Luulin että vauvakerhot ovat vauvojen viihdyttämistä varten mutta näyttävätkin olevan äitien toisiensa nokkimistilaisuuksia.
Äidit siellä hienostelevat, brassailevat ja vertailevat vauvojaan. Julmimmat äidit löytyvät näistä akateemisista 30- ja 30+ rouvista.
Olin Helsingin kantakaupungin eräässä vauvakerhossa ja järkytyksekseni huomasin että kuppikunnat vallitsee sielläkin. Vieressäni olevani diiva ei suostunut puhumaan minulle lainkaan, ilmeisesti päätteli etten ole sen arvoinen. Pian hän sai puheseuraa jostain toisesta äidistä, joka nuoli tämän persettä oikein olan takaa.
Kommentit (9)
Vaan vertaistukea äideille. Mutta ei sinne silti kuulu asiaton käytös. Jos jossain muualla olisi inhimillisempää porukkaa?
sitä ehti jo hetkeksi unohtaa kuinka ikäviä ihmisiä on olemassa.
olen tutustunut aivan ihaniin äiteihin ja saanut muutaman todellisen ystävänkin noista paikoista. esimerkiksi punavuoren perhe-betaniassa en ole koskaan törmännyt epäystävällisiin äiteihin ja olen siellä useamman lapseni kanssa käynyt.
ei millään pahalla, mutta kannattaisiko ap tarkistaa asennettaan. jospa nämä epäystävällisiltä vaikuttavat äidit olivat vain " arkoja" juttelemaan vieraalle, tai eivät vain yksinkertaisesti kuulleet/huomanneet ap:n puhuvan juuri heille. itselleni saattaa helposti käydä niin, että joku alkaa minulle puhumaan, mutta omissa ajatuksissani en välttämättä huomaan heti.
Julmia-Juoniot katselevat toisia vauvoja ja äitejä ja niputtavat mielissään arvoasteikolle mielikuviensa mukaan. Aivan järkyttävää. t. ap
Vierailija:
ei millään pahalla, mutta kannattaisiko ap tarkistaa asennettaan. jospa nämä epäystävällisiltä vaikuttavat äidit olivat vain " arkoja" juttelemaan vieraalle, tai eivät vain yksinkertaisesti kuulleet/huomanneet ap:n puhuvan juuri heille. itselleni saattaa helposti käydä niin, että joku alkaa minulle puhumaan, mutta omissa ajatuksissani en välttämättä huomaan heti.
Kuvailemasi tapaukset ovat asia erikseen, ettei joku huomaa kun puhuu tms., mutta tapauksessani oli kyse ihan toisenlaisesta meiningistä. Uudelle ei puhuta, suljetaan ulos jne.
jos kantakaupungissa asut niin suosittelen tosiaan perhe-betaniaa, siellä ollut mielestäni tosi mukava ilmapiiri. tiistait ovat pyhitetty vauvoille, muina päivinä sitten isompiakin.
Muutama ystäväkin sieltä kautta tullut lisää. Minusta tuossa meidän kerhossa on avoin ilmapiiri, vaikka monenlaisia ihmisiä, monenlaisilla taustoilla.
Nyt kun lapsia on useampi, niin perhekerhoissa ja puistoissa olen enempi törmännyt kuppikuntiin. Tosin näistä " vauva-ajan" kavereista jäljellä on enää pari, vaikka parhaimmillaan tuttuja oli 10.
mutta kylläkin siihen, että äidit saa muutakin seuraa kuin vaan vauvat, ja pääsee juttelemaan ja seurustelemaan toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Ihan ilman brassailujakin.