Kauanko avattu Baileys säilyy jääkaapissa?
Kommentit (17)
Noin pari tuntia! Nyt äkkiä naamaan!
Googlaa. Löytyy tarkkaa tietoa googlaamalla. En itse pysty linkittämään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:08"]Baileys on niin wt juomaa
[/quote]
MITÄ VITTUA :D ....Sun faijas on sun mutsin broidi ja sä vittuilet muille :D PELLE:D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:08"]Baileys on niin wt juomaa
[/quote]
No mitäs itse juot
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:08"]Baileys on niin wt juomaa
[/quote]
No mitäs itse juot
[/quote]
Lapparia
Kyllä se oikeasti säilyy vaikka kuinka kauan.
Sanotaan nyt vaikkapa puoli vuotta.
Yhden päivän säilyy, ravintolassa kaadetaan viemäriin seuraavana iltana
T tarjoilia
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:22"]Kyllä se oikeasti säilyy vaikka kuinka kauan.
Sanotaan nyt vaikkapa puoli vuotta.
[/quote]
Noh ei. Järkeä voi käyttää alkoholiasioissakin.
Alkon myyjä sanoi mulle, että avattu kermalikööri säilyy 2 vk jääkaapissa.
Ei ole koskaan ollut moista ongelmaa, että olis jäänyt Bailey'siä
Baileysin omilla sivuilla sanotaan että säilyy avattuna sekä avaamattona kaksi VUOTTA valmistuspäivästä. Eli jos saa tuoretta erää, niin ihan huoletta voi säilyttää ja juoda.
"Baileys is the only cream liqueur that guarantees its taste for 2 years from the day it was made, opened or unopened, stored in the fridge or not when stored away from direct sunlight at a temperature range of 0-25 degrees centigrade."
Oleellista tuossa on kuulemma se, että se pitää säilyttää tasaisessa lämpötilassa, eli joko huoneenlämmössä (valolta suojattuna), tai jääkaapissa, muttei pidä vaihdella niiden välillä. Näin säilytettynä pitäisi kestää jopa sen kaksi vuotta, mutta kuka hullu sitä nyt niin kauaa säilyttää. Se alkoholi siinä jotenkin toimii säilöntäaineena sille maidolle ja varmaan valmistusmenetelmässäkin on jotain joka siihen vaikuttaa.
kuukauden