Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
841/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mmm35 kirjoitti:

Ja höpsis. Kaikki ylipainoisia, ja myös näyttävät siltä.

Saa alapeukuttaa jos huvittaa. Mutta 164cm/72kg on ylipainoinen. Tosiasia.

Niin, vaimoni on reilun sentin alle 164 cm ja ennen raskautta painoa oli kai joku 56 kg. Minusta se on sopiva. Pian nähdään kuinka hyvin hän palautuu, mutta tykkää onneksi terveellisistä ruuista ja kävelylenkeistä, joten eiköhän paino jatkossakin ala taas 5:lla. 7:lla alkava olisi kyllä aika raju lukema ja diabetes-riski ym. suurempia, jos ei ole esim. paljon urheilemalla saatua muskelia.

Tässä on yksi syy miksi en lapsia halua koska jos mun vaimo rupsahtais/lihoaisi raskauden myötä niin erohan siitä tulisi.

Pelkäisin sitä että vaimoke ei palaudu niihin mittoihin mitä hän oli ennen raskautta eli about 165/55.

Menis hyvä vaimoke piloille raskauden myötä.

Toivotaan ettei lösähdä sohvalle sipsejä mussutamaan, kun on äitiyslomalla. Itse aloin tehdä heti pääosin osapäivätöitä synnytyksen jälkeen kotona. Paino palautui  nopeasti, eikä sitä paljoa tullutkaan, kun en voinut  pitää vapaata ennen synnytystä

Vierailija
842/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloisen ylipainoinen? Ei ole kyllä kukaan näistä.

Niinpäniin.

Kun ylipainoisesta on tullut uusi normaali niin on johdonmukaista että lääketieteellisessä mielessä vaarallinen ylipaino jo 24-vuotiaalla onkin enää vain "hiukan tukevahko".

Noiden painoindeksi on 26,7. Kenelläkään ei ole "vaarallista ylipainoa".

Hoikkia ovat. Kukaan ei kysy noiden painoindeksejä, eikä kukaan normi ihminen niitä laskekaan, se on terveyden hoitajien hommaa. Kun puhutaan oikeasti lihavista ihmisistä niin ne on ne katukuvissakin näkyvät valaat, joita näkyi ennen vanhaan vain amerikkalaisessa katukuvassa. Eikä heidänkään lihavuus minua haittaa eikä minulle kuulu. Eikä mielessä edes kävisi kenenkään painoindeksin lasku:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin.

Kun ylipainoisesta on tullut uusi normaali niin on johdonmukaista että lääketieteellisessä mielessä vaarallinen ylipaino jo 24-vuotiaalla onkin enää vain "hiukan tukevahko".

Hoikkia ovat.

Hoitoon!

Vierailija
844/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisia ovat ja nykyään punkerot katsotaan normaalipainoisiksi.

70 kg on miehen paino ellei ole poikkeuksellisen pitkä nainen.

Vierailija
845/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on väitetty, että ovat normaalipainoisia? BMI:n mukaan ovat lievästi ylipainoisia ja se näkyy. He varmasti tietävät sen itsekin. Jutun pointti oli vaan näyttää saman pituisia/painoisia naisia ja se miltä näyttävät, kun on kyse keskiarvosta. On kyllä vähän kyseenalaista miksi tällaisia naisia halveeraavia juttuja tehdään...

Vierailija
846/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkiahan nuo on. Paitsi parilla on noista on paksut jalat ja näyttävät siksi lihavammilta kuin 70kg.

Ennen vanhaan painoja valehdeltiin ihan surutta varmaan missikisoissakin. Nykyään kun kerrotaan rehellisesti painot, niin moni kokee jonkun 70 kg paljolta:))) Ei ole, vaan aika normi hoikan ihmisen paino, jotkut näyttävät suht hoikilta vaikka painoa olisi 80 kg ja pituutta ei kuitenkaan paljon yli 160 cm.

Mene lääkäriin. Ensin silmälääkäriin, sitten päälääkäriin.

Ei ole lääkärin tarvetta, vaan mielipiteiden vaihtoa painoasioissa. Sinulla taitaakin jo olla mielen kanssa valmiiksi ongelmia kun normi keskustelu menee noin tunteisiin.

Vierailija
847/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70kg on miehen painoksi todella alhainen, ellei kyseessä ole hobitti.

Vierailija
848/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 175cm ja 60kg mies ja silti on läskiä tietyissä kohdissa aika paljon.

Jokainen tykkää eri kerhoista, moni juuri laihoista tykkäävä ei haluaisi näitä naisia.

Et ole vissiin kuullut kehon koostumuksesta? Jos sinulla on tuon painoisena ylimääräistä, olet ns laihaläski. Rasvamassaa on siis prosentuaalisesti kehosta paljon, lihasmassaa vähän.

Saman pituisena naisena, sairastaessani ortoreksiaa olin 60kg ja pelkkää nahkaa ja lihaksia oleva kuivan kesän orava. Rasvaprosentti niin matala, että vatsalihakset näkyi ja hormonitoiminta alkoi prakata.

Vierailija
849/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin.

Hoikkia ovat. Kukaan ei kysy noiden painoindeksejä, eikä kukaan normi ihminen niitä laskekaan, se on terveyden hoitajien hommaa. Kun puhutaan oikeasti lihavista ihmisistä niin ne on ne katukuvissakin näkyvät valaat, joita näkyi ennen vanhaan vain amerikkalaisessa katukuvassa. Eikä heidänkään lihavuus minua haittaa eikä minulle kuulu. Eikä mielessä edes kävisi kenenkään painoindeksin lasku:))

Hei eivät ole hoikkia vaan lievästi ylipainoisia. Se että tuota näkyä pidetään jo katukuvassa normaalina, johtuu ihan siitä että meidän silmät on valitettavasti jo niin tottuneet ja turtuneet ylipainoon. Suomalaisista aikuisista jo yli puolet ovat ylipainoisia. Muutama vuosikymmen sitten nuo kuvan naiset olisivat vielä erottuneet katukuvassa tavallista suurempina. 

Eiväthän he mitenkään valtavan lihavia ole, vain lievästi ylipainoisia, ja voivat olla ihan terveitä ym, mikä on tietysti tärkeintä. Minun puolestani jokainen saa myös näyttää siltä kuin haluaa, kommentoin nyt vaan tähän asiaan kun väitetään että ylipainoiset olisivat hoikkia. Se on vääristymä ja vaikka yksilötasolla kenenkään paino ei meille kuulukaan, niin siinä on kyllä jotain huolestuttavaa kuinka rajusti me kansana lihotaan ja se tilasto vain pahenee ajan kuluessa. Sen normalisoiminen ei ole tervettä. 

Vierailija
850/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa kuule vaikka harrastesarjoja missä tahansa urheilulajissa jossa kilpailijan paino selviää painoluokasta (paini, nyrkkeily).

69kg on jo välisarja ja 75kg keskisarja nyrkkeilyssä.

Kuka tahansa urheilullinen 175-180cm mies joka ei nimenomaan bodaa lihasmassaa salilla on 70kg painoisena hoikahko mutta hyvinkin jäntevä ja lihaksikas vaikka ei mikään ammattiurheilija olisikaan.

Vierailija
851/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä selität? Lihavuuden raja on BMI 30, nämä naiset o 26,8.

Lopettakaa nyt jo tämä BMI-luvusta jankuttaminen.

Tuonkin luvun tulkintaa on pakko skaalata sen mukaan miten väestö turpoaa koska BMI-menettää merkityksensä jos sen mukaan 90% väestöstä on niin ylipainoisia että ne pitäisi kiikuttaa siitä paikasta tahdonvastaiseen hoitoon

Veikkaan että kukaan täällä ei tajua että "lievän ylipainon" virallinen määritelmä tarkoittaa nykyään maksimissaan 15kg ylipainoa.

Miettikääpä millainen ihravuori 15kg on ja mitä tapahtuu kun tuollainen kasataan jonkun 170-senttisen parikymppisen nuoren naisen päälle.

Pystyisiköhän moni nuorin nainen edes kantamaan 15kg kasseja kaupasta kotiin

No ei todellakaan mene näin. BMI-rajoja ei skaalata väestön koon mukaan, vaan ne perustuvat WHO:n terveystavoitteisiin, kuten tässäkin ketjussa jo aiemmin todettu. Suurin osa väestöstä monissa maissa, Suomi mukaan lukien, on (valitettavasti) ollut jo pitkään ylipainoista. Yhdysvalloissa on joskus menneisyydessä tulkittu noita BMI-lukuja sen mukaan minkä kokoista kansa on, jolloin siellä oli normaalipainon yläraja paljon nykyistä korkeammalla, mutta sielläkin on jo kymmeniä vuosia sitten siirrytty väestöön suhteutetusta skaalauksesta noihin tiukempiin WHO:n tavoitelukuihin.

Vierailija
852/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin.

Etkö maksa veroja, vai miksi sinua ei haittaa ylipaino, jolla on yhteiskunnalle suuret taloudellisetkin vaikutukset?

Vierailija
853/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170 ja 50 on kyllä laiha ruipelo. Missä lihasmassa, ei tuohon painoon edes lihasta mahdu. Sori vaan luurangot ja kolinan ylistäjät.

Anorektinen on teistä sopiva vaikka ne bmi rajat on jo ajat sitten todettu vääriksi ja vääristäviksi.

Teidän kehokuva on juuri se vääristynyt kehokuva.

En ymmärrä, miksi tätä kommenttia on noin yläpeukutettu. Ihan yhtä idioottimaista on solvata laihempia, kuin ylipainoisempia.

Hirveästi yläpeukkuja myös kommentilla, jossa haukuttiin kuivan kesän oraviksi ne, joiden mielestä nuo naiset ovat tuhteja. 

Ei minulla ole mitään lihavia ihmisiä vastaan, enkä itse ole edes mikään laiha. Pidän vain huolestuttavana ilmiönä sitä, että vuosi vuodelta isompi ja isompi bmi on väestön keskiarvo ja sitten tehdään juttuja siitä, kuinka keskiarvonainen on ylipainoinen ja se on hienoa ja kaunista. 

Vierailija
854/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas normalisoidaan miesten lihavuutta. Eivät ne keskimääräisen miehen lihakset niin hurjasti paina mitä moni tuntuu luulevan. 

Vierailija
855/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

180/70 mieheen mahtuu paljon lihasta jos rasvaprosentti on alhainen. Käytännössä 99% 80-90 kg miehistä olisi alle 70 kg jos rasvaprosentti olisi alle 10.

Vierailija
856/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin.

Etkö maksa veroja, vai miksi sinua ei haittaa ylipaino, jolla on yhteiskunnalle suuret taloudellisetkin vaikutukset?

Oletko idiootti kun et ymmärrä keskustelujen sisältöä?

Vierailija
857/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ikäänsä vanhemman näköisiä. Viimeinen ei varmaan 40 vaan 50.

Samaa itse katsoin. Olen 43, ja olen aina ihmetellyt kun minua sanotaan ikäistäni nuoremman näköiseksi. En ihmettele enää.

Asennekin ihan ihmeen tantta: 43 v nainen selitti, että on ihan mahtavaa kun vielä yli nelikymppisenä voi kehittyä. Minä olen ollut siinä uskossa, että ihminen kehittyy ihan loppuun saakka jos haluaa. Minun tuttavapiirissäni tässä iässä vaihdetaan alaa tai haetaan lisäkoulutusta ihan selviönä.

Itse olen muuten 167/74, eli samaa kokoluokkaa, ja kyllä tässä koossa on ihan selvästi ylipainoinen, vaikka olisi hyvin atleettinenkin vartalo, kuten minulla. En tajua miksi täytyy pettää itseään.

Vierailija
858/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Siis kyllä noi on omaan silmään hiukan pullukoita, suurin osa ainakin. Jos on itse tyytyväinen kehoonsa, niin se on tietenkin täysin ok, eikä kuulu muille. Menee kuitenkin naurettavaksi, jos nykyään pullukka on normaali, ja entistä normaalia pidetään sairaalloisen laihana.

Yleensä nämä "kehopositiiviset" ikävällä tavalla kauhistelevat oikeasti normaalivartaloisia ja hoikkia, mullekin pidettiin kerran saarna anoreksiasta (!). Siis, ei ole kyllä ikinä ollut mitään syömishäiriötä, söin vaan suht' terveellisesti ja liikuin siihen aikaan paljon.

Vierailija
859/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän pulleroa.

Tuo yksi 40v näyttää 60+ ikäiseltä

Vierailija
860/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ikäänsä vanhemman näköisiä. Viimeinen ei varmaan 40 vaan 50.

Samaa itse katsoin. Olen 43, ja olen aina ihmetellyt kun minua sanotaan ikäistäni nuoremman näköiseksi. En ihmettele enää.

Asennekin ihan ihmeen tantta: 43 v nainen selitti, että on ihan mahtavaa kun vielä yli nelikymppisenä voi kehittyä. Minä olen ollut siinä uskossa, että ihminen kehittyy ihan loppuun saakka jos haluaa. Minun tuttavapiirissäni tässä iässä vaihdetaan alaa tai haetaan lisäkoulutusta ihan selviönä.

Itse olen muuten 167/74, eli samaa kokoluokkaa, ja kyllä tässä koossa on ihan selvästi ylipainoinen, vaikka olisi hyvin atleettinenkin vartalo, kuten minulla. En tajua miksi täytyy pettää itseään.

Itse olen 70 ja näytän 3 vuotiaalta:)) Kuvaa minulla ei tietenkään ole. Kauneus on katsojan silmässä, myös iän. Kaikille näille kuvien naisille propsit kun lähtivät tälläiseen paino leikittelyyn. Sehän kertoo vain, että omaavat hyvän itsetunnon ja leikkimielisyyttä, jota useilla tähän keskusteluun osallistuneilla ei näytä olevan. Ja keskustelujen lukutaito on useimmilla hukassa. Tässäkään ei kannata pettää itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän