Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolimattomuusvirhe töissä, ahdistaa

Ammattitaidoton
17.01.2022 |

Olen tehnyt huolimattomuusvirheen töissä. Itse asiassa samaan työtehtävään liittyy kaksi eri huolimattomuusvirhettä. Virheet eivät ole isoja, mutta ovat sellaisia, jotka minun olisi pitänyt viime kädessä huomata. Asiakas oli kyllä hyväksynyt kaiken, mutta en viimeisellä tarkistuksella huomannut yhtään mitään.

Ärsyttää, harmittaa ja tunnen itseni ihan surkeaksi ja ammattitaidottomaksi työntekijäksi, vaikka olen ollut alalla 10 vuotta. Tänään mokani huomatessani aloin kyseenalaistamaan ammattitaitoni. Tällä viikolla pitäisi olla myös kehityskeskustelu esimiehen kanssa ja en oikein edes tiedä mitä sanoa tästä huolimattomuudestani.

Minulla on nykyään hirveästi keskittymisvaikeuksia, mutta se ei ole mikään syy olla huolimaton. Niin ja syy miksi en varmastikaan myös huomannut tarkistuksessa mitään, oli se, että omasta toiminnastani johtuen oli hirveä kiire ja paniikki.

Vertaistukea?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä, se on tosi asia. Ihmiset suhtautuvat niihin eri tavalla. Mä taidan olla saman sorttinen kuin sä, itseltä vaadin virheettömyyttä. Muiden tekemät virheet eivät häiritse, jos tiedän että parhaansa ovat tehneet.

Yritän aina lohduttaa itseäni sillä, että ainakaan kenenkään henki ei ole vaarassa minun virheitten takia. Toivottavasti ei sinullakaan!

Voin lohduttaa sillä, että kun ikää tulee lisää, niin alkaa tulla lempeämmäksi itselleen.

Älä suomi itseäsi liikaa kehityskeskusteluissa. Myönnä virheesi, sano että pänni. Äläkä unohda kertoa liiasta työtaakasta tai tiukoista deadlineista, jos tilanne on sellainen. Onko sun työssä mahdollisuus tehdä tiimityötä? Toinen voisi olla aina backuppina, tarkistaa ja toimia varahenkilönä tarvittaessa. Mä teen määrittelytöitä, joissa on useampikin katselmoija. Siltikin bugeja tulee, mutta hiukan edes lohduttaa kun ei ne muutkaan virhettä huomanneet.

Tsemppiä vielä, yritä olla valvomatta asiaa.

Vierailija
2/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin murehdin ja märehdin virheitäni. Ja tavallaan kadehdin heitä, jotka virheen tehtyään vain yksinkertaisesti korjaavat sen ja jatkavat tuosta vaan eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina roiskuu kun rapataan.

Vierailija
4/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan ala tätimäiseen tyyliin suurentelemaan virhettäsi.

Vierailija
5/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt sen virheen itsesi kanssa läpi ..ja sitten menet eteenpäin❣️

Tekevälle sattuu vaikka mitä❤️

Vierailija
6/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sattuu virheitä, ihan jokaiselle, tärkeintä on se miten niihin suhtautuu.

Eli yleisesti ottaen kaikille mokaajille: älä sen enempää vähättele kuin suurentele asiaa, myönnät vaan että näin tapahtui ja otat vastuun jos sellainen tilanne on, korjaat mikä on korjattavissa. Ensi kerralla sitten paremmin.  Jos pomo on järki-ihminen, hänkin ymmärtää ja noteeraa nimenomaan sen miten itse asiaan suhtaudut ja that's it. Vähättely ja vastuun kiertäminen on vastenmielistä, mutta tosiaan liioittelemaankaan ei kannata alkaa. 

Tsemppiä ap! Riittävän monta kertaa kun mokailee, tajuaa ettei se nyt niin vakavaa onneksi ole. :) Iän myötä mokista yli pääseminen helpottuu.

Vierailija
7/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin masentaa, kun tämän tästä teen pieniä huolimattomuusvirheitä, jotka ei mielestäni ole isoja, mutta kuitenkin joku töissä huomauttaa tämän tästä, että joku numero, sana tai liite on väärin tai olen unohtanut jonkun omasta mielestäni 'pikkujutun', mutta se haittaa toista työntekijää. Näihin saatetaan puuttua jopa vihaisesti, vaikka virhe olisi mielestäni korjattavissa helposti senkin osalta, joka siitä minulle huomauttaa ihan minuutissa parissa. Olen alkanut miettiä, että olenko ainoa, joka tekee näitä virheitä ja mistä se johtuu? Onko minussa jotain vikaa ja pitäisikö vaan vaihtaa työpaikkaa? Keskittymishäiriötä minulla kyllä välillä on ja motivaatio töhin myös toisinaan huono. Tuntuu vaan että kaikki muut on virheettömiä ja minulle näitä sattuu tämän tästä. Toisaalta olen nähnyt kyllä ulkopuolisten ihmisten tekevän samankaltaisia pieniä virheitä, mutta en vaan kenenkään lähityöpiiristä.

Vierailija
8/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomata ettei kukaan, et sinäkään, ole täydellinen. Virheistä opitaan. Ja armollisuutta ja itsemyötätuntoa hei nyt todellakin opettelemaan. Virheiden myöntäminen ja tosiasioiden tunnustaminen tärkeitä. Älä jää jumittamaan asiassa.

Vierailija
9/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma siihen kaadu.

Kaatuko joku asia eli joudutko nostamaan asian esille? Tee se suoraselkäisesti ja jos saat ikävää kohtelua, on sulla tylsä työyhteisö/ asiakas. 

Just maanantaina huomasin yhden virheen ja viestitin siitä asiakkaalle. Häneltä tuli vastaus, että ei haittaa, kaikkihan virheitä tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi