Lukeeko kukaan enää blogeja? Millaista blogia alkaisit seuraamaan nyt jos joku semmoisen tekisi?
Kysymys otsikossa. Meniköhän näiden aika jo ohi?
Kommentit (16)
Lukisin kirjablogia, jossa kirjoittaja kertoo lyhyesti kirjasta ja mitä se antoi hänelle. Ei siis kirja-arvostelu, vaan henkilökohtainen kokemus.
Blogitekstien ongelma on liiallinen pituus. Pitää olla taitava kirjoittaja, että saa sanottavansa tiiviiseen muotoon. Harva blogisti on.
Jotain erilaista. Mielenkiintoisia juttuja laidasta laitaan. Itseäni kiinnostaa eniten keski-aika jutut ja historia yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lukisin kirjablogia, jossa kirjoittaja kertoo lyhyesti kirjasta ja mitä se antoi hänelle. Ei siis kirja-arvostelu, vaan henkilökohtainen kokemus.
Blogitekstien ongelma on liiallinen pituus. Pitää olla taitava kirjoittaja, että saa sanottavansa tiiviiseen muotoon. Harva blogisti on.
Näitäkin on ollut. Yksi tuttava piti kirjablogia joskus muutama vuosi sitten, mutta nykyisin vaikuttaa että on Instagramiin siirtynyt aika pitkälti. Nimenomaan lyhyet tekstit kirjoista.
Luen kirjallisuus- ja taideblogeja, poliittisia blogeja ja matkablogeja.
Mua kiinnostaisi vähemmistöjen ja muiden vähän "erikoisempien" ihmisten kirjoitukset. Millaista on olla vaikka saamelainen, joka asuu Helsingissä. Jotain sellaista, mitä en itse ole kokenut ja mitä mediassa on vähän.
Sen sijaan joku sisustus- ja muotiblogi ei voisi olla tylsempää. Yleensähän niissä on vain kuvia ja tuotemainoksia, eikä mitään oikeaa sisältöä.
Yhteiskunnalliset ja historiantutkimusta koskevat kiinnostaa.
Itse en pidä tuotemainoksista kaupallisista yhteistyöstä blogeissa. Niiden tulon jälkeen kiinnostus lopahti. Ei voi luottaa, ovatko tuotteet hyviä kun ovat maksettuja mainoksia.
Niin, enemmän tarvittaisiin "puolueettomia" blogeja, jotka eivät perustu jollekin maksetulle mainokselle.
Blogien alkuperäinen idea oli kirjoittaminen, nykyään ne ovat lähinnä kuvakollaaseja.
Ja kun kaikkien sisustusideat ovat vielä niitä samoja, valkoisia koteja loputtomiin.
Tulee luettua lähinnä kun googlehakuun sattuu kohdalle. Useimmiten nämä ovat kirjablogeja.
Seuraan yhtä ruokablogia, jota kirjoittaja päivittääkin ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi vähemmistöjen ja muiden vähän "erikoisempien" ihmisten kirjoitukset. Millaista on olla vaikka saamelainen, joka asuu Helsingissä. Jotain sellaista, mitä en itse ole kokenut ja mitä mediassa on vähän.
Sen sijaan joku sisustus- ja muotiblogi ei voisi olla tylsempää. Yleensähän niissä on vain kuvia ja tuotemainoksia, eikä mitään oikeaa sisältöä.
City-saamelaisia on somessa vaikka kuinka paljon. Senkus alat seurata Instassa tai Twitterissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä tuotemainoksista kaupallisista yhteistyöstä blogeissa. Niiden tulon jälkeen kiinnostus lopahti. Ei voi luottaa, ovatko tuotteet hyviä kun ovat maksettuja mainoksia.
Jep, tämä.
En enää niin isommin, mutta törmäsin jo hiljentyneeseen "Solutoveri"-blogiin. Sanoisin että harvemmin enää ääneen nauran mutta tämä blogi oli hillitön! Å😆
Lukisin mutta en jaksa kun seuraamani blogit päivittyy niin harvoin. Perheblogeja lähinnä.