Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90 days Fiancee

Vierailija
17.01.2022 |

Yleisiä havaintoja: Miten isoja riskejä jotkut naiset ottavat tehdessään elämänmittaisia valintoja. Ja sitten päätyvät naimisiin ja lapsen saamaan jonkun miehen kanssa, jota selvästikään eivät rakasta, kuten Karina ja Paul. Paulhan on aivan kädetön ja avuton. Miten on saanut "sen" sisään, että lapsi on saatu alulle, sitä ihmettelen. Tai Yara ja Jovi: ukrainalainen bilehile löytää itsensä New Orleansista kälyisestä kämpästä vastasyntyneen kanssa! Ei hyvä ennuste. Toiseksi ihmettelen amerikkalaisten naisten kyvyttömyyttä ymmärtää muita kulttuureja, vaikka kulttuurien sulatusuunissa elävät. Jos menee naisimisiin muslimimiehen kanssa, ei kannata ihmetetellä ja pyöritellä silmiään, jos mies haluaa viettää Ramadania. Etiopiaan muuttanut Ariela hinaa paikalle eksänsä, vaikka mies Biniaym ei sitä käsitä ja pelkää suhteen rikkoutuvan ja naisen vievän hänen poikansa pois hänen luotaan. Näin taisi käydäkin. Tämä Ariela on ehkä eniten itseään pettävä nainen näissä, lisäksi Tania, joka on Synginin kanssa. Hänhän sanoi alussa, että hän on jo tavannut sielunkumppaninsa ja eronnut tästä. Siinä oli Synginillä nieleksimistä. Tania tuntuu olevan patologisen itsekäs ja empatiakyvytön. Ihmetyttää myös, että yli viisikymppiset ylipainoiset naiset tosissaan muka haluavat lapsen uuden patrnerin kanssa, kuten Angela, ja luulevat, että se onnistuu. Ja vielä Darcey, jota hehkutetaan vahvaksi naiseksi. Nainen, joka pyörii jatkuvasti sotkuisissa mieskuvioissa, ei todellakaan ole vahva. Miten halukkaita ihmiset ovat tulemaan huijatuksi. Kuten Pillow talkissa Annie ja David näyttävät tulevan hyvin juttuun, vaikka en olisi lyönyt vetoa suhteen onnistumisesta.

Kommentit (27900)

Vierailija
23421/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne Stevien sukulaiset käyttää kertakäyttöastioita? Ne on kodissa ja kokannut kaiken, mutta ruuat on foliovuuissa ja kertakäyttölautaset ja -mukit?

Olen nähnyt samaa muissakin ohjelmissa, onko se joku copyright juttu vai miksi ne käyttää kotona kertakäyttöastioita?

Ehkä niillä ei ole tiskausmahdollisuuksia.

Steviehän katsoi navigaattorista, mihin piti mennä. Ei varmasti ollut mikään isänsä oma koti.

Vierailija
23422/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne Stevien sukulaiset käyttää kertakäyttöastioita? Ne on kodissa ja kokannut kaiken, mutta ruuat on foliovuuissa ja kertakäyttölautaset ja -mukit?

Olen nähnyt samaa muissakin ohjelmissa, onko se joku copyright juttu vai miksi ne käyttää kotona kertakäyttöastioita?

Samaa ihmettelen monesti.  Angelallakin oli jopa joulupöydässä kertakäyttöastiat. Ja aina noita punaisia juomamukeja, onkohan ne jatkuvasti tarjouksessa jossain supermarketissa? Luulisi noilla kuitenkin astianpesukoneet olevan? 

Minusta se kertoo siitä, että amerikkalaiset eivät arvosta ruokaa samalla tavalla kuin suomalaiset. Meillä sentään syödään oikeista astioista. Pahvitötsistä ne syö TellAlleissa ne syö tauolla pahvitötsistä, tosi halpaa!

Samaa ruoan ja juoman arvostamattomuutta viestii kahvin juominen kadulla kävellessä. Ehkäpä piakkoin kahvi nousee sellaisiin hintoihin, että sitä juodaan arvokkaammin, keskittyneemmin.

Ja vielä: amerikkalaisissa elokuvissa oli yleistä että vieraalle tarjotaan juoma, jonka se sitten jättää lähtiessään kerran maistettuna pöydälle. Vuonna 1925 syntynyttä isääni tämä tapa erityisesti raivostutti, kun oli elänyt ajan, että osa kansasta oli aliravittua eikä ruokia ja juomia heitetty hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23423/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson 90 Day fiance Pillow talkia, kausi 11. Miten pahalta ja oudolta Loren näyttää. Oudot sivumulkaisut, hammasraudat ja kiristetty naama. Miksi ihminen pilaa oman nätin naaman. Ja tosiaan nuo silmänliikeet on samat kuin narkkareilla usein. Karmivaa

Onko kiristänyt naamaansa?

Vierailija
23424/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson 90 Day fiance Pillow talkia, kausi 11. Miten pahalta ja oudolta Loren näyttää. Oudot sivumulkaisut, hammasraudat ja kiristetty naama. Miksi ihminen pilaa oman nätin naaman. Ja tosiaan nuo silmänliikeet on samat kuin narkkareilla usein. Karmivaa

Onko kiristänyt naamaansa?

Ei ole. Kunhan nyt taas tuo yksi trolli koittaa saada reaktioita. Vakio kamaa nää tälläiset kommentit.

Vierailija
23425/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää eniten Mina ja se vanhemman miehen suhde. Siis Mina esittäytyy ranskalaisena, mutta ei ole kyllä koko ikäänsä siinä maassa asunut, siis ranskan ääntämisen perusteella. Kuulostaa enemmänkin länsiafrikkalaiselta, ei sinänsä mitään, mutta voisi esittäytyä sellaisena kuin on (eli miistä maasta on alunperin kotoisin). Siis mietityttää vaan että tietääkö se mies oikeasti hänen taustastaan mitään. Ei nyt mitään ilmeisen suurta rakkautta ainakin sen naisen taholta, kun valittaa kaikesta

Vierailija
23426/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää eniten Mina ja se vanhemman miehen suhde. Siis Mina esittäytyy ranskalaisena, mutta ei ole kyllä koko ikäänsä siinä maassa asunut, siis ranskan ääntämisen perusteella. Kuulostaa enemmänkin länsiafrikkalaiselta, ei sinänsä mitään, mutta voisi esittäytyä sellaisena kuin on (eli miistä maasta on alunperin kotoisin). Siis mietityttää vaan että tietääkö se mies oikeasti hänen taustastaan mitään. Ei nyt mitään ilmeisen suurta rakkautta ainakin sen naisen taholta, kun valittaa kaikesta

Joku täällä sanoi, että Minan ranska kuulostaa alkeelliselta. Yksi tuttuni, joka tekee tulkinkeikkoja Ranskassa, sanoi, että alkeellinen ranskan kieli on yleistä Ranskassa asuvilla afrikkalaisilla.

Vierailija
23427/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä sanoi, että Minan ranska kuulostaa alkeelliselta. Yksi tuttuni, joka tekee tulkinkeikkoja Ranskassa, sanoi, että alkeellinen ranskan kieli on yleistä Ranskassa asuvilla afrikkalaisilla.

Tuota en tiennytkään, onneksi eivät puhu alkeellista suomen kieltä täällä meillä.

Vierailija
23428/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etistään miehelle toista naista vimmatusti, yhdessä. Voi kuinka ihanaa ja suloista!

Vierailija
23429/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Minalla on ranskan kansalaisuus hän voi todellakin esittäytyä ranskalaiseksi.  Onko Mina elänyt ranskassa vauvasta asti, tai teini-iästä, mitä sen on väliä? Ihonväri on toki tumma, vaan kansalaisuus on ranskan. Hiusten halkomista arvuutella alkuperää. Olisiko tämä ongelma jos Mina olisi valkoinen? Pitäisikö hänen silloinkin kertoa, että olen alkuperältäni esim. itävallasta?

Vierailija
23430/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt etistään miehelle toista naista vimmatusti, yhdessä. Voi kuinka ihanaa ja suloista!

Kenestä oikein puhut? Henkilöiden nimet auttaa vähän ymmärtämään mistä oikein on kysymys kun ei olla ajatustenlukijoita.

Vierailija
23431/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut Ruotsissa pitkään, silti aina esittäydyin suomalaiseksi missä sitten liikuinkin.

Vierailija
23432/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenestä oikein puhut? Henkilöiden nimet auttaa vähän ymmärtämään mistä oikein on kysymys kun ei olla ajatustenlukijoita.

Kai se meinaa sitä kolmenkimppaa, Ani, Amani ja mikä sen miehen nimi on.

Minusta kyllä vähän vaikuttaa että se nainen on aktiivisemmin etsimässä kolmatta pyörää, ei se mies kovin pahoillaan asiasta ole, mutta tuntuu että se on ollut vaimon idea alkujaan.

Vierailija
23433/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en tiennytkään, onneksi eivät puhu alkeellista suomen kieltä täällä me

Niin, puhuvat englantia.

Vierailija
23434/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Minalla on ranskan kansalaisuus hän voi todellakin esittäytyä ranskalaiseksi.  Onko Mina elänyt ranskassa vauvasta asti, tai teini-iästä, mitä sen on väliä? Ihonväri on toki tumma, vaan kansalaisuus on ranskan. Hiusten halkomista arvuutella alkuperää. Olisiko tämä ongelma jos Mina olisi valkoinen? Pitäisikö hänen silloinkin kertoa, että olen alkuperältäni esi

Tämä on mielestäni kiinnostava kysymys. Meillä Euroopassa on ollut tietynlaiset kansalliset identiteetit ja kulttuurit, perinteet. Ne ovat nyt muuttumassa.

Angolasta tulleelle Ranskan kansalaisuuden saaneelle joku Moliere on ihan yks hailee, kun taas valkoisille syntyperäisille ranskalaisille se on ylpeyden aihe, sitä luetaan koulussa jne. kuin meillä Kiveä tai Väinö Linnaa.

Angolalaisilla on omat kansalliset sankarinsa ja myyttinsä, esim. kuningatar Nzinga johti taistelua portugalilaisia vastaan. Angolalaiselle Jeanne de Arc on ihan se ja sama.

Mitä tästä sekasotkusta voi syntyä?

Vierailija
23435/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo trumplandian moukkamaisuus angeloineen, asuinoloineen ja vaikkapa ruokailutapoineen vahvistaa vanhan totuuden. Sivistys USAssa loppuu 50 mailia valtamerestä. Muualla on hirvittävää, asuisin mielummin Lohjalla kuin trailerissa tai missään vaikka Missourin Appalakeilla. Carolina, Georgia ja Florida vielä pois sivistysalueista, vaikka meri. 

Vierailija
23436/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen monesti.  Angelallakin oli jopa joulupöydässä kertakäyttöastiat. Ja aina noita punaisia juomamukeja, onkohan ne jatkuvasti tarjouksessa jossain supermarketissa? Luulisi noilla kuitenkin astianpesukoneet olevan? 

Minusta se kertoo siitä, että amerikkalaiset eivät arvosta ruokaa samalla tavalla kuin suomalaiset. Meillä sentään syödään oikeista astioista. Pahvitötsistä ne syö TellAlleissa ne syö tauolla pahvitötsistä, tosi halpaa!

Samaa ruoan ja juoman arvostamattomuutta viestii kahvin juominen kadulla kävellessä. Ehkäpä piakkoin kahvi nousee sellaisiin hintoihin, että sitä juodaan arvokkaammin, keskittyneemmin.

Ja vielä: amerikkalaisissa elokuvissa oli yleistä että vieraalle tarjotaan juoma, jonka se sitten jättää lähtiessään kerran maistettuna pöydälle. Vuonna 1925 syntynyttä isääni tämä tapa erityisesti raivostutti, kun oli elänyt ajan, että osa kansasta oli aliravittua eikä ruokia ja juomia heitetty hukkaan.

Jenkeissä opiskeluaikoina asuneena ja usein siellä kavereiden luona käyneenä voin kertoa ettei ne siellä ikänsä asuneet arvosta ruokaa ja juomaa kuten me eurooppalaiset. Haaskaavat kaikkea, heittelevät jopa synttärikakkuja toistena päälle. Olen sanonut että miettikää miten eurooppalaiset esi-isänne näkivät täällä nälkää, silti eivät näytä tajuavan, koska "ruokaa on halvalla kaikkialla, ja ihan sama". Ällöttävä asenne ollut minun mielestä ainakin viimeisen 10 vuoden ajan. Niiden ruuan hinnat nousseet Trumpin valtaan astumisen myötä, joten suoraan sanottuna siinäpä oppivat.

Suomalaiset osallistuu minun mielestä sataprosenttisesti hävikkiruuan vähentämiseen, mutta opiskeluajoilta tuntemani aasialaiset, jenkkiläiset ja itäblokkilaiset ei välitä p* skaakaan :((( Suomalaiset osallistuu ilmastonmuutostalkoisiin, mutta edellä mainitut ja lisäksi intialaiset ei välitä ilmastosta p* skaakaan, ja kun miettii miten paljon lisääntyvät, niin luulisi herättävän aivojaan, jälkikasvujen myötä.

Vierailija
23437/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo trumplandian moukkamaisuus angeloineen, asuinoloineen ja vaikkapa ruokailutapoineen vahvistaa vanhan totuuden. Sivistys USAssa loppuu 50 mailia valtamerestä. Muualla on hirvittävää, asuisin mielummin Lohjalla kuin trailerissa tai missään vaikka Missourin Appalakeilla. Carolina, Georgia ja Florida vielä pois sivistysalueista, vaikka meri. 

Alaska on varmaan sivistynein osavaltio juuri nyt, missä arvostetaan luontoa <3

Vierailija
23438/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon asunut Ruotsissa pitkään, silti aina esittäydyin suomalaiseksi missä sitten liikuinkin.

Ymmärrän täysin. Mulla sukulaisia Ruotsissa, ja naurattaa miten jotkut vanhemmat niistä eli eläkeikäiset dissaa ja HÄPEÄÄ esimerkiksi pohjanmaamaalaista KAJ-euroviisubiisin bändiä joka edustaa Ruotsia ensi kuussa reippaalla saunomisbiisillään. Että millaisena saunajunttikansana maailma näkee meidät nyt.

Ruotsihan äänesti nuo suomalaiset voittajiksi, joten miksi helevatassa ruotsinSUOMALAISTEN pitäisi niitä miehiä erityisesti hävetä? Kertoo enemmän häpeäjistä, että eivät itse ole sujut suomalaisuutensa kanssa toisessa maassa, eivätkä kehtaa profiloitua suomalaisiksi. Naurettavaa!

Minä aion ainakin äänestää KAJ-bändiä ensi kuussa, ja toivon että tekin kanssasuomalaiset laitatte niille tekstiviestiäänenne :))) Paitsi että ovat suomalaisia, niin Ruotsilla on paljon rahaa järjestää seuraavat Euroviisut jos se voittaa, jottei Suomen tarvitse maksaa kestitystä, kun YLE:llä ollut yt-neuvottelut nyt alkukeväästä ja potkittu porukkaa pihalle. Joten äänestäkää Ruotsia ettei Suomen työpaikat kärsi :))

Vierailija
23439/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tuota itsekästä ja golddiggerimäistä afrikkalais-pariisitarta LiukuMiinaa.

Tytär on suloinen, viaton koko tilanteeseen.

Vierailija
23440/27900 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on käyty kovaa keskustelua viestien sisällöstä. Itse olen sitä mieltä, että saa noita ihmisiä ohjelmassa arvostella, mutta joku tuntuu viestivän koko ajan samaa asiaa pitkillä viesteillä eli kauneusoperaatioiden huonoja seurauksia ja kauheutta. Se on käynyt vähän puuduttavaksi. Mitään uutta sanottavaa ei ilmene, vaan toistetaan samoja asioita.

Minusta olisi hyvä yrittää tuoda jotain uuttakin infoa tänne, ja uusia havaintoja. Me kaikki tiedämme jo kauneusoperaatioiden haitat ja että ne rumentavat usein niitä, joille niitä tehdään. Ei sitä tarvitse koko ajan hokea. Itseäni kiinnostaa enemmän ihmissuhteiden psykologia tässä sarjassa kuin kauneusoperaatiot. Luen mielenkiinnolla muiden havaintoja niistä. Myös tykkään lukea tietoja hahmojen nykyisestä elämästä shown jälkeen.

Kannattaa muistaa että sarja saa viikottain uusia katsojia uteliaista suomalaisista, ja he ihmettelevät meininkiä kuten sarjaan menneiden henkilöiden jatkuvasti muuntautuneita ulkonäköjä. He googlettavat sarjan nimeä ja päätyvät tänne, joten ei kannattaisi haukkua ja arvostella uusia katsojia. Antaa vaan rasistisen kuvan meistä vanhemmista katsojista sellainen. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Ketju on lukittu.