Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keroin juuri lapsille, että on ihmisiä, joille tulee paha mieli, kun on olemassa kauramaitoa

Vierailija
17.01.2022 |

Heistä sitä oli vaikea käsittää. Näytin heille myös tämän videon: https://www.instagram.com/p/CLZMm0gA3Z8/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt näitä kauramaidosta itkeviä vollottamassa kioskilla salmiakkipääkalloista, konditoriassa koiranluuleivoksista, enkä marketissa mummonmuusista.

Kyse on näiden pienimielisten ihmisten egon ongelmasta kasvissyönnin suhteen. He ei kestä että koko maailma ei toimi kuten he itse tekevät, ja kokevat että kasvissyöjät arvostelevat heitä. Tosiasiassa se on heidän oma alitajunta, jokainen kyllä tietää sen kaiken rääkkäämisen mitä tuotantoeläimet kokevat. Mutta koska heillä ei itsellään ole selkärankaa toimia kuten oma alitajuntansa pitäisi parhaana, he hyökkäävät kasvissyöjien kimppuun ja keksivät naurettavuuksia kasvissyöjistä, jotta heidän ei itse tarvitsisi jättää lihansyömistä. Ilmion nimi on psykologiassa kognitiivinen dissonanssi.

Vierailija
22/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito se vasta teollista scheissea onkin.

Minkälainen mielestäsi on tämä massiivinen teollinen prosessi? Onko lehmänmaito täysin prosessoimaton tuote?

Lehmänmaito voisi olla täysin lehmän itsensä prosessoimaa, mutta kauramaitopeltoa ei ole vielä nåhty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranluuleivos kurkkuun kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt näitä kauramaidosta itkeviä vollottamassa kioskilla salmiakkipääkalloista, konditoriassa koiranluuleivoksista, enkä marketissa mummonmuusista.

Kyse on näiden pienimielisten ihmisten egon ongelmasta kasvissyönnin suhteen. He ei kestä että koko maailma ei toimi kuten he itse tekevät, ja kokevat että kasvissyöjät arvostelevat heitä. Tosiasiassa se on heidän oma alitajunta, jokainen kyllä tietää sen kaiken rääkkäämisen mitä tuotantoeläimet kokevat. Mutta koska heillä ei itsellään ole selkärankaa toimia kuten oma alitajuntansa pitäisi parhaana, he hyökkäävät kasvissyöjien kimppuun ja keksivät naurettavuuksia kasvissyöjistä, jotta heidän ei itse tarvitsisi jättää lihansyömistä. Ilmion nimi on psykologiassa kognitiivinen dissonanssi.

Jotain tällaista se taitaa olla. Mä olin itsekin nuorempana kasvissyöjä ja oli yllättävää, miten se joissain herätti niin kuumia tunteita. Enkä siis koskaan ottanut kasvissyöntiä mitenkään puheeksi, mutta käyhän se aina joskus ilmi.

Ap

Vierailija
24/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kieltämättä tuli äsken länkkärin cittarissa paha mieli kun yritin satametrisestä hyllystä löytää tavallista laktoosillista normirasvaista lehmänmaitoa.

Jokohan olisi tilausta kaupalle jossa olisi vain konstailemattomia perus elintarvikkeita ja niitäkin vain yhdenlaisia. Rivissä ei tarvitsisi olla valiota, arlaa, pirkkaa ja juustoporttia erikseen, kauppias tekisi sen valinnan. Lihaa eri eläimistä ja ruhonoista mutta ilman marinadeja, olkoon vaikka se maustamaton härkiskin siinä vieressä.

Jes, kommunismi tänne! Ei valinnanvapautta laisinkaan!

Vierailija
25/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, minä en ole koskaan tavannut ketään joka pahoittaisi mielensä kauramaidon olemassaolosta, vaikka tiedän monta, joita huvittaa, että jotkut luulevat sen olevan lehmänmaitoa terveellisempää. Sitähän se ei ole ja kauraakin sisältä vain nimeksi.

Saa sitä olla olemassa, mutta mieleni pahoitan vasta jos minun on pakko sitä laittaa kahviini oikean maidon sijadta.

Vierailija
26/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kieltämättä tuli äsken länkkärin cittarissa paha mieli kun yritin satametrisestä hyllystä löytää tavallista laktoosillista normirasvaista lehmänmaitoa.

Jokohan olisi tilausta kaupalle jossa olisi vain konstailemattomia perus elintarvikkeita ja niitäkin vain yhdenlaisia. Rivissä ei tarvitsisi olla valiota, arlaa, pirkkaa ja juustoporttia erikseen, kauppias tekisi sen valinnan. Lihaa eri eläimistä ja ruhonoista mutta ilman marinadeja, olkoon vaikka se maustamaton härkiskin siinä vieressä.

Miksi käyt cittarissa etkä pienessä lähimarketissa?

Vierailija
27/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, minä en ole koskaan tavannut ketään joka pahoittaisi mielensä kauramaidon olemassaolosta, vaikka tiedän monta, joita huvittaa, että jotkut luulevat sen olevan lehmänmaitoa terveellisempää. Sitähän se ei ole ja kauraakin sisältä vain nimeksi.

Saa sitä olla olemassa, mutta mieleni pahoitan vasta jos minun on pakko sitä laittaa kahviini oikean maidon sijadta.

Maidossakin on 87 % vettä.

Vierailija
28/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mielestäsi on tämä massiivinen teollinen prosessi? Onko lehmänmaito täysin prosessoimaton tuote?

Lehmänmaito voisi olla täysin lehmän itsensä prosessoimaa, mutta kauramaitopeltoa ei ole vielä nåhty.

Kaupassa sellaista ei myydä. Et vastannut kysymykseen kauramaidon valmistuksesta.

Vierailija
29/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa myös tuon minun aiemman viestin plus-miinus-saldo. Aika monelle menee tunteisiin se, että heille kerrotaan psykologisin termein kuinka pikkumaisia putkiaivoja he oikeasti ovat, vaikka luulevat olevansa kovinkin ärhäköitä ja sanavalmiita väittelijöitä Oikean Maidon Asialla.

Vierailija
30/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa sellaista ei myydä. Et vastannut kysymykseen kauramaidon valmistuksesta.

Miten paljon olet käyttänyt aikaasi kookosmaidon ja kookoskerman vastustamiseen? Vai onko kyseessä tosiaan vaan kasvissyöjien suosikkituotteiden tahallinen lokakampanja?

Vierailija
31/31 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustaako nämä kauramaidon vastustajat myös kaurapuuroa liian prosessoituna ruokana koska siinäkin kauranjyviä kuoritaan, litistetään, ja höyrytetään? Prosessi on kauramaidolle käytännössä sama, lopputuote vaan lopuksi vielä keittämisen jälkeen siivilöidään.