Kuukauden vanha juusto pilalla?
Tuommonen Pirkka leppäsavujuusto on jääkaapissa avaamattomana ja päiväys on näköjään 17.4. Yleensä juustoissa on päiväystä pitkään, niin ei oltu huomattu tarkistaa päiväystä ja oli mennyt siksi noin paljon ohi
Kommentit (4)
Haista ja maista. Jos vaikuttaa normaalilta, niin syö.
Itse en juuri päiväyksiä tuijottele, varsinkin parasta ennen päiväys on vain ohjeellinen. Esimerkiksi avattu maito säilyy hyvänä vielä muutaman päivän yli pe päivästä, avaamatonta olen käyttänyt viikonkin jälkeen.
Monesti juusto vain paranee kypsyessaan lukuunottamatta tuorejuustoja tietenkin. Jos makun on hyva syo vaan, pinta jos on huono, mita en usko jos pakkausta ei ole avattu, sen voi kuoria pois ja sisalta edelleen hyvaa.
Juusto ei mene miksikään, vaan säilyy syömäkelpoisena kuukausikaupalla viimeisen myyntipäivän jälkeen. Itse olen syönyt juustoa, joka on ollut puoli vuotta yli viimeisen myyntipäivän, ja se on ollut ihan priimaa. Koettakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että elintarvikkeissa on viimeiset myyntipäivät pelkästään bisneksen vuoksi. Saadaan enemmän tuotettua ja myytyä, kun kaupat pakotetaan heittämään hyvää ruokaa roskiin.
No jos maistuu hyvälle, eikä ole homehtunut, niin miksei voisi syödä? Ihmiset on opetettu sokeasti tuijottamaan viimeistä myyntipäivää, vaikka paras tapa on luottaa omiin aisteihin.