Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska suoli mutta ei ummetusta - kokemuksia?

Vierailija
13.05.2015 |

Olen miettinyt, onkohan mulla laiska suoli tms. mutta kun sitä googletin, oli samassa yhteydessä aina kirjoitettu myös ummetúksesta.

Mulla ei ole ummetusta, vaan vatsa toimii usean kerran päivässä (3-5 krt) ja uloste on yleensä aika pehmeää eli ei ole vatsa kovalla. Ongelma on vaan siinä, että pöntöllä istuessa menee sitten noin 20 min, kun sitä pökälettä sieltä puserran. Ja kun tuo pitää tehdä usean kerran päivässä, on se käytännössä aika hankalaa esim. töiden aikana. Mistähän toi voisi johtua ja mikä siihen auttaisi? Olisi tosi kiva, jos vessassakäynti kestäisi vain 5 min, niin kuin ihmisillä vissiin yleensä kestää...

Syön paljon kuituja ja juon vettä pari litraa päivässä. 1-2 krt/pvä laitan puuron, jugurtin tms. sekaan pellavansiemenrouhetta samoin kuin Vi-Siblinia. Noiden lisäksi syön 1-2 ruisleipää (100 % ruista) päivässä ja aamulla yleensä kaurapuuroa. Kasviksia syön joka aterialla (aika usein kasvisruokaa), hedelmiä 1-2 kpl/pvä ja marjoja melkein päivittäin. Mitä kannattaa lisätä ruokavalioon ja mitä vähentää? Tai siis miten ihmeessä saan sen suolen toimimaan tehokkaammin, kun kovasta vatsasta ei ole kyse???

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme