Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi unelmiesi brunssi?

Vierailija
14.05.2015 |

Olen järjestämässä isoa brunssia erään juhlapäivän kunniaksi ja kirjoittelen tässä vähän ylös mitä kaikkea siellä voisi tarjoilla. Tarkoitus olisi kattaa iso pöytä täyteen ihania herkkuja, istuskella ja syödä pitkän kaavan mukaan. Lämpölevyt ja kylmäastiat ovat käytössä, joten niitä haluan myös ehdottomasti käyttää.

Millainen olisi unelmiesi brunssi? Mitä kaikkea pöydästä voisi löytyä ja mitkä ovat sellaisia syötäviä joita sinä söisit mieluiten? Entä onko jotain sellaista, jota luultavasti santsaisit muita herkkuja enemmän? Kiitos kaikille vastaajille, toivon että saisin täältä jotain hyviä ideoita! :)

Omia ideoita tällä hetkellä ovat: paistettu pekoni ja pienet nakit, munakas, marinoidut kirsikkatomaatit ja oliivit, ruokaisampi pastasalaatti, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, croisantteja, itse leivottua leipää ja päällisiä, jogurttia ja ehkä granolaa sekä marjoja sen kanssa, joitakin juustojakin tekisi mieli hankkia.. Juomana olisi tuoremehua, kahvia ja teetä. Myös kuohuviiniä ajattelin hankkia ja jälkkäripuolelta löytyisi varmaankin brownieseja ja ehkäpä porkkanakakkua. Näistä ajattelin leikata sellaisia ihan pieniä paloja, jos haluaa maistella molempia. Nämä ovat nyt sellaisia tarjottavia mitä tuli ensimmäisenä mieleen, mutta olisi kiva keksiä jotain muutakin tarjottavaa ja vaihtoehtoja näiden tilale, kun nämä ovat sellaisia joita tulee melkein aina tehtyä isommille brunsseille. Laittakaa siis ideoita ja ehdotuksia tulemaan, kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! :)

Vierailija
2/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään tuu mieleen mitään mitä voisi olla tarjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan kuulostaa jo erittäin hyviltä tarjoiluilta. Yksi hyvä vaihtoehto on erilaiset suolaiset piirakat, ne kun menevät aina kaupaksi.

Vierailija
4/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppaa ja vartaissa mansikoita ja vaahtokarkkeja, britakakkua, suolaisia muffinseja, juustogrissineitä, salaatiksi vain vihersalaatti, johon saisi itse lisäillä pastaa, kanaa, lämminsavulohta, fetaa jne.. Viinirypäleitä ja melonia, parmankinkkua. Lapsille jälkkäriksi jäätelöbuffet, että saavat itse valikoida jäätelön päälle karkkeja, hedelmiä, keksimurua.. :b Panosta suolaiseen puoleen, ja tee pieniä coctailtyyppisiä paloja, niin jaksaa maistella useampia makuja!

Vierailija
5/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos, ihana idea toi jäätelöbaari lapsille kun mietin et mikä olis sellasta lapsille maistuvampaa kuin just vaikka browniet. Toi on ehdottomasti toteutettava! Mietin kans noita vaahtokarkki-mansikkavartaita aiemmin, ne olis myös todella näyttäviä :) Toikin on hyvä idea, että salaatin vois koota itse. Kiitos sulle! :)

Vierailija
6/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vuosi sitten sanonut että kuulostaa ihanalta mutta nyt musta tuntuu, että tuossa ei kovin paljon jota voisin syödä kala-kasvissyöjänä kun olen lisäksi alkanut terveyssyistä vältellä gluteeniviljoja. Mutta olisihan toisaalta jogurttia, kasviksia ja hedelmiä, kai mäkin ihan tyytyväinen olisin.

Vierailija
7/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tarjoiluissa myös erityisruokavaliot huomioon, tarjolla tulee olemaan esimerkiksi soijajogurttia, soijamaitoa, gluteenitonta leipää ja gluteenittomia leivonnaisia :)

Vierailija
8/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin munakkaan sijasta munakokkelia. Ja graavilohi olisi mun mieleen. Macaroneja jälkkäriksi.

Vierailija
9/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmien brunssissa olisi maukkaita marjoja, ainakin mansikoita, ehkä myös mustikoita, vadelmia, kirsikoita jne., tuoretta ananasta, kiivejä, persikoita ja muitakin herkullisia hedelmiä.

Ehkä vohveleita tai jotain lättyjä, hilloa, kermavaahtoa, siirappia, jäätelöä.

Erilaisia vaaleita herkkuleipiä ja -sämpylöitä ja tietenkin levitteitä ja leivänpäällysiä laidasta laitaan.

Ehkä myös jotain erikoisjuustoja ja hilloja.

Suolaisia leivonnaisia, esim. jotain piirakkaa, voisarvia, cocktailpaloja...

Makeita leivonnaisia (ehkä brownies, cupcakes, kakkuja...) ja hyviä keksejä (ihan kaupasta ostetutkin kelpaa). Suolaiset ja/tai makea tuulihatut olisi ihania...

Erilaisia pähkinöitä.

Salaatteja eri täytteillä.

Ja tietenkin ihania juomia mehuista kuohuviiniin ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
10/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tässähän iskee valinnanvaikeus.. onneksi tiedossa on erittäis runsas brunssi ja paljon vieraita, joten paljon saakin laittaa tarjottavaa esille. Nyt houkuttelisi kovasti myös noi pannukakut tai letut erilaisilla täytteillä.. Tuoreista hedelmistä ja marjoista ajattelin koota näyttävän tornin suureen kolmikerroksiseen tarjoiluastiaan. Mietin myös vihannestikkuja, mutta voi olla että ne jää kuitenkin pois kun leivän päälle tulee sit kuitenkin kurkkua, paprikaa, salaattia, tomaattia ja sellaista :)

Jos tulee vielä jotain mieleen, niin saa vinkkailla!

Ap

Vierailija
11/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampaa eri lihaa/leikkelettä, kuten vaikka paahtopaistia ohueksi viipaloituna (kylmää) tai ilmakuivattua kinkkua.

Vierailija
12/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n suunnittelemat tarjottavat kuullostavat paremmilta kuin hyviltä :)

Minäkin suosisin mielummin munakokkelia munakkaan sijaan. Choritzo makkaraa ohuina viipaleina paistettuna. Itsetehdyt juustosarvet ja patonki olisivat myös mieluisia. Jotain suolaista leikkelettä juustojen oheen. Hedelmistä valitsisin vesi- ja hunajamelonia, banaanilohkoja ja kiiwiä. Mysliä jogurtin kanssa.

Jälkkäriksi vohvelit tai letut niillä marjoilla ja vanilja-mascarponevaahdolla browniesien lisäksi. Tai tuulihattuja mansikka-kermatäytteellä.

Vierailija
13/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli äskettäin brunssi ystäville. Tarjosimme lämpiminä ruokina ribsejä ja munakokkelia. Lisäksi pöydässä oli sillikaviaaria, graavisiikaa ja skagenröraa ja perunoita, salaattia, croisantteja, foccacia-leipää, iso vati pilkottuja hedelmiä, porkkanakakkua, juustokakkua ja mahdollisuus paistaa vohveleita ja niiden kera mansikoita ja kermavaahtoa.

Juomina kuohuviiniä, appelsiinimehua ja kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan