Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maskit naamalla ikuisesti?

Vierailija
17.01.2022 |

Loppua ei tälle pelleilylle näy.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä näyttää. Itse käytän vain hyvin harkitusti.

Vierailija
2/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten kun Covid-19 poistetaan yleisvaarallisten tartuntatautien listalta, joidaan maskisuosituskin purkaa. Sehän lähenee kokoajan. Kovin aalto on meillä edessä, mutta omikronin jälkeen variantit ovat todennäköisesti lievempiä. Jso siis tämäkin korona noudattaa normaalia viruksen evoluutiota. Miksipä se ei noudattaisi, kun on tähänkin asti noudattanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun laitat sirun peukalonhankaan, saat ottaa maskin pois

Vierailija
4/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama paljaana oleminen on vähän sama kuin olisi pippeli tai pimppi paljaana.

Vierailija
5/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pelleilylle. Voi sinua ressukkaa. Elämä on varmasti vaikeaa, kun ei ymmärrä mistään mitään, mutta kovasti koko ajan yrittää.

Vierailija
6/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ketuttaa kuin oravaa jolta on viety pähkinä. Itse nauroin aasialaisille kun ne kulki maskit päässä kesät talvet. Itseäni hävettää edelleen laittaa tuo hengityksen estin naamalle.

Vierailija
7/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt maskia. 

Puppelipoikien juttuja varsinkin nyt kun valtaosa kansasta saanut kaksi rokotetta. 

Vierailija
8/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan ne on naamalla, kun ne pukee naamalle. Ei kukaan pakota. Jokin yksittäinen liike tai tapahtuma ehkä voi (yrittää) vaatia, enkä näiden kanssa ole itse lähtenyt vänkäämään, vaan menen niihin vain jos se on minulle todella tärkeä tai välttämätön käynti. Esim. eläinlääkäri tai hautajaiset. Olen käyttänyt koko korona-aikana kuusi maskia.

Vierailija
9/9 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän jotenkin vielä ymmärtäisi, jos siitä maskista olisi ihan toteen näytettyä hyötyä. Nyt ei ole, päin vastoin. Tutkimukset aika kauttalinjaisesti toteavat sen itsestään selvyyden, ettei kertakäyttömaskit pysty pysäyttämään viruksia.

Joku hyvä, tiiviisti istuva FFP2/3 -maski voisi teoreettisesti jotain jopa auttaa, mutta ei todellakaan ohut paperinen, huonosti istuva kirurginmaski. Voihan tuon testatakin. Mene peilin eteen maski päällä ja hönkäise. Huurtuuko peili? Jos huurtuu, niin silloin pienet vesihöyryaerosolit pääsevät läpi. Eli samoin pääsevät myös virukset. Ja kun yleensä maskien ja ihon välissä on sormen mentävät aukot korvien takana, niin eipä sillä maskin suodatuskyvyllä edes ole mitään merkitystä.

Näkeehän sen myös tartuntalukuja katsomalla. Pajlonpa ovat maskit auttaneet :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi