Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rela-tipat

20.09.2006 |

mitä mieltä ootte rela-tipoista. auttavatko vauvan vatsanväänteisiin. Purkissa sanotaan,että sekotetaan nesteeseen, mutta voisiko ne antaa suoraan suuhun tai kuinka on järkevin? lypsää maitoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nlalääkäri sanoi mulle, ette niistä olisi apua jos äidillä ei allergia positiivisuutta. Tiedä sit. Meillä auttoi, olen kyllä allerginen itse tosin vaan hevoselle ja voikukalle, mutta + kuitenkin

Vierailija
2/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttövauva (2kk) huusi illalla joskus tuntejakin.. Selvästi oli maha kipeä. Aloitettuani tipat, huudot loppui kuin seinään! Itse laitan ne maidon sekaan koska tyttö syö vain korviketta. Kokeile ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin söin niitä Rela-tippoja kans vähän aikaa ja ne on ihan sairaan pahan makuisia.

Meillä ne Rela-tipat tais itsessään aiheuttaa mahavaivoja. Kun lopetin ne, niin huudot väheni.

Mut toisilla auttaa, toisilla ei. Se selviää vain kokeilemalla. Meillä kaikkein paras lääke mahavaivoihin oli Disflatyl.

Tytteli-83 ja neiti 3kk

Vierailija
4/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on allerginen jollekin, niin ne rela-tipat ei auta? En ole tuota aikaisemmin kuullut. Itse olen allerginen monille eläimille, koivulle, pujolle, timoteille... Ja meillä ei ne tipat auttaneet mitään.

Disflatylit myös oli käytössä mutta niistäkään ei mitään apua, tuntuu vaan mahavaivat pahenevan koko ajan. Lopetin sitten nekin tipat. Mahtaako sellaisia tippoja ollakaan jotka auttaisi meidän vauvelille.

Vierailija
5/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äipätys:

Ja nlalääkäri sanoi mulle, ette niistä olisi apua jos äidillä ei allergia positiivisuutta.

Selitäpä tämä vielä uudelleen. Ikinä kuullut, että Rela-tipoilla olisi jotain tekemistä allergioiden kanssa. Taisin ymmärtää jotenkin väärin.

KL.

Vierailija
6/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut kuin kerran googlettaa ja jo löytyi pätevä artikkeli: Probiootit ja allergian ehkäisy http://www.maitojaterveys.fi/index.php?id=36

KL.

Vierailija
7/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton tekstin mukaanhan ne maitohappobakteerithan nimenomaan _auttaa_ jos on jotain allergiaa?

Ja täälä väitettiin että jos on allergiaa niin ne on pahaks? Eli kummin päin se nyt sit on?

Vierailija
8/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tehty joku tutkimus jossa äiti on raskauden ajan käyttänyt rela-tippoja (kai ihan mitä tahansa maitohappobakteeri ok) ja jatkanut lapsella käyttöä puoli vuotta syntymän jälkeen jatkuvana, niin on saatu ehkäistyä allergioiden syntyä näin. Etenkin jos ollut äidillä/isällä allergioita tai suvussa. Eli siis hyötyä pitäisi olla eikä haittaa...

Vierailija
9/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka mukaan olivat auttaneet koliikkivauvoilla. Eipä niistä haittaakaan ole ja esim.korvatulehdusten ehkäisyyn niistä saattaa olla myös apua. Olen antanut vielä nyt 2,5 vuotiaalle flunssa-aikaan. Tyttö taas tykkää niistä ja pyytää " öljyä" .

Vierailija
10/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin päin, että maitohappobakteerien antaminen vauvalle saattaa pienentää allergioiden puhkeamisalttiutta. Meillä neuvolassa oli puhe ruoka-aine allergioista, vaikutusta muihin allergioihin en tiedä.

Meillä ei kumpikaan vanhemmista ole allerginen, mutta neuvolassa kehoitettiin silti jatkamaan rela-tippoja vatsavaivojen helpotettua juuri tämän allergiayhteyden takia.

Olimme myös alkuvuodesta neuvolan kautta mukana Oulun yliopiston allergioita selvittävässä tutkimuksessa, jossa kysyttiin äidin raskauden ja imetyksen aikaisesta maitohappobakteereja sisältävien tuotteiden käytöstä ja lapsella ilmenneistä allergioista. Tutkimus jatkuu 5-10 vuotta ja kyselyiden lisäksi tutkimuksessa tullaan käyttämään lapsen terveystietoja. Eli ilmeisesti asiaa tutkitaan parhaillaan lisää.

Jonsku

Jonsku

Vierailija
11/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meillä atoopikko ja hällä oli vatsanväänteitä, ei kuitenkaan ollut koliikkivauva.

No lääkäri sanoi mulle, että Rela-tipoista ei välttämättä ole vaikutusta vauvalle, jos äiti ei ole allerginen, eli tavallaan vauvalla ei ole " saatuna" allergeenejä. Joo aika kummalta kuulostaa ja en mä nyt kyllä allekirjoittamaan lähtis.

Meillä kyllä auttaneet ja mä siis itse olen allerginen, pojalla vatsavaivat loppuivat, johtuiko sit kuitenkaan noista tipoista en tiedä.