Miten perustelet itsellesi törttöilyn liikenteessä?
Aina kun olen liikenteessä (millä kulkuvälineellä tahansa), niin näen liikenteessä törttöilijöitä. Esim. valtavaa ylinopeutta ajavat monet ja pientäkin ylinopeutta ihan valtaosa autoilijoista. Millä perustelet sen, ettei juuri sinun tarvitse piitata säännöistä ja että vaarannat ihmishenkiä toiminnallasi joka päivä? Auto muuttuu väärissä käsissä vaaralliseksi aseeksi, jonka saa kuka vain hankkia.
Kommentit (31)
Suomessa on näitä "liikennepoliiseja" niinkuin tänään halisten sillan kohdalla sininen wolksvagen ajoi vi...... 30 ja helve.... jono perässä. Vi.... ÄÄ LI Ö
Samaa ihmettelen itsekin. Jatkuvasti näkee liikenteessä törkeitä liikkeitä, ajetaan ylinopeutta, ei käytetä vilkkua (varsinkaan liikenneympyrästä poistuessa), ajetaan päin punaisia, ei välitetä turvaväleistä, ei huomioida suojateitä jne. Mikä teitä oikein vaivaa??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos havaintosi on, että valtaosa ajaa ylinopeutta, niin todennäköisesti ajat itse tällöin reippaasti alta rajoituksen. Tiesitkö että auton mittari näyttää aina uli oikean nopeuden. Jossain autoidsa tuo ero on esim 100 nopeudessa jo 10kmh. Eli mittari näyttää 100 mutta oikea nopeus onkin 90kmh. Voit testata oman autosi mittarin heiton esim navigaattorista, joka näyttää oikeaa nopeutta. Oikeasti liikenteessä vaarallisia kuskeja ovat nuo alta rajoituksen ajajat. He aiheuttavat jatkuvia ohitustilanteita joita tekevät myös rekat
Minulla on navigaattori, josta näen oikean nopeuden ja käytän vakionopeudensäädintä (tai nopeuden rajoitinta). Olen siis melko varma, että ajan tismalleen nopeusrajoituksen mukaan.
Ap
Mitä laitat vakionopeuden säätimeen nopeudeksi jos rajoitus on 80kmh?
Säädän nopeuden niin, että navigaattorini nopeusmittari näyttää tasan 80 km/h. Se on jonkin verran yli 80 km/h auton nopeusmittarista luettuna (ehkä noin 6-7 yli).
Ap
Väsymys, nälkä, kiire, vitutus, provosoituminen...
Väsymys useimmiten ja hankalimmin vältettävissä, koska työaikoihin ei kehoni luontaisesti herää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on näitä "liikennepoliiseja" niinkuin tänään halisten sillan kohdalla sininen wolksvagen ajoi vi...... 30 ja helve.... jono perässä. Vi.... ÄÄ LI Ö
Alapeukuttaja ymmärrätkö että rajoitus on 40 ei 30.
Olen kokoomuslainen eli parempi ihminen ja mensan jäsen. Olen ekonomi eli nero. Mulla on osakkeita ja rahaa, ajelen Audillani miten mua huvittaa. Parkkeeraan just minne haluan, nauran sakkolapuille. Soittelen riikkaria kaikille köröttelijöille. Lempiharratukseni on koukata läheltä pyöräilijöitä ja roiskauttaa kurat köyhien jalankulkijoiden silmille. Naureskelen iltaisin lempeän hyväntahtoisesti omalle neroudelleni.
Hakkaan vaimoani ja panen lapsiani mutta se nyt ei oikeastaan kuulu tähän, kehaisinpa muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos havaintosi on, että valtaosa ajaa ylinopeutta, niin todennäköisesti ajat itse tällöin reippaasti alta rajoituksen. Tiesitkö että auton mittari näyttää aina uli oikean nopeuden. Jossain autoidsa tuo ero on esim 100 nopeudessa jo 10kmh. Eli mittari näyttää 100 mutta oikea nopeus onkin 90kmh. Voit testata oman autosi mittarin heiton esim navigaattorista, joka näyttää oikeaa nopeutta. Oikeasti liikenteessä vaarallisia kuskeja ovat nuo alta rajoituksen ajajat. He aiheuttavat jatkuvia ohitustilanteita joita tekevät myös rekat
Minulla on navigaattori, josta näen oikean nopeuden ja käytän vakionopeudensäädintä (tai nopeuden rajoitinta). Olen siis melko varma, että ajan tismalleen nopeusrajoituksen mukaan.
Ap
Mitä laitat vakionopeuden säätimeen nopeudeksi jos rajoitus on 80kmh?
Säädän nopeuden niin, että navigaattorini nopeusmittari näyttää tasan 80 km/h. Se on jonkin verran yli 80 km/h auton nopeusmittarista luettuna (ehkä noin 6-7 yli).
Ap
Ok no se on sitten ihan oikein. En ole kyllä itse huomannut että valtaosa ajaisi ylinopeutta. Paitsi Lahdessa.
Suosittelen kojetaulukameran hankkimista ja sitten katsoo sitä omaa ajoa mitä kameralle on taltioitunut, saattaa huomata siitä mahdollisesti joitain virheitä tai huonoja ajotottumuksia, ja ne korjaamalla voi kameran avulla kehittyä paremmaksi kuljettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vielä ole törttöilyä, jos ajaa lievää ylinopeutta muun liikennevirran mukana. Pahempia törttöilijöitä on ne, jotka ajaa vasemmanpuoleista kaistaa hitaammin kuin muut. Vaaraksi liikenteelle.
Jo lievä ylinopeus on törkeää piittaamattomuutta. Miten otsikon mukaisesti perustelet tämän käytöksen itsellesi?
Täällähän on monta teiden urpoa ilmoittautunut. Mitään järkevää syytä ei vaan kukaan ole kertonut. Ei kyllä yllätä, kun ei niiden touhuissa muutenkaan ole järkeä.
Miksi mun edessä aina hidastelee joku vakionopeudensäädintä käyttävä jarruvalot jatkuvasti vilkkuen. Mäkin tunnen mun nopeusmittarin, vaikka ei vakionopeudensäädintä olekaan. Ja navigaattori, mihin sitä tarvii, kun ajaa vakioreittiä. Odotatko puoleen väliin kääntyvien kaistaa, että menet muiden tieltä pois, kun se navigattori kertoo vasta sitten, että "käänny vasemmalle".