noin saatanan nättinokkanen. Anna ny sitä pillua. Sanoin, että ei huvita yhtään sänkytouhut, että herra on hyvä ja hakee panoseuraa muualta.
Ei ukko uskalla KOSKA SITTENHÄN MINÄKIN SAATAN SAADA VIERASTA MUNAA!!!! Että minullahan on taka-ajatuksena vaan lähteä vieraisiin.....
En halua enää edes mennä mieheni kanssa saunaan yhtä-aikaa. Jotenkin vaan on fiilis, että hänen ei tarvitse kattella rumaa ruhoani enää sekuntiakaan. Viime lauantaina menin saunaan vasta, kun ukko tuli sieltä pois. Kysyi vielä, että haluaisinko että hän tulisi pesemään selkäni.
No en halunnut. Olen ollut mieheni seurassa alasti viimeksi toukokuun puolessa välissä.... Ja toivottavasti ei enää tartte ikinä olla missään seksuaalisessa kanssakäymisessä tuon miehenkuvatuksen kanssa.
[quote author="Vierailija 28" time="01.06.2015 klo 23:39"]
Vaimosi ei himoitse kaluasi. Vaimosi ei tunne intohimoa sinua kohtaan! Vaimosi on kadottanut halun harrastaa seksiä.
Minulta meni halut, kun (kohta ex-) mieheni sanoi, että olen huono sängyssä. Ja syy huonouteeni on siinä, että olen niin ruma ettei minua ole haluttu nussia. Että en ole sitä kautta saanut oppia sänkyasioita niin kuin kauniit naiset yleensä saa.
Jälkeenpäin ukko sanoi, että älä ny ole noin saatanan nättinokkanen. Anna ny sitä pillua. Sanoin, että ei huvita yhtään sänkytouhut, että herra on hyvä ja hakee panoseuraa muualta.
Ei ukko uskalla KOSKA SITTENHÄN MINÄKIN SAATAN SAADA VIERASTA MUNAA!!!! Että minullahan on taka-ajatuksena vaan lähteä vieraisiin.....
En halua enää edes mennä mieheni kanssa saunaan yhtä-aikaa. Jotenkin vaan on fiilis, että hänen ei tarvitse kattella rumaa ruhoani enää sekuntiakaan. Viime lauantaina menin saunaan vasta, kun ukko tuli sieltä pois. Kysyi vielä, että haluaisinko että hän tulisi pesemään selkäni.
No en halunnut. Olen ollut mieheni seurassa alasti viimeksi toukokuun puolessa välissä.... Ja toivottavasti ei enää tartte ikinä olla missään seksuaalisessa kanssakäymisessä tuon miehenkuvatuksen kanssa.
[/quote]
Hyvin kirjoitettu. Surullista.
Toivoisi että voisitte sopia asiat, ja välinne parantuisi, mutta se taitaa olla jo melkein liian myöhäistä. Tässä mies on loukannut naista, ja nainen ei halua antaa anteeksi sitä. Eikä välttämättä tarvitse. Paras vaihtoehto kirjoituksen näkökulmasta on että molemmat kokeilee elämistä uudessa tilanteessa, ilman vanhaa parisuhdetta. Parisuhde on seksisuhde, ja tässä tuo ei enää toteudu.
Tuntematta tilannetta, ja teitä henkilöinä on vaikea sanoa miten muuten pitäisi toimia. Mutta vastaavissa tilanteissa anteeksiantaminen ja keskustelu voisi auttaa.
Mutta tiedän tilanteita, joissa tätä vihaa pidetään yllä ja eletään kuitenkin suhteessa ja mustasukkaisuutta viljellään, vaikka seksiä ei ole. Jos halutaan elää saman katon alla, eikä seksi toimi, pitäisi lupa antaa seksin löytämiseen muualta. Joskus halutaan kuitenkin pysyä samankaton alla, useasta syystä.
Kirjoittajalle sanoisin, että anna puolisollesi lupa löytää se parempi seksikumppani jostain, ja anna itsellesi sama mahdollisuus. Lähdette sitten omille teille, kun siihen sopiva aika tulee. Jos tämä ei ole se oikea vaihtoehto, sitten anna anteeksi ja keskustele asiat loppuun. Muuten vain pilaat oman ja puolisosi elämää.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:39"]Jospa pysyttäisiin aiheessa, eli miksei naiset tule vastaan seksiasioissa?
[/quote]
Surullinen tarina, ei voi muuta todeta... Mies kyllä ampui itseään huolella omaan jalkaan. Jotkut asiat on vain sen piirun verran liian pahasti sanottu. Mikä se kenelläkin on, riippuu ihmisestä. Kirjoituksesta välittyy kyllä sen verran paha olo, että suhteella tuskin on mitään tulevaisuutta. Kaikkea rikottua ei vaan voi korjata. Toivon todella, että tällaiset asiat/sanomiset eivät ole kovin yleisiä syitä haluttomuuteen. Omassa tuttavapiirissä ehdottomasti yleisin syy naisen haluttomuuteen on ollut limakalvovaivat ja lapsiluvun täyttymisestä aiheutuva sopeutumisvaikeus.
N32v
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:39"]
[/quote]
Aika hyvinhän toi on aiheessa jos se on "miksi nainen ei tule yhtään vastaan parisuhteen seksiasioissa"
jos olisi tullut ja antanut joskus muulloinkin kuin silloin kun itseä haluttaa ei kaveri olisi ajautunut pettämiskierteeseen ja näistä johtuem melko varmasti koko parisuhde on kohta karikolla.
kyllähän parusuhteessa tulee huomioida muutenkin toinen.. Nälkä, kylmyys, kuumuus, tarve tuntea rakastetuksi, saada hellyyttä ja läheisyyttä ja saada myöskin seksiä. Tarpeet eivät kohtaa, mutta puolitiehen voi tulla vastaan jos aidosti välittää toisesta..
surkea tarina kyllä sielläkin ja jaksamisia. Ja onpahan yksi syykin selvitetty..
Terve, ap.
Yksinkertaista: Vaimosi ei halua, ei himoitse sinua enää. Ihastumisvaiheessa oli varmaankin toisenlaista? Noin käy tyypillisesti, vaikka poikkeuksiakin on - tutkimustiedon mukaan naisten yleisin seksuaalinen ongelma on haluttomuus ja nimenomaan pitkässä parisuhteessa omaa kumppania kohtaan, miehillä tyypillisesti vastaavaa haluttomuutta ei läheskään samassa määrin kehity.
Jos jaksat olla fiksu ja huomaavainen mies, kuitenkaan nöyristelemättä, alistumatta kiukuttelulle ja pompottelulle, pidät itsestäsi huolta niin että tiedät vientiä olevan muualla vaikket haluaisikaan siihen tarttua, niin ellei vaimosi intoudu pettämään ja/tai jättämään lähivuosina ja jaksat kärvistellä saamattomuudessasi (tai teet salassa asialle jotain), niin lohdullisesti joidenkin vuosien kuluttua kun vaimosi on saanut riittävissä määrin kärsittyä kyllästymisensä ja ärsyttävyytesi ja koko eksistentiaalisen ikäkriisinsä yms. alat hyvinkin mahdollisesti saada taas enemmän ainakin sen pari kertaa kuukaudessa menkkojen jälkeen ja ovulaation kieppeillä, et tietenkään alkuaikojen kaipaamaasi oikeasti kiihkeää ja kiimaista parittelua mutta kenties hyvinkin tyydyttävää aikuisten parisuhdeseksiä kuitenkin.
Lykkyä tykö!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:18"]
Olen miehenä se joka yrittää piristää parisuhdetta ja seksielämää. Ehdotan vaimolle leffailtoja, ravintolailtoja, viikonloppureissuja, ostan kukkia yms. Teen aina se joka tekee aloitteen seksiin, ostelen seksileluja jne. Harmittaa kun vaimo ei koskaan tee mitään näiden asioiden eteen. Vai onko se miehen rooli parisuhteessa?
M42
[/quote]
Parisuhteeseen kuuluu kylläkin kaksi ihmistä ja jaetut ilot ja surut ja työt milloin mitäkin. Itse saattaisin vaihtaa naista jos pitäisi köyttä noin yksin vetää eikä toinen ole edes kiitollinen
[/quote]
Kuulostaa lähinnä siltä että hän on sopimattoman ihmisen kanssa suhteessa. Minäkään en näkisi roinan antamista jonain rakkauden osoituksena josta pitää olla kiitollinen enkä ole mikään seksipetokaan. Hän ei voi muuttaa puolisoaan joksikin toiseksi joten paras ajoissa huomata ettei siitä tule mitään. Muutenkin introverttinä arvostaisin puolisolta annettua yksityisyyttä ja omaa aikaa kuin jatkuvaa paikasta toiseen pyörimistä.
Kysyisin niin puolin, että mikä saa miehen jäämään seksittömään suhteeseen ja tekemään elämästään onnetonta?
Vaikkapa taloudelliset syyt. Vaimo omistaa vähän enempi kämpästä eikä suostu myymään, halu olla lasten kanssa, pelko lasten menettämisestä, rakkaus puolisoin vaikka seksiä ei olekkaan...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:46"]
Mun mieheni on nyt pihdannut jo kolme päivää. Yleensä on seksiä joka päivä. En tiedä miten ottaisin tämän puheeksi, kun en halua syyllistää, etteivät halut mene häneltä kokonaan, jos tuntee tulevansa kritisoiduksi. Että meitä on siis moneen junaan, ap.
[/quote]
Taisi tulla vastaus ihan väärään ketjuun. Vai vaihtuiko sukupuoli tuossa välissä.
[/quote]
Ai ettää miehet eivät muka pihtaisi/kärsisi haluttomuudesta?
Tervetuloa meille. Meillä ei ole seksiä ollut pian puoleen vuoteen koska miestä ei kuulemma huvita. Ei huvita antaa edes pientä suuhoitoa.
Onneksi omistan kymmenen tervettä sormea, mielikuvituksen ja dildon.
Oiskoha hyvä jossain kohdassa lopettaa tää naiset semmosia miehet tämmösiä, kun se nyt ei aivan tunnu olevan totta. Mulla on mies, joka ei anna. en silti ole kyvytön tajuamaan, ettei kaikki miehet ole sellaisia.
Mutta itse kysymys on hyvä, miksi kumppani ei tule vastaaan seksiasioissa?
Yksi syy on semmonen, että jotku vaan on aika joustamattomia.
Kysy naiselta, että onko jotain tapahtunut/mikä vaivaa vai eikö muuten vaan huvita. Jos ei vaan huvita niin se nyt kertoo minusta kohtalaisen itsekkäästä luonteesta jos ei voi 10min ajastaan uhrata puolison tyytyväisyyteen. Sano muijalle, että mikä pakko se sinun on käsiäsi auton kanssa sotkea jos muija ei voi omiaan sotkea sinun meisselin kanssa.
voimia! itse olen halukas nainen mutta saannut haluttoman miehen :( tiedän tunteen kun ei huvittaisi enää hoitaa velvollisuuksia kun elämässä ei ole edes intohimoa
Ei kannattaisi yleistää.
terv. vastaantuleva nainen
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:53"]
Onpa yleistävä otsikko. Yleistävää tekstiä havaittavissa myös kommenteissa. Kuulkaas aikuiset miehet, meitä naisia on monenlaisia. Olemme yksilöitä. Toiset pitävät punaisesta, toiset sinisestä. Toisia kiinnostaa seksi, toisia ei juurikaan. Yleistävät kommentit siitä miten "kaikki naiset aina" voi jättää kirjoittamatta.
Mitä aloittajan pulmaan tulee, suosittelisin sinun puhumaan oman naisesi kanssa. Et saa minkäänlaisia vastauksia tältä palstalta. Ehkä arvailuja, jotakin mikä ehkä mahdollisesti voisi olla syynä haluttomuuteen, mutta niistä ei ole sinulle mitään apua. Kysy naiseltasi suoraan, mutta älä syyllistä häntä (lisää haluttomuutta). Syynä voi olla arkoja asioita. Saatat joutua olemaan kärsivällinen. Toivottavasti asianne järjestyvät.
[/quote]
Voisko ne parisuhteesta täällä valittavat naisetki puhua miestensä kanssa sen sijaan että valittaa täällä niin saattaisi heilläkin ongelmat ratketa paremmin?