Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opastaa lasta toimimaan kiusaamistilanteissa?

Vierailija
15.05.2015 |

6-vuotias poikani on hyvin herkkä sosiaaliselle syrjinnälle. Jos siis joku sanoo hänelle joskus "mä en leiki sun kans" tmv. poikani menee hämilleen ja pahoittaa mielensä pitkäksi aikaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, lähes kaikki lapset kokevat joskus tuollaista eli mistään vakavammasta tuskin on kyse. Yleisesti pojalla on lähes aina leikkiseuraa, mutta hän on sellainen jännittäjä (kuten minäkin), että miettii usein etukäteen, tuleeko hänellä varmasti olemaan kaveri kaikissa tilanteissa. Ja jos jotain sattuu, kelaa sitä ja alkaa pelätä saman toistuvan uudelleen (ja sit siitä tulee itseään toteuttava ennuste).

Mut oon miettinyt, miten mun pitäis ohjeistaa poikaani toimimaan tuollaisissa tilanteissa. Tai jos joku tönäisee tai ei oteta porukkaan mukaan. Pitäiskö olla kuin ei oliskaan, suostutella ottamaan mukaan, tokaista jotain "ei paljon kiinnosta" vai lähteä kertomaan aikuiselle? Ja tönimisissä tönäistä takaisin? Hyvää käytöstähän tuo viimeinen ei tietenkään ole, mut pärjäiskö siten parhaiten? Poikani on kiltti ja suht rauhallinen eli ei mikään riitapukari, mut jos äiti olis ohjeistanut tönäisemään takas, saattais pystyä siihen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla aina samalla mitalla takaisin!!

Vierailija
2/3 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan suostuttelua ja ruinaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä