ITKETTÄÄ! Akne arvet pilanneet naaman :(
Posket täynnä arpia, otsa ei ole niin paha mutta poskissa korostuu, mulla on vielä niin "isot" posket.
onko joku käynyt hoidattamassa arpiaan, missä ja millä tuloksin?
kyse ei todellakaan ole mistään punaisista läiskistä mikä tuntuu olevan netissä "akne arpi" vaan pikkuruisista kuopista.
Hävettää koko naama ja ilman meikkiä minua ei nähdä kesällä edes rannalla.
Ikää 22
Kommentit (39)
Olet varmasti käynyt jo ihotautilääkärin pakeilla? Kokeile otsonoitua oliiviöljyä (googlaa), auttoi ainakin itselläni inhottaviin aknearpiin!
Kemiallinen kuorinta. Mikään muu ei poista arpia.
Kannattaa käydä plastiikkakirurgin kobsultaatiossa. Varmasti saar apua.
Hoidatko sitä ihoa miten? Mulle jäi teini-iästä kanssa noita arpia, peittelin meikillä joka aiheutti lisää finnejä. Pari vuotta sitten päätin että tuli mitä tuli, lopetan sen meikkivoiteen käytön. Aloin puhdistamaan huolellisesti (kunnon tuotteilla) ja kosteuttamaan ihoa. Alkoi pikkuhiljaa iho parantua ja eipä ole arvetkaan niin pahoja enää.
Mulla on aknen jäljiltä isoja kuoppia hyvin näkyvillä paikoilla kasvoissani. Niitä on yritetty korjata, mutta ei onnistunut kuin osittain. Näiden kanssa on nyt vaan elelty, vaikka harmittaakin. Mutta oikeasti ne arvet pilaavat sun elämääsi juuri tasan sen verran kuin annat niiden pilata!
Älä jätä mitään tekemättä tai mihinkään menemättä sen takia, että sulla on arpia kasvoissasi. Olen tähän ikään mennessä oppinut, että ihmiset eivät suo kahta ajatusta toisen kauneusvirheille, koska he ovat niin keskittyneitä omiin komplekseihinsa. Lisäksi, kukaan ei tee sun arvistasi ongelmaa, jos et itse käyttäydy niin kuin ne olisivat ongelma.
Tsemppiä!
Täällä sama juttu. Itselleni tuli paha aikuisiän aine ja pahat arvet jäivät... Onko kukaan testannut bio oilia?
Miksi et hoitanut akneasi nuorempana?
Älä sure, olet kaunis omana itsenäsi. Arvet ovat osa sinua!
Mikrohionnalla voi kokeilla ensin arpia madaltaa.Pätevä kosmetologi pitäisi vaan löytää.Sitten on olemassa laserhionta,mutta Se on oikeasti jo rankempi keino jolla voi mennä jo vikaan.Sillä voi kuitenkin saada isojakin muutoksia.Eli kokeileppa ensin hellemmin.Mulla kans arpia,mutta ne ei oikeasti muista ihmisistä näytä niin pahalta kuin luulet.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:21"]
[/quote]
Tätä meinasin myös ehdottaa. Oikeen kemiallisen kuorinnan Suomessa saa suorittaa vaan lääkäri, ne kosmetologeilla tehtävät eivät ole kunnollisia vaan niissä käytettävät aineet ovat keveämpiä. Toisaalta ne kemiallisen kuorinnan aineet ovat niin tujuja että lienee ihan hyvä että vaan ammattilainen saa niitä tehdä eikä mikä lienee puoskari.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:23"]
Täällä sama juttu. Itselleni tuli paha aikuisiän aine ja pahat arvet jäivät... Onko kukaan testannut bio oilia?
[/quote]
Ihan hyvä tuote, kannattaa kokeilla.
Nyt keskityt korostamaan muita kehon osia. Treenaat kauniit muodot. Voit olla kaunis kun sinulla on hyvä kyykkyperse.
Tiedän tunteen. Mulle jäi nuoruuden aknesta ohimot täyteen kraatereita. Ne nyt vielä joten kuten sieti kun pitkät hiukset meni vähän päälle, mutta sit sain yli 30 v aikuisiän aknen ja myös poskiin tuli läjä pikku kuoppia. Meikkivoiteella ja punaisuuden neutralisoijalla ne saa just siedettävän näköiseksi, mut kyllä harmittaa! Olen myös silloin tällöin miettinyt et auttaiskohan joku hionta tms ja mitä maksais.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:25"]
Miksi et hoitanut akneasi nuorempana?
[/quote]
mä tulen aina surulliseksi tämmösistä kommenteista. Jotkut ei aknelleen vaan voi mitään. Antibiootit ja lääkkeet vie hetkellisesti vaivan pois muuten ei. Ruokavalio voi olla vaikka kuinka tikissä ja siltinon akne. Kaikki kikat käytetty ja silti naama kukkii. Saan kiittää perimääni tästä meetvurstinaamasta...
Mulla sama juttu, toisessa poskessa rypäs kuoppa-arpia, muualla onneksi "vain" punaisia läiskiä. Olen käynyt glycopeel-kuorintasarjassa (siis lääkärin ja hoitajan tekeminä, eli siis tujuja aineita). Tällä ei erityisemmin näkyviä tuloksia tullut, mutta ehkä vähän. Älä siis kuvittele, että kemiallisella kuorinnalla onnistuisi kokonaan saamaan syvät arvet pois. Seuraavaksi menen plastiikkakirurgin tms puheille, kunhan tulee syksy ja voin vältellä enemmän aurinkoa hoidon jälkeen. Jos siis arvet ovat syviä, ja meinaat niille jotakin tehdä, niin kannattaa heti valita joku tarpeeksi vahva ja järeä hoitomuoto. Bio oil ei taida oikein toimia kuin maksimissaan noihin punaisiin läiskiin, ja minulla aiheutti vain enemmän epäpuhtauksia.
Mutta mäkin olen selvinnyt loppujen lopuksi ihan hyvin näiden mun arpien kanssa, ja tuskin niitä kukaan muu niin kovasti tuijottaa kuin minä. Esim. tuttuni on aina hävennyt hampaitaan, ja minä huomasin vasta vuoden tuntemisen jälkeen (kun erikseen niistä mainitsi), että ne olivat ns. huonot hampaat.
Älä stressaa. On sulla sentään naama tallella. Olet ihan hyvä just tuollaisena.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:50"]
[/quote]
Tätä meinasin myös ehdottaa. Oikeen kemiallisen kuorinnan Suomessa saa suorittaa vaan lääkäri, ne kosmetologeilla tehtävät eivät ole kunnollisia vaan niissä käytettävät aineet ovat keveämpiä. Toisaalta ne kemiallisen kuorinnan aineet ovat niin tujuja että lienee ihan hyvä että vaan ammattilainen saa niitä tehdä eikä mikä lienee puoskari.
[/quote]
Nykyään lasekuorinnallakin taitaa saada samankaltaisen tuloksen. Mutta lääkärihän sen osaa kertoa kun käy konsultoinnissa.
Sympatiat sulle ap, itseä ahdistaa jo yhden finnin puskiessa naamaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:50"]
[/quote]
[/quote]
Nykyään lasekuorinnallakin taitaa saada samankaltaisen tuloksen. Mutta lääkärihän sen osaa kertoa kun käy konsultoinnissa.
[/quote]
Jep, totta. Jos kovasti häiritsee ja ahdistaa niin käy vaan rehellisesti kosmeettiseen kirurgiaan keskittyneellä lääkärillä, he varmasti suosittelevat parhaat toimenpiteet nuorelle iholle.
Kosteusvoidetta ja säännöllistä kuorintaa, tasottaa ihon pintaa ja sävyä. Mulla on auttanu. Pitäis kyl käydä jossain hionnas sit ku on rahaa. :(