Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten perustelet itsellesi törttöilyn liikenteessä?

Vierailija
16.01.2022 |

Aina kun olen liikenteessä (millä kulkuvälineellä tahansa), niin näen liikenteessä törttöilijöitä. Esim. valtavaa ylinopeutta ajavat monet ja pientäkin ylinopeutta ihan valtaosa autoilijoista. Millä perustelet sen, ettei juuri sinun tarvitse piitata säännöistä ja että vaarannat ihmishenkiä toiminnallasi joka päivä? Auto muuttuu väärissä käsissä vaaralliseksi aseeksi, jonka saa kuka vain hankkia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta en tiedä, mutta harvinaisen ikävän kuuloinen sana tuo törttöily

Vierailija
2/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä voin! 💪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän muuksi sitten pitäisi liikennesääntöjen rikkomista ja toisten hengistä ja turvallisuudesta piittaamattoman ihmisen toimintaa kutsua?

Ap

Vierailija
4/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän muuksi sitten pitäisi liikennesääntöjen rikkomista ja toisten hengistä ja turvallisuudesta piittaamattoman ihmisen toimintaa kutsua?

Ap

Reippaaksi liikennekulttuuriksi.

Vierailija
5/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parasta keskittyä vain siihen omaan ajamiseen tai millä sitten oletkin liikenteessä, sinä et mahda muiden liikennekäytökselle yhtään mitään vaikka kuinka kiehuisit siellä ratin takana. Se on poliisien tehtävä valvoa liikennettä, ei sinun.

Vierailija
6/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että olen saanut ajokortin vasta keväällä.

En ole tottunut autoilija, ja olen jopa liian varovainen liikeenteessä.

Jo autokoulun opettaja sanoi minulla, että liikenteessä tarvitaan myös tiettyä rohkeutta ja tajua oivaltaa erilaiset tilanteet liikenteessä.

Varmuuden vuoksi ennen loppukoetta, otin useita ylimääräisiä tunteja ajoja, sekä ruuhkaliikenteessä, sekä liukkaan kelin harjoituksia.

Mutta toistaiseksi olen pärjännut liikeenteessä ihan ok.

Ei ole tullut sakkoja, eikä kolareita, eikä mitään muutakaan mokia.

Vierailija
7/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En törttöile. Inhoon nysvääjiä.

Ajan laadukkaalla autolla (Audi A5), ominaisuuksia riittää, sekä ajotaitoni on parempi kuin keskiverto kuskilla.

Vierailija
8/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain välitä.

Vierailija
9/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi parasta keskittyä vain siihen omaan ajamiseen tai millä sitten oletkin liikenteessä, sinä et mahda muiden liikennekäytökselle yhtään mitään vaikka kuinka kiehuisit siellä ratin takana. Se on poliisien tehtävä valvoa liikennettä, ei sinun.

En liikenteessä puutukaan muiden ajamiseen, mutta saan kestää mm. perässä roikkumista, valojen vilkuttamista jne., kun en aja ylinopeutta. Joten siitäpä syystä ajattelin täällä kysyä, että miten perustelet tällaisen käytöksen itsellesi? Olisi vain mielenkiintoista tietää, että miten nämä ihmiset elävät ilman minkäänlaista syyllisyyttä.

Ap

Vierailija
10/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan törttöile.

Vierailija
11/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos havaintosi on, että valtaosa ajaa ylinopeutta, niin todennäköisesti ajat itse tällöin reippaasti alta rajoituksen. Tiesitkö että auton mittari näyttää aina uli oikean nopeuden. Jossain autoidsa tuo ero on esim 100 nopeudessa jo 10kmh. Eli mittari näyttää 100 mutta oikea nopeus onkin 90kmh. Voit testata oman autosi mittarin heiton esim navigaattorista, joka näyttää oikeaa nopeutta. Oikeasti liikenteessä vaarallisia kuskeja ovat nuo alta rajoituksen ajajat. He aiheuttavat jatkuvia ohitustilanteita joita tekevät myös rekat

Vierailija
12/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan laadukkaalla autolla (Audi A5), ominaisuuksia riittää, sekä ajotaitoni on parempi kuin keskiverto kuskilla.

Tämä viesti ehkä oli vitsi, mutta itse asiassa Audi, Mersu ja Tesla ovat ainakin merkkejä, joiden ajajilla esiintyy mielestäni aika usein valtavan ylinopeuden ajamista.

Ap.

Vierailija
13/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeutta en aja, mutta virhearviointeja saattaa joskus tapahtua. Vakavilta olen toistaiseksi säästynyt, mutta mikään yli-ihminen en ole. Ajaminen on itse asiassa tosi monimutkainen tapahtuma ja siihen nähden onnettomuuksia tapahtuu harvoin.

Vierailija
14/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos havaintosi on, että valtaosa ajaa ylinopeutta, niin todennäköisesti ajat itse tällöin reippaasti alta rajoituksen. Tiesitkö että auton mittari näyttää aina uli oikean nopeuden. Jossain autoidsa tuo ero on esim 100 nopeudessa jo 10kmh. Eli mittari näyttää 100 mutta oikea nopeus onkin 90kmh. Voit testata oman autosi mittarin heiton esim navigaattorista, joka näyttää oikeaa nopeutta. Oikeasti liikenteessä vaarallisia kuskeja ovat nuo alta rajoituksen ajajat. He aiheuttavat jatkuvia ohitustilanteita joita tekevät myös rekat

Minulla on navigaattori, josta näen oikean nopeuden ja käytän vakionopeudensäädintä (tai nopeuden rajoitinta). Olen siis melko varma, että ajan tismalleen nopeusrajoituksen mukaan.

Ap

Vierailija
15/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kuskit on kaikkein mulkuimpia ja piittaamattomimpia, ajavat ylinopeutta, eivät käytä vilkkuja, jne.

Vierailija
16/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä ole törttöilyä, jos ajaa lievää ylinopeutta muun liikennevirran mukana. Pahempia törttöilijöitä on ne, jotka ajaa vasemmanpuoleista kaistaa hitaammin kuin muut. Vaaraksi liikenteelle.

Vierailija
17/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en törttöile.

Vierailija
18/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on navigaattori, josta näen oikean nopeuden ja käytän vakionopeudensäädintä (tai nopeuden rajoitinta). Olen siis melko varma, että ajan tismalleen nopeusrajoituksen mukaan.

Ap

Mitä laitat vakionopeuden säätimeen nopeudeksi jos rajoitus on 80kmh?

Vierailija
19/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti ehkä oli vitsi, mutta itse asiassa Audi, Mersu ja Tesla ovat ainakin merkkejä, joiden ajajilla esiintyy mielestäni aika usein valtavan ylinopeuden ajamista.

Ap.

Bemarikuskit pahimpia. Niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
20/31 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksellä tai huomion herpaantumisella. Virheitä sattuu parhaimmillekin. Onneksi ei vielä ole sattunut sitä kohtalokasta.