Kohdunnapukka, millainen alkuraskaudessa?
Eli otsikossapa tulikin kysymys.
Kysyn koska olen saanut kahdenlaista, täysin päinvastaista tietoa, joku sanoo, että alkuraskaudessa ylhäällä ja kova, joku taas sanoo, että alhaalla ja pehmeä/turpea.
Ja hokasin, että no, parhaitenhan tämän asian tiedätte te, jotka olette juuri nyt siinä alkuraskausvaiheessa :o)
Joten kiitollisina otan kommentteja vastaan (kuten tiedän, myös muutama muukin!) :o)
Kiitos ja mukavaa odotuksenjatkoa!
P.s. itse kun en aiemmissa raskauksissa, (ehkä onneksenikaan) tiennyt koko napukan olemassaolosta, en osannut myöskään tarkkailla...
Kommentit (3)
No mulla on tietysti just ihan päinvastaisia kokemuksia, joten tiedä häntä sitten... :)
Eli plussatessa olen aavistellut olevani raskaana juuri siitä, että kohdun napukka tai emätin on lugesteroneja laittaessa tuntunutkin pehmeältä ja turpealta. Muutos on tapahtunut ihan viimeisinä piinapäivinä eli alkaen pp 11 tai jotain sinne päin.
Siirtoja mulla takana oliskohan 9 tai 10 (4 ICSI:ä ja loput pas-siirtoja). Plussa tullut 4 kertaa, joista kaksi on mennyt kesken heti ekalla viikolla ja ne kaksi onnistunutta: esikoinen nyt 2 vuotta ja toista lasta odotan syntyväksi kuukauden päästä. Mutta ihan selkeän eron olen emättimessä tai kohdun napukassa ollut tuntevinani näissä plussatapauksissa. Negaan päättyneissä hoidoissa en ole mitään muutosta emättimessä havainnut ja siitä olen aina sitten päätellytkin että pieleen meni sekin hoito. Testi on aina vahvistanut nämä omat aavisteluni oikeiksi.
Meijuli rv34+
En osaa niinkään sanoa, että onko se ollut ylhäällä vai alhaalla (sehän saattaa vaihdellakin), mutta yhtenä oireena ennen plussaa (tehnyt neljä kertaa) on aina ollut napakka kohdunnapukka. Siis negakierroissa se on myös voinut olla napakka, mutta paria päivää ennen vuotoa sitten pehmennyt, joten sitä ennen ei voi sanoa mitään.