Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko itsesi turvattomaksi liikkuessasi yksin?

Vierailija
13.05.2015 |

Uutisissa näkee nykyään todella usein juttuja raiskauksista sekä väkivallasta. Mietinkin, että tunnetteko itsenne turvattomiksi, kun liikutte yksin ulkona esimerkiksi ilta-aikaan? Itse en ennen pelännyt kulkea yölläkään yksin, mutta juuri näiden uutisten takia olen alkanut kulkemaan hieman "varoivaisemmin". Koiran kanssa kulkiessa en pälyile olkani yli, mutta yksin liikkuessa säpsähdän lähes jokaista rasahdusta ja kierrän pienet ihmisjoukot kaukaa. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todellakin. Varsinkin jos sattuu tulemaan puistoalue, lenkkeilypolku tai ihan kävelytie jossa ei ole valaistusta.

Vierailija
2/5 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan kulkea illalla vain pääkatuja pitkin, jotka on hyvin valaistu. Puhelin on käden ulottuvilla koko ajan, tai puhun koko ajan siihen. Vaihdan kadun puolta, jos vastaan on tulossa joku porukka, tai muuten epäilyttävältä tuntuva ihminen. Pälyilen koko ajan ympärilleni. Muuten en menisi iltaisin ulos olleenkaan, mutta koira on käytettävä iltalenkillä. Ja on sen verran pienikokoinen koira, ettei siitä olisi apua, jos joku kimppuun kävisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Jos ei aseella uhata tai tule kymmenen ihmistä kimppuun niin pystyn vallan mainiosti puolustamaan itseäni. Koskaan ei ole ollut tarvetta. Vältän myös tilanteisiin joutumista jossa näin voisi käydä eli vältän epäilyttävän oloisia ihmisiä liikkuessani ja mulla on myös puhelin kokoajan saatavilla.

Vierailija
4/5 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta niistä vehkeistä (jonkunlainen hälytin tms), joita kannetaan mukana ja jotka alkavat piipittää/ujeltaa kun painaa nappia? Auttaisiko sellainen hädän hetkellä? Itse en uskalla enää liikkua yksin pimeällä ollenkaan pari vuotta sitten sattuneen tapahtuman takia...

Vierailija
5/5 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vältän nykyisin kulkemista etenkin vkonloppuiltaisin, omien kokemusten vuoksi ikävä kyllä naisena ei voi rauhassa kulkea edes 20-21 aikaan jos ei halua kuulla kommentteja/häirintää. Öisin en ole uskaltanut kulkea ennen uutisointiakaan.