Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa työskentelevät!

Vierailija
14.05.2015 |

Mitä teette heinäkuussa ja joulun aikaa kun päiväkoti kiinni ja lomia ei kuitenkaan vielä kertynyt tarpeeksi. Oletteko palkattomalla? Olen yksityisessä pk.ssa töissä ja meidän pitää ottaa palkatonta. Näin myös jos lapsia vähän ja hoitajia liikaa suhdelukuun nähden. Varoiteltu jo kesäkuusta että voi olla päiviä ettei tarvitse tulla töihin. Minusta tuo on kohtuutonta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa palkattomalle, ellei työntekijä itse halua. Vaikka miten olisi yksityinen päiväkoti. Soita liittoon.

Vierailija
2/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan töissä päivystävässä päiväkodissa.

Tämä siis kunnallisissa päiväkodeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:53"]Ei voi laittaa palkattomalle, ellei työntekijä itse halua. Vaikka miten olisi yksityinen päiväkoti. Soita liittoon.
[/quote]
Ammattiliitto on palstan älymystön mielestä paha kun yhteiskuntasopimukseen ei taipunut, mokomat änkyrär, mutta hiton hyvä heti kun omasta edusta on kyse. Soitetaan silloin heti liittoon!

Vierailija
4/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:53"]Ei voi laittaa palkattomalle, ellei työntekijä itse halua. Vaikka miten olisi yksityinen päiväkoti. Soita liittoon.
[/quote]
Ammattiliitto on palstan älymystön mielestä paha kun yhteiskuntasopimukseen ei taipunut, mokomat änkyrär, mutta hiton hyvä heti kun omasta edusta on kyse. Soitetaan silloin heti liittoon!
[/quote]Mitä?

Vierailija
5/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:53"]Ei voi laittaa palkattomalle, ellei työntekijä itse halua. Vaikka miten olisi yksityinen päiväkoti. Soita liittoon.
[/quote]
[/quote]Mitä?
[/quote]
Sitä mitä siinä kukee.

Vierailija
6/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän työnantajalla on sut oikeus lomauttaa. Mutta kai näistä pitäisi puhua oikeilla nimillä, eikä käskeä pitämään palkatonta.

Vierailija
7/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:53"]Ei voi laittaa palkattomalle, ellei työntekijä itse halua. Vaikka miten olisi yksityinen päiväkoti. Soita liittoon.
[/quote]
[/quote]Mitä?
[/quote]
Kai kuulut liittoon?

Vierailija
8/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:26"]Kyllähän työnantajalla on sut oikeus lomauttaa. Mutta kai näistä pitäisi puhua oikeilla nimillä, eikä käskeä pitämään palkatonta.
[/quote]
Lomauttaminen EI ole sama asia. Palkaton ei kerrytä lomapäiviä, lomautus kylläkin. Työnantaja ei voi lomauttaa kuinka vaan. Täytyy olla tuotannollistaloudelliset syyt. Tottakai työnantaja haluaisi, että otat itse palkatonta omaan piikkiisi. Minä pistäisin lomauttamaan. Ei tule karenssia.

Vierailija
9/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:26"]Kyllähän työnantajalla on sut oikeus lomauttaa. Mutta kai näistä pitäisi puhua oikeilla nimillä, eikä käskeä pitämään palkatonta.
[/quote]
Lomauttaminen EI ole sama asia. Palkaton ei kerrytä lomapäiviä, lomautus kylläkin. Työnantaja ei voi lomauttaa kuinka vaan. Täytyy olla tuotannollistaloudelliset syyt. Tottakai työnantaja haluaisi, että otat itse palkatonta omaan piikkiisi. Minä pistäisin lomauttamaan. Ei tule karenssia.
[/quote] kiitos saarnasta. Olen kyllä useat yt: t käyneenä tietoinen lomautuksen perusteista. Sillähän sanoin että pitää puhua oikeilla nimillä. Mutta saatoin kyllä kirjoittaa taas kerran epäselvästi.

Vierailija
10/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan siis palkattomalle laitetaan. Jos lomautettaisiin saisin jotain korvausta liitosta. Nyt en saa mistään mitään rahaa. Ap

Vierailija
11/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:11"]Tosiaan siis palkattomalle laitetaan. Jos lomautettaisiin saisin jotain korvausta liitosta. Nyt en saa mistään mitään rahaa. Ap
[/quote] laiton toimenpide. Onko teillä työpaikallanne luottamusmies?

Vierailija
12/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:11"]

Tosiaan siis palkattomalle laitetaan. Jos lomautettaisiin saisin jotain korvausta liitosta. Nyt en saa mistään mitään rahaa. Ap

[/quote]

Palkatontahan pitää itse hakea, eikä työnantaja voi sitä sinulle myöntää, jos et ole hakenut. Älä siis hae palkatonta vapaata, jos haluat olla töissä. Työnantaja voi kehoittaa hakemaan palkatonta, mutta sinun ei tarvitse suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän