appiukko meinaa ajaa humalassa autoa
Enkä oikein osaa puuttua siihen vaikka haluaisin.. mitä sinä tekisit? Olen huolissani muista liikenteessä olevista ihmisistä...
Kommentit (29)
Et oikein osaa? Voi jessus taas nitä uusavuttomuuden huippuja täällä..
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:12"]
Enkä oikein osaa puuttua siihen vaikka haluaisin.. mitä sinä tekisit? Olen huolissani muista liikenteessä olevista ihmisistä...
[/quote]
Käsket menemään taksilla tai lähtee ilmoitus poliisille välittömästi. Tuskinpa lähtee ajamaan sen jälkeen.
Jep, poliisiasia. Ilmoitat rekisterinumeron, niin asia hoituu. Ei sun tarvitse alkaa sitä opettaa ja perustella ja yrittää kieltää, sen kuin ilmoitat asiasta ja viranomaiset hoitavat asian työnsä puolesta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:13"]
[/quote]
Joo kiitos kommentista kylläpä auttoi kovasti tilanteessani. Ei ole helppoa nuorena ihmisenä puuttua vanhemman ihmisen tekemisiin kun on opettu ja kasvatettu että vanhempaa kunnioitetaan eikä puututa mihinkään... lisäksi olemme suuressa kiitollisuuden velassa ukolle joten riitahan siitä tulee kun menen ilmoittamaan humalaiselle että ukkopas ei aja kotiin tai soitan poliisit.
No jokin ratkaisu tähän on löydyttävä ei sitä rattiin voi päästää.. ap
Mieti vaikka hetki miltä tuntuisi olla rattijuopon yliajaman lapsen hautajaisissa. Ok, kukaan ei miellä itseään humalassa rattijuopoksi mutta fiksu ihminen on edes selvinpäin kiitollinen sille joka estää itseä ryhtymästä rattijuopoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:22"]
Kasva aikuiseksi, ota vastuu.
[/quote]
Kyllä minä ajattelinkin ottaa vastuun, lähinnä tässä nyt oli tarkoitus miettiä mikä olisi paras tapa ilman että tulee ritaa tai kaunaa. Appi ei ole niin kännissä että itse sitä huomaisin, mutta mies tuossa oli vihainen ja sanoi että haisee viinalle ja taitaa olla humalassa...
Ei tämä ole ikä- tai kunnioituskysymys vaan rikosasia. Olet kanssarikollinen jos et ilmoita poliisille.
Täydellistä välinpitämättömyyttä ei tarvitse kunnioittaa, oli ihminen minkä ikäinen tahansa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:25"]
Mieti vaikka hetki miltä tuntuisi olla rattijuopon yliajaman lapsen hautajaisissa. Ok, kukaan ei miellä itseään humalassa rattijuopoksi mutta fiksu ihminen on edes selvinpäin kiitollinen sille joka estää itseä ryhtymästä rattijuopoksi.
[/quote]
Niin minä mietinkin, varmaan menee väittelyksi kun appi väittää ettei ole humalassa ja että on kyllä ajokunnossa.. hän ei ole missään örvelökännissä enkä edes itse humallusta huomannut, jos kyse olisi ihan kännisestä niin olisi helppo mennä sanomaan että sinä et aja kännissä mihinkään. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:22"]
Kasva aikuiseksi, ota vastuu.
[/quote]
Kyllä minä ajattelinkin ottaa vastuun, lähinnä tässä nyt oli tarkoitus miettiä mikä olisi paras tapa ilman että tulee ritaa tai kaunaa. Appi ei ole niin kännissä että itse sitä huomaisin, mutta mies tuossa oli vihainen ja sanoi että haisee viinalle ja taitaa olla humalassa...
[/quote]
Et voi hoitaa tätä ilman riitaa tai kaunaa, ymmärräpä jo!
Jos paikalla on muita, isokoisempia niin pyydä että joku heistä ottaa avaimet pois. Jos ei näin tapahdu niin puhut nätisti suoraan mikä on tilanne. Ja tilanne on se että poliisille lähtee ilmoitus välittömästi jos kännissä ajetaan.
Kaikki puhe mitä tämän jälkeen tulee täytyy jättää huomiotta. Asia on kertaalleen sanottu ja se pitää! Piste.
Siis tuli jo teille autolla ja haisee vanhalle viinalle vai on juonut nyt teillä jotain alkoholipitoista? Avaimet piiloon on helpoin tapa, ilmoituspoliisille tehokkain, keskustelu aikuisin tapa toimia
Teistä kaikista kyllä huomaa että ette mitenkään pysty samaistumaan tilanteeseeni. Syytätte jopa minua tästä tilanteesta, todella sikamaista ja voisitte itse kasvaa aikuisiksi ja ottaa vastuun tosielämässä, täällä palstalla on niin helppo huudella vaikka kadulla kävelette kaatuneen yli ja puhutte puhelimessa ajaessa . Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:13"]
[/quote]
Joo kiitos kommentista kylläpä auttoi kovasti tilanteessani. Ei ole helppoa nuorena ihmisenä puuttua vanhemman ihmisen tekemisiin kun on opettu ja kasvatettu että vanhempaa kunnioitetaan eikä puututa mihinkään... lisäksi olemme suuressa kiitollisuuden velassa ukolle joten riitahan siitä tulee kun menen ilmoittamaan humalaiselle että ukkopas ei aja kotiin tai soitan poliisit.
No jokin ratkaisu tähän on löydyttävä ei sitä rattiin voi päästää.. ap
[/quote]
Et kai sä nyt sille kerro, että soitat poliisit?! Menet kännykän kanssa nurkan taakse ja soitat niille kytille!
Saisitko piilotettua avaimet niin että hän ei huomaa?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:39"]
Teistä kaikista kyllä huomaa että ette mitenkään pysty samaistumaan tilanteeseeni. Syytätte jopa minua tästä tilanteesta, todella sikamaista ja voisitte itse kasvaa aikuisiksi ja ottaa vastuun tosielämässä, täällä palstalla on niin helppo huudella vaikka kadulla kävelette kaatuneen yli ja puhutte puhelimessa ajaessa . Ap
[/quote]
Elä vingu jostain "samaistumisesta"!
Kysyit neuvoa, sait niitä. Monta -hyviä.
Me nimenomaan osaamme ottaa vastuuta ja tehdä oikeita päätöksiä tunteet unohtaen.
Äläkä yhtään ala laajentaa keskustelua muihin juttuihin. Pitäisi tajuta jo että me nimenomaan huolehdimme lähimmäisistämme.
Päänsilittelyäkö kaipaat?
Piilotat avaimet. Sitten niitä yhdessä etsitte ulkoa ja sisältä. Keität kahvit ja etsitte lisää, pudotat johonkin mistä appi ne löytää.... Tällä aikaa alkoholi on palanut ja ukko ajokunnossa. Tsadaa kaikki hyvin, ei riitaa!