Henkinen väkivalta
Mies on reissutöissä. Usein pois kotoa viikonloppuisin. Onko normaalia, että suuttuu ja sättii kun on jäänyt vahingossa lihapaketti jääkaappiin, missä päiväys mennyt. Kieltäytyy ostamasta ruokaa meille kotiin, kun minulta menee vahingossa ruokaa hukkaan.
Onko henkistä väkivaltaa kun menee nukkumaan ennen lapsia ennen kl.21 ja huutaa, meuhkaa, kiroilee, kun talossa ei ole ihan hiljaista. Minua itseäni tuo meuhkaaminen pelottaa, lasten ja itseni puolesta.
Sättii ja kommentoi ja kritisoi minua kokoajan ihmisenä. Itse koitan jo olla reagoimatta ja yritän kääntää hänen yksinpuhelua muihin aiheisiin.
Odotan, että mies lähtisi komennukselle, jotta saisimme "olla rauhassa" hetken. Lapset alakouluikäisiä.
Kommentteja tilanteeseen.
Kommentit (4)
Ei ole normaalia.
Tuollaiset miehet murhaa perheensä jossain vaiheessa. Jätä hänet.
Selvästi kyllästynyt koko perhe-elämään.
Ja jotain on vinossa henkisellä puolella. Purkaa kaikki turhautumiset ja stressin perheeseensä.
Ja kun vielä on reissutyössä, niin aina on mahdollisuus, että taustalla on toisia naisia.
Ap:na miettisin nyt perusteellisesti elämäänsä ja avioliittoaan.
Ja aivan ensimmäinen juttu on se, että rohkenet puhua aivan suoraan miehesi kanssa.
Ei riitelemällä, siitä ei ole koskaan mitään apua.
Vaan pitäisi saada kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, ja ottaa nuo asiat esiin.
Mitä iloa siitä reissutyössä käyvästä miehestä ja isästä on kotona käydessään lapsille ja vaimolle, jos se on toistuvasti tuollaista huonotuulisuutta, toisen haukkumista ja uhkailua ettei osta ruokaa.
Kuka jaksaa tuollaista pitemmän päälle?
Sanoisin että rakennusprojektin aikana. Asteittain mennyt tähän jamaan. Välillä ok päiviä. Aiemmin joustava rauhallinen mies tehnyt täyskäännöksen. Äksy, haukkuu, kiroilee.
Vähän ns. munan kuorien päällä joutuu kävelemään. En sano mitään poikkipuoleista. Aika lailla hiljaa olen nykyään kun en halua ärsyttää. Tuntuu kuitenkin että sekin häntä ärsyttää. Pitää minua haukkua yksinpuheluna. Tämä on tosi outoa. Mistä tällainen kumpuaa?
Mitään ei tehdä yhdessä kun hän aina väsynyt tai kiireinen. Muut ajat puhelimella lukee uutisia. Vetäytyy omiin oloihin ennen kl.21.
Ap
Hänellä taitaa olla työuupumus, lääkäriin.