Miehen sisarukset eikä anoppi ole koskaan arvostanut minua
Kun lapsia syntyi kuvittelin, että asia muuttuusi. Mutta ei, sitten he alkoivat arvostella kasvatustaitojani.
Mikään ei kelpaa heille :(
Kommentit (8)
Mihin ihmeeseen heidän arvostusta kaipaat
Opettele itse arvostamaan itseäsi ilman että kaipaat sitä muilta
Miksi ajattelit lasten saannin tuovan arvostusta heiltä? Ei sun tarvitse heitä miellyttää.
Oletan, että ei se mieskään sinua kovin paljoa arvosta.
Arvostus lähtee itsestäsi. Jos epätoivoisesti kaipaat muiden arvostusta nosta katse sinne peiliin.
Arvostatko sinä miehesi äitiä ja sisaruksia? Miten olet osoittanut sitä? Vai odotitko että punainenmatto levitetään eteesi, porilaistenmarssi soi ja kaikki kumartavat 45 asteeseen kun saavut paikalle.
Voitko antaa esimerkkejä siitä arvostuksen puutteesta jota kohtaat? Elävätkö he omaa elämäänsä eivätkä kokoajan ehdi keskittyä sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen heidän arvostusta kaipaat
Opettele itse arvostamaan itseäsi ilman että kaipaat sitä muilta
Ei hän sitä välttämättä juurikaan edes kaipaa, mutta jos on paljon tekemisissä ihmisten kanssa jotka kohtelevat kuin roskaa, niin se alkaa pikkuhiljaa nakertaa omaa itsetuntoa ja johtaa sen oman arvostuksen näivettymiseen.
Minulle kävi näin eksän perheen kanssa. Heille ei kelvannut se, millaisia me eksän kanssa oltiin, ja se alkoi vaikuttaa siihen miten näin itseni ja eksäni. Mä olin kuitenkin siihen asti ollut tyytyväisenä juuri sellainen kun olin, ja noiden parisuhteessa vietettyjen vuosien jälkeen itsetuntoni oli romuna.
Olisi pitänyt tajuta ettei pitäisi päästää sellaisia ihmisiä elämäänsä ollenkaan, mutta en osannut nuorena ajatella, että tuollaisia ihmisiä olisi olemassa, kun omissa piireissäni muita arvostettiin sellaisina kuin he ovat.
Sama täällä. Anoppi on oikein etsimällä etsinyt vikoja minusta ja käly on yleisesti ottaenkin ylimielinen ja diiva tyyppi. Pahat puheet on kantautuneet korviini ja pidän etäisyyttä.Sen verran olen heidän kanssaan tekemisissä, että ei tule lapsille mallia kyräilevästä suvusta. Voin paljon paremmin kun en mene sinne kovin usein syynättäväksi.
Se on tavallinen tarina. Kestä tai pakene.